کد خبر: 900998
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی :
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: جذب 2 هزار و 910 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی در نیمه نخست امسال در این استان هدفگذاری شده و راهبردهای عملیاتی آن پیش بینی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: جذب 2 هزار و 910 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی در نیمه نخست امسال در این استان هدفگذاری شده و راهبردهای عملیاتی آن پیش بینی شده است.

سعید فرخی معاون هماهنگی امور اقتصاد و توسعه منابع استانداری مرکزی در کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی، افزود: این تسهیلات در راستای کاهش نرخ بیکاری و برای اشتغالزایی پایدار روستایی هدفگذاری شده است.
وی اظهار کرد: شیوه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به روستائیان نیازمند بازنگری است و دستگاه های اجرایی بایدروش ها را در این حوزه روان سازی کنند.
وی بیان کرد: ارزیابی واصلاح نواقصی که موجب شده دستگاه های اجرایی نتوانند منابع اعتباری تسهیلات اشتغال روستایی را به طور کامل جذب کنند ضروری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی ادامه داد: تقویت سهم طرح های بومگردی و گردشگری در جذب تسهیلات اشتغالزای روستایی استان از اهمیت زیادی برخوردار است و در این راستا باید از الگوهای موفق در سایر استان ها بهره گرفت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: یک میلیارد و 25 میلیون ریال اعتبار از محل تسهیلات عشایری و روستایی به استان مرکزی اختصاص داده شده است. 
محمدتقی آبایی هزاوه افزود: 657 طرح اقتصادی با 220 میلیار ریال در سال گذشته از کمیته فنی اشتغال شهرستان ها به استان ارسال شد که 597 طرح با یک هزار 850 میلیارد ریال به تصویب رسید.
وی اظهار کرد: با به ثمر رسیدن این طرح ها 2 هزار و 650 شغل در قالب طرح های اشتغال روستایی استان مرکزی ایجاد خواهد شد.
وی بیان کرد: طرح های اقتصادی روستایی استان در پایان سال گذشته به بانک های عامل معرفی شدند و در حال بررسی است که تا در سه ماه نخست امسال تسهیلات اعتباری آن ها اختصاص داده می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: 125 طرح اشتغالزایی از طریق کمیته فنی شهرستان به استان ارجاع شده است که با 113 طرح و مجموع تسهیلات 440 میلیارد ریال موافقت شده و این طرح ها به بانک های عامل معرفی شده است.
آبایی هزاوه افزود: نرخ تسهیلات اشتغالزای سرمایه ثابت 6 درصد و سرمایه در گردش 10 درصد است که این خدمات در طول 40 سال اخیر بی سابقه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر