کد خبر: 900922
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
استاندار آذربایجان غربی تأکید کرد:
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه روستاهای بالای 5 هزار نفر باید شهردار داشته باشند، گفت: متاسفانه در اثر بی‌توجهی، برخی روستاهای بالای 10 هزار نفر هم در استان وجود دارد که هنوز با شهرداری اداره نمی‌شوند.

محمد مهدی شهریاری اظهار داشت: با همکاری مردم، مسئولین و تولیدکنندگان ضمن تحقق شعار سال، زمینه رونق اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و رفع مشکل رکود واحدهای تولیدی بیش از پیش فراهم می شود.

وی افزود: واحدهای تولیدی استان برای اینکه حضور خود را در بازارهای داخلی و بین المللی حفظ کنند باید خود را به تکنولوژی های روز دنیا مجهز کنند؛ بدون تردید اگر کالای تولیدی داخل کیفیت مناسبی داشته باشد، مردم خرید کالای ایرانی را به کالای خارجی ترجیح خواهند داد.

شهریاری با بیان اینکه دولت تسهیلات و برنامه های زیادی را برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته که یکی از آنها تسهیلات رونق تولید است، افزود: سهم استان آذربایجان غربی از این تسهیلات 900 میلیارد تومان بوده که تاکنون 400 میلیارد تومان آن مصرف شده است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: 700 میلیارد تومان تسهیلات طرح اشتغال فراگیر، 500 میلیارد تومان تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی، تسهیلات مربوط به مشاغل خانگی از دیگر برنامه های دولت در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است که از مدیران و فرمانداران می خواهم با برنامه ریزی های لازم، این اعتبارات را بر اساس زمان بندی انجام شده جذب کنند.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد یک خانه بوم گردی در هر روستا در استان 10 هزار شغل ایجاد می شود لذا لازم است در این خصوص نیز مدیران مربوطه برنامه ریزی لازم را داشته باشند افزود: فرمانداران تاسیس شهرداری در روستاهای بالای 5 هزار خانوار را در استان پیگیری کنند.

شهریاری با اشاره به اینکه مدیران کل در انتصاب مدیران در شهرستان ها حتما هماهنگی لازم را با فرمانداران بعنوان نماینده عالی دولت در شهرستان ها انجام دهندگفت: مدیران کل دستگاههای اجرایی استان در سفرهای خود به شهرستان ها حتما فرمانداران را در جریان امر قرار دهند و با فرمانداران هماهنگی های لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: انضباط کاری و حضور به موقع در ادارات، نظم و پوشش مناسب اداری و رعایت عدالت در توزیع امکانات به دور از هرگونه تعصب از مواردی است که مدیران باید مورد توجه قرار دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر