کد خبر: 900898
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
مدیرکل سازمان بهزیستی اصفهان:
مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت :اثبات توانمندی و وادار کردن جامعه به تغییر نگاه، موضوعی نیست که با گفتمان امکان پذیر باشد و احقاق حقوق معلولین از طریق خودشان گامی اثر بخش در راستای فرهنگ سازی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، مدیر کل سازمان بهزیستی استان اصفهان در نشست خود با اعضای باشگاه خبرنگاران معلول در خصوص اولویت های سازمان بهزیستی و نگرش سازمان به مسائل فرهنگی گفت و گو کردند.

مرضیه فرشاد ضمن ابراز خوشنودی از راه اندازی باشگاه خبری معلولین این امر را گامی مؤثر در زمینه فرهنگ سازی دانست و گفت: تعامل یک معلول به عنوان یک خبرنگار با مسئولین و احقاق حقوق معلولین از طریق خودشان گامی اثر بخش در راستای فرهنگ سازی خواهد بود.

وی یادآور شد: اثبات توانمندی و وادار کردن جامعه به تغییر نگاه، موضوعی نیست که با گفتمان امکان پذیر باشد.

فرشاد افزود: در واقع بازخورد رفتار احساسی مردم با معلولین از رفتار مسئولین با این قشر تاثیر می پذیرد. بنابراین در ابتدا لازم است مسئولین و متصدیان امور معلولین با دغدغه خاطر بیشتر و جدی تری این امر مهم را پیگیری کنند و با سعه صدر، بردباری و صبر به امر فرهنگسازی مبادرت ورزند.

وی ضمن برشمردن فعالیت های مناسب سازی به عنوان اولویت های این سازمان در سال ۹۷ گفت: وقتی از واژه مناسب سازی مخصوص این قشر صحبت به میان می آید منظور تنها رمپ، آسانسور و بالابر نیست بلکه مناسب سازی دنیای دیجیتال و فضای مجازی برای نابینایان و همین طور به رسمیت شناختن زبان اشاره و بکارگیری مجدانه ان در صدا و سیما و دیگر ارگانها هم مد نظر است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه حمایت همه جانبه خود را از این باشگاه اعلام و تصریح کرد: اعضای باشگاه باید با بهزیستی تعامل بیشتری داشته باشند تا این نهاد بتواند از توان فکری و جسمی اعضای باشگاه کمک بگیرد و در نتیجه این همکاری و استفاده از تجربیات یکدیگر، گام های بزرگ فرهنگی برای حل مشکلات برداشته شود و در سایه عدالت اجتماعی، تلاش و کوشش آینده ای مملوء از امید، آرامش، درک متقابل و همدلی پیش نظر همگان ترسیم شود.

در ادامه منصور گلناری، عضو موسس باشگاه خبری معلولین ضمن تبریک سال جدید و تهنیت میلاد امیرالمومنین به نکاتی در مورد باشگاه اشاره کرد و گفت: یکی از عائله مندترین ارگان های خدماتی بعد از آموزش و پروش نهاد بهزیستی است که با توجه به گستردگی و زیرشاخه هایی که تحت کفالت و سرپرستی خود دارد از امکانات بسیار محدود و ناچیزی برخوردار است.

وی افزود: برای یاری رساندن به این محموعه عظیم، نهادهای غیر دولتی، انجمن های خودجوش و سمن ها بازوی بهزیستی محسوب می شوند و باید این بازوها را برای تحمل آن بار تقویت کرد.

عضو موسس باشگاه خبری معلولین در ادامه گفت: مهمترین مشکل این قشر وجود ضعف فرهنگی در جامعه است و در صورتی که گامی در راه حل این مشکل برداشته شود امکان تسهیل بقیه مشکلات اعم از اقتصادی، اجتماعی، اشتغال و مالی نیر فراهم می شود.

وی اولین گام فرهنگی را اصلاح دیدگاه نسبت به معلول دانست و اظهار کرد: نگاه آمیخته به ترحم باعث از بین رفتن اعتماد به نفس، گوشه گیری و پنهان شدن این قشر از انظار می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر