کد خبر: 900711
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
نماینده مردم ملکان در مجلس عنوان کرد
نماینده مردم ملکان در مجلس گفت: تولیدکنندگان کشور باید به سمت بالا بردن کیفیت تولیدات خود بروند به طوریکه در حال حاضر ما در صنعت خودرو دقیقاً مشابه دهه ۴۰ هستیم و این نیز به خاطر برخی امور انحصاری است تا هیچ تغییری را در این صنعت نبینیم.

سلمان خدادادی  اظهار کرد: در طول یک دهه گذشته نوع نامگذاری سال بی‌ارتباط با مسئله جامعه نبود و همه آنها ریشه در اقتصاد داشته است.

وی افزود:‌ هر عناوینی از جمله وجدان‌کاری و مسائل اجتماعی را که رهبر معظم انقلاب آنها را نام بردند، تمام با اقتصاد ارتباط داشته تا بلکه بتوانند‌ از این طریق دست‌اندرکاران و مسوولان نظام و برنامه‌ریزان کشور را به این سمت سوق دهند. 

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه مسائل اقتصادی اهمیت خاصی در کشور دارد به طوریکه عینا‌ً آن را لمس می‌کنیم،‌ افزود:‌ اگر ما ۱۰ ساله پیش مسائلی را که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره و تاکید کرده بودند در مجلس و دولت در دستور کار خود قرار داده بودیم، در حال حاضر برخی از مشکلات از قبیل تحریم، مسائل خارجی و سیاسی را که می‌بینیم، وجود نداشت و تاثیرات کمی روی کشور می‌گذاشت. 

وی اذعان داشت‌: ‌متاسفانه در اجرا و عمل به شعار سال ٩٦ چیزی مشاهده نشد هر چند که موضوع سرمایه‌گذاری،‌ تولید و اشتغال یک موضوع یک ساله نیست و باید در سال‌های متمادی برنامه‌ریزی شده و جلو رفت. 

خدادادی اضافه کرد: ‌آن چیزی که قابل توجه است، در عمل به شعار سال گذشته طول یک سال متاسفانه آن کارهایی را که می‌توانست، انجام گیرد هم انجام نگرفت به طوریکه اگر نرخ بیکاری در سال ٩٥ در حدود ١١ درصد بود، این رقم با یک میزان رشد به ١٢/‌٤ درصد رسید. 

وی با تاکید بر اینکه در عمل به شعار سال گذشته آن‌طور که لازم بود برنامه‌ریزی و هدفمند جلو نرفته‌ایم،‌ گفت:‌ در سال ۹۶ رهبر معظم انقلاب به دلیل اهمیت آسیب‌های اجتماعی، اشتغال، تولید‌ و فعال کردن عرصه کار شعار سال جدید را بر مبنای حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از تولید کالای ایرانی دولت  وظایف زیادی دارد و باید همه کارها و اولویت‌های خود را به این سمت سوق دهد،‌ افزود:‌دولت خود یکی از مصرف‌کنندگان بزرگ جامعه است و از جمله مصرف‌کنندگان تاثیرگذار در خرید محصولات محسوب می‌شود، به طوریکه در اولین جلسه هیات دولت حمایت از کالای ایرانی توسط دولت جزو اولویت قرار گرفت. 

وی ادامه داد:‌ البته دولت باید نظارت واقعی روی تمام دستگاه‌ها داشته باشد تا آن دستگاه‌ها نیز اهداف خود را حمایت از تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی کنند.

خدادادی با بیان اینکه البته مردم نیز در راستای حمایت از کالای ایرانی وظیفه سنگینی داشته و باید این موضوع را جدی بگیرند چرا که خریداران و مصرف‌کنندگان از این کالاها مردم هستند،‌ تصریح کرد:در حال حاضر نمایندگان مجلس در دفتر شاهد مراجعه جوانان بیکار فارغ‌التحصیل هستند که تنها راه حمایت از این جوانان حمایت از کالای ایرانی و فعال کردن تولید داخلی است. 

وی خاطرنشان کرد:‌ با اشتغال اداری نمی‌توان از این جوانان بیکار و فارغ‌التحصیل حمایت کرد، از این رو اگر بتوانیم فرهنگ کالای ایرانی و مصرف آن را در کشور نهادینه‌ کنیم قطعاً وابستگی، بیکاری، آسیب‌ها و تمام مسائلی از این قبیل کاهش خواهد یافت. 

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه خود تولیدکننده‌ها نیز باید برای حمایت از کالای ایرانی کاری انجام دهند تا وقتی فردی کالایی را می‌خرد، هیچ‌گاه به این فکر نکنند که پول خود را دور ریخته است،‌ افزود:‌ متاسفانه در حال حاضر تولیدات برخی تولیدکنندگان در ایران به قدری کیفیت پایین دارد که حتی اگر مردم علاقمند به خرید این کالا باشند، احساس رضایت از این کالا را نخواهند داشت و این یک توهین به تولیدکننده است که مردم کشور چنین نگرشی به تولید آنها دارند.

وی بیان کرد:‌ تولیدکنندگان کشور باید به سمت بالا بردن کیفیت تولیدات خود باشند به طوریکه در حال حاضر ما در صنعت خودرو دقیقاً مشابه دهه ۴۰ عمل می‌کنیم و این نیز به خاطر برخی انحصارهاست که منجر به آن شده تا هیچ تغییری در این صنعت نبینیم. 

خدادادی افزود:‌ در صنعت خودرو باید به سمت اصلاح ساختارها برویم زیرا در غیر این صورت توهین به ملت و تولیدکننده محسوب می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه کشور کره خودروسازی را بعد از ایران آغاز کرده ولی وضعیت آنها در خودروسازی قابل مقایسه نیست،‌ تصریح کرد:‌ دلیل عقب افتادگی ایران در زمینه خودروسازی عدم وجود رقابت است.

‌نماینده مجلس شورای اسلامی متذکر شد:‌ متاسفانه خودروهای ایران در حد خودروهای لوکس با کیفیت خارجی قیمت دارد ولی کیفیت پایینی دارد و این ادعا را می‌توان در تصادفات خودروهای پراید و پژو مشاهده کرد که اکثرا در اثر آتش‌سوزی تلفات زیادی در کشور پدید آورده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر