کد خبر: 900706
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
مسوول بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی:
مسوول بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه رسانه‌ها مهم‌ترین پل ارتباطی بین مردم، مسوولان و تولیدکنندگان هستند، گفت: حساس کردن و اغنا مردم به خرید و مصرف کالاهای تولید داخلی کشور کار سخت و دشواری است که نیاز به علم، مهارت و ظرافت قلم خبرنگاران دارد.

روح الله دهقان‌نژاد با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ از سوی رهبر انقلاب به عنوان حمایت از کالای ایرانی و وظیفه رسانه‌ها و مطبوعات در این زمینه، اظهار کرد: در عصر کنونی که به عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات مشهور است، قدرت و نقش بی‌بدیل رسانه در تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و اقتصادی بر کسی پوشیده نیست از این‌رو رسانه‌ها از توان بسیار بالایی برای ترغیب مردم و تغییر گرایش عمومی جامعه به استفاده از تولیدات داخلی برخوردارند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها مهم‌ترین پل ارتباطی بین مردم، مسوولان و تولیدکنندگان هستند، گفت: حساس کردن و اغنا مردم به خرید و مصرف کالاهای تولید داخلی کشور کار سخت و دشواری است که نیاز به علم، مهارت و ظرافت قلم خبرنگاران دارد.

دهقان‌نژاد اضافه کرد: با خرید کالای ایرانی انگیزه تولید در تولیدکنندگان افزایش می‌یابد و البته باید تولیدکننده‌های ایرانی بیش از هر زمان دیگری ارتقا کیفیت تولیدات را سرلوحه کار خود قرار دهد.

مسوول سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی به لزوم برندسازی و معرفی تولیدکنندگان داخلی موفق از سوی رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها علاوه بر فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایرانی و سوق مردم به این سمت باید حساس‌سازی‌های لازم را برای مسوولان و مردم ایجاد کنند و تحقق شعار سال را به یک مقطع زمانی کوتاه موکول نکنند.


این فعال رسانه‌ای ابراز کرد: با توجه به اینکه حمایت از کالای داخلی از خروج ارز جلوگیری و به گردش سرمایه در کشور کمک می‌کند از این‌رو دولت نیز باید از واردات اقلام مصرفی جلوگیری کرده و با حمایت از تولید کننده داخلی به تقویت آن‌ها بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های  وارداتی در گذشته و حال و برنامه‌های نامناسب فرهنگی و تغییر ذائقه، گرایش مردم به مصرف کالای خارجی را افزایش داده است که اصلاح آن نیازمند عزم جدی تمام مسوولان و همت و  حمایت رسانه‌هاست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر