کد خبر: 900704
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
امام جمعه اصفهان:
امام جمعه اصفهان گفت: ایران هرگز در پی ساخت سلاح‌های کشتار جمعی و بمب هسته‌ای نبوده است وفعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با توجه به نامگذاری سال ۹۷ به اسم «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: مسئولان باید در راستای تحقق این هدف در زمینه جلوگیری از واردات کالاهای قاچاق فعالیت‌های جدی انجام دهند.

وی افزود: از سویی تولیدکنندگان باید با ارتقای کیفیت محصولات مردم را به سمت خرید کالاهای ایرانی ترغیب و تشویق کنند.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر پیشرفت کشورمان در زمینه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: با گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، پیشرفت ایران در موضوعات مختلف چشمگیر است و این در حالی است که کشورهای عربی با این همه ادعا تنها دلارهای حاصل از فروش نفت را صرف خرید اسلحه و فناوری می‌کنند و استقلالی از جانب خود ندارند.

وی با اشاره به قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا در فروردین ماه سال ۵۸ گفت: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب سعی کردند تا جمهوری اسلامی را از میان برده و بار دیگر اختیار امور را در دست بگیرند اما ناکام از اهداف خود تنها راه تلافی را در قطع رابطه سیاسی دیدند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد بیان داشت: امام خمینی در این ارتباط فرمودند که خبر قطع رابطه ایران و آمریکا را دریافت کردم و اگر کارتر در همه عمر خود یک کاری به خیر و صلاح مظلومان انجام داده باشد، همین کار است.

وی با بیان این که دشمنان سعی دارند نشان دهند که در ایران آزادی وجود ندارد، اظهار داشت: آزادی واقعی هرگز بدون مرز نیست چراکه در این صورت قانون جنگل بر کشورها حاکم می‌شود.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: غربی ها مفهوم آزادی را در شهوت‌رانی و فحشا می‌دانند، در حالیکه آزادی فکر و بیان در کشور ما وجود دارد که مفهوم آزادی واقعی همین است.

وی با اشاره به انتخابات آزاد در ایران و رای دادن مردم به تفکرات مختلف در این راستا گفت: در آمریکا چنین آزادی وجود ندارد و  دو حزبی فعال در انتخابات هر دو لیبرال سرمایه‌دار و تحت نفوذ یهودیان هستند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با اشاره به مناسبت های دیگر هفته به روز ملی فناوری هسته‌ای اشاره و اظهار داشت: ۲۰ فروردین سال ۸۵ متخصصان ایرانی اعلام کردند که توانایی غنی‌سازی کامل اورانیوم را در ایران داریم.

وی با اشاره به اینکه ایران هرگز در پی ساخت سلاح‌های کشتار جمعی و  بمب هسته‌ای نبوده است، اظهار داشت: فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ادامه دارد.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه در قرآن کریم از مال و فرزند به عنوان فتنه به معنای وسیله آزمایش الهی یاد شده است، ابراز داشت: مال و فرزند صالح از بهترین زینت‌های دنیایی هستند، تربیت فرزند صالح موجب مفتوح ماندن پرونده اعمال انسان در این دنیا و کسب خیرات حتی پس از مرگ می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع منظور از فتنه در آیات قرآن همین سوال پرسیدن در ارتباط با تربیت فرزندان است، ادامه داد: هر فرزند سه حق بر پدر خود دارد که یکی انتخاب مادری نیک و دیگری انتخاب نام نیکو است و از تربیت صحیح نیز به عنوان سومین حق یاد شده است.

طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه مطابق روایات والدین نیز باید به فرزندان احترام گذاشته و آنها را گرامی دارند، تصریح کرد: در روایت داریم که اگر والدین فرزندان را بر آداب الهی تربیت کنند خداوند گناهان آنها را می‌بخشاید.

وی اضافه کرد: حدیثی از پیامبر گرامی اسلام بر این مضمون داریم که وای بر فرزندان آخر الزمان به سبب پدرانشان که مومن هستند اما به وظیفه خود در قبال تربیت فرزندان مطابق فرامین الهی و آموزش واجبات الهی عمل نمی‌کنند. 

   

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر