کد خبر: 900702
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
فرماندار کاشان:
فرماندار کاشان از آغاز برداشت گل محمدی در گلستان های این شهرستان در حالی خبر داد که در حالت عادی نباید فصل برداشت گل محمدی در این شهر رسیده باشد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،حمیدرضا مؤمنیان در آئین آغاز گل چینی و گلابیگری شهرستان اظهار کرد: در سال جاری برداشت 9 هزار و 500  تن گل محمدی از سطح  2 هزار و 500  هکتار زمین های زیر کشت این محصول قابل پیش بینی است.

وی ادامه داد: شهرستان کاشان بیشترین میانگین تولید گل محمدی کشور را دارد که از این میزان گل محمدی، سالانه حدود 15 هزار تن گلاب مرغوب در یک هزار و 600 کارگاه سنتی، 28 واحد صنعتی و 12واحد نیمه صنعتی تولید می شود.

فرماندار کاشان در مورد ظرفیت توسعه گلستان‌ها در ایجاد اشتغال تاکید کرد: این صنعت حدود شش هزار شغل پایدار و ثابت ایجاد کرده است و زندگی دو هزار و 800  خانوار به کشت، تولید و برداشت گل محمدی وابسته است به طوری که 80 هزار نفر در موسم گل چینی و گلابگیری در شهرستان کاشان مشغول به کار می‌شوند.

مومنیان توسعه کشت کم آب بر را مصداق اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: توسعه دشت‌های گل محمدی با کمترین سرمایه گذاری از ارزش افزوده بالایی برخوردار است به طوری که پیش بینی می‌شود در سال جاری 2 هزار و 200 کیلو اسانس طبیعی به ارزش تقریبی هر کیلو 200 میلیون ریال استحصال شود.

 مومنیان گفت: کیفیت و مرغوب بودن گل محمدی و فرآورده‌های آن در شهرستان کاشان، دارای شهرت جهانی  است که موجب رونق صنعت گردشگری به خصوص ورود گردشگران خارجی به کاشان در فصل بهار و ایام گلابگیری شده است.

شایان ذکر است بخش های قمصر، برزُک و نیاسر شهرستان کاشان به عنوان مهم ترین مرکز تولید گل محمدی و گلاب در کشور، وابسته به گل محمدی، گلابگیری و عرقیات است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر