کد خبر: 900682
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
سفیر فرانسه در واشنگتن: امریکا قبل از نابودی برجام به ما بگوید با از سرگیری غنی‌سازی ایران چه خواهد كرد؟

سفیر امریکا در سازمان ملل می‌گوید همچنان با طرف‌های اروپایی در حال مذاكره برای تغییر در توافق هسته‌ای با ایران است؛ مذاكراتی كه روسیه و چین از آن حذف شده‌اند. وزیر امور خارجه روسیه بعد از دیدار با همتای چینی خود گفت كه مسکو و پکن مخالف تلاش‌‌‌‌ها برای بازبینی توافق هسته‌ای برجام میان ایران و گروه 1+5 هستند. سفیر فرانسه در امریکا نیز از امریکا خواسته كه قبل از نابود كردن برجام، مشخص كند كه اگر ایران غنی‌سازی اورانیوم را از سر بگیرد چکار خواهد کرد.
نیكی هیلی، سفیر امریکا در سازمان ملل متحد یك بار دیگر گفت كه امریکا و شرکای اروپایی‌اش ‌در حال مذاکره برای اصلاح توافق هسته‌‌ای با ایران هستند. هیلی که عصر پنج‌‌شنبه ۱۷ فروردین در نشستی تحت عنوان «‌مقابله با چالش‌های حکومتداری در جهان امروز‌» سخن می‌گفت، با اشاره به «‌ناکارآمدی‌» توافق هسته‌ای افزود:‌« برای سال‌‌‌‌‌ها نه تنها ایالات متحده بلکه شرکای ما در اروپا راه‌اندازی موشک‌های بالستیک، حمایت از تروریست‌‌‌‌‌ها و سرکوب مردم ایران را به منظور حفظ توافق اتمی نادیده گرفتند.»هیلی گفت، معماران توافق هسته‌ای رفتن به مسیر جنگ را تنها بدیل این «‌توافق بد‌» می‌دانستند که برایش مذاکره می‌کردند. او افزود: «دولت (فعلی امریکا) این جرئت را داشته تا این انتخاب بد را به چالش بکشد.» ‌او همچنین گفت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا، تا نیمه ماه مه مهلت تعیین کرده تا ادامه مشارکت در این توافق را مشخص کند. سفیر امریکا در سازمان ملل متحد تأکید کرد: «چه در توافق هسته‌‌ای بمانیم یا نمانیم، تقویت رویکرد پاسخگو کردن ایران برای اعمالش، پیامی قوی به این کشور می‌فرستد.»‌هیلی یادآور شد که امریکا با شرکای اروپایی خود در تلاش است این توافق اصلاح شود، موضعی كه روسیه و چین به عنوان دو عضو گروه 5+1 خود را از آن حذف شده می‌بینند. سرگئی لاوروف روز پنج‌‌شنبه تأكید كرده كه مسکو و پکن مخالف تلاش‌‌‌‌ها برای بازبینی توافق هسته‌ای برجام میان ایران و گروه 1+5 هستند. لاوروف در دیدار با «وانگ یی» همتای چینی خود در مسکو با بیان اینکه موضوع برجام در مرکز توجه ما قرار داشت، اظهار کرد: بر این باوریم که تلاش‌‌‌‌ها برای بازبینی شرایط برجام با قطعنامه 2231 شورای امنیت که سه سال پیش تصویب شد و در آن برجام به طور کامل مورد تأیید قرار گرفت، مطابقت ندارد. رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: تلاش‌‌‌‌ها برای بازبینی برجام تنها زحمات مقام‌های کشورهای مختلف جهان در این عرصه را به هدر می‌دهد.

اروپا موافق نیست

منابع دیپلماتیك در واشنگتن به خبرگزاری روس اسپوتنیك گفته‌اند كه به‌رغم درخواست‌های دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا، اتحادیه اروپا هیچ برنامه‌ای برای مذاکره دوباره درباره توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران ندارد. یک مقام ارشد امریکایی گفته که صدراعظم آلمان كه قرار است 27 آوریل (7اردیبهشت ماه) با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در واشنگتن دیدار کند، در دیدار خود با رئیس‌جمهور امریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران گفت‌وگو خواهد کرد. وزیر امور خارجه آلمان در دیدار با همتای اردنی خود گفته كه کشورش به‌رغم نگرانی‌‌‌‌هایی که دارد، تلاش زیادی به عمل خواهد آورد تا توافق هسته‌ای با ایران حفظ شود. هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در ادامه افزود: شما می‌دانید که دیدگاه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا، نسبت به این توافق کاملاً انتقادی است و اینکه وی اعلام کرده تا اواسط ماه مه آینده تصمیمات دیگری درباره این توافق خواهد گرفت. ما اعتقاد داریم این توافق بسیار منطقی است و حفظ آن منافع زیادی دارد و حتی اگر معتقد باشیم رفتار ایران در سوریه بسیار مشکل‌آفرین است، همان طور که از دیدگاه ما برنامه موشکی بالستیک ایران هم غیر قابل قبول است، باز هم بر این باوریم که باید این موضوعات را کاملاً از هم جدا کرد. وی گفت توافق هسته‌ای با ایران باید حفظ شود و دولت آلمان تلاش زیادی به عمل خواهد آورد تا این توافق حفظ شود. ژرارد آرو، سفیر فرانسه در امریکا نیز از واشنگتن خواست برنامه‌های خود را برای مقابله با ایران در صورتی که این کشور غنی‌سازی اورانیوم را از سر بگیرد، اعلام کند. ژرارد آرو در این پیام توئیتری نوشت کسی که قصد دارد برجام را از بین ببرد در ابتدا باید به ما بگوید اگر ایران غنی‌سازی اورانیوم را از سر بگیرد چکار خواهد کرد. من در مورد اینکه چطور می‌توان برجام را نابود کرد و اینکه اروپایی‌‌‌‌ها در این بحران چه مسئولیتی دارند مطالب بسیاری خوانده‌ام اما کلمه‌ای در مورد اوضاع پس از برجام وجود ندارد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عبدالله اللهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0
0
با سلام هیچ کلاهی گنده تر از برجام وجود ندارد ، اروپا و آمریکا دشمن ایرانند ،حتی ترکیه هم مامور انهاست و جاسوس دو جانبه ، و با برجام مواد اولیه مجانی میگیرند ، تظاهرات خیابانی را کاهش دادن، بنجل کالاها را تحمیل میکنند در کشور با ندادن پول نفت پایه پول ملی را هم هر روز نابود میکنند ...
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
اینها تمامش سیاه بازیه . کدام غنی سازی هر انچه در گذشته بود بطور کل نابود شد. این خبرها فقط برای دلخوش کردن مردم است که دیگر فایده ای ندارد. بروید فکر معیشت مردم باشید . با غنی سازی نون و اقتصاد نمیچرخد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار