کد خبر: 900515
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
از همه طرح‌هاي شهرداري تمام شيشه‌اي كه اصلاح‌طلبان شوراي شهر تهران طرح كردند، جلسات غيرعلني و تصميم‌گيري‌هاي پشت پرده برجاي مانده است.

از همه طرح‌هاي شهرداري تمام شيشه‌اي كه اصلاح‌طلبان شوراي شهر تهران طرح كردند، جلسات غيرعلني و تصميم‌گيري‌هاي پشت پرده برجاي مانده است. طرح شهرداري تمام شيشه‌اي ايده‌ اصلاح‌طلبان راه يافته به شوراي شهر تهران بود. ايده‌اي بر مبناي شفافيت در شهرداري كه البته اصل ايده نمي‌تواند مورد تأييد نباشد. اما شوراي شهر جديد تهران اين ايده را با چاشني انتقاد به دوره‌هاي قبلي شورا و شهرداري و خصوصاً تخطئه دوران قاليباف مطرح كرد؛ اينكه آنها شفاف نبودند و فساد آمد و ما تصميم گرفته‌ايم شفاف باشيم. اما آن همه هياهوي آغازين براي شفافيت در اداره شهري پايتخت جز آنكه تلاشي براي تخريب رقباي سياسي باشد، ثمري نبخشيد. علاوه بر آنكه در عملكرد شهرداري و شورا در دوره جديد نمونه عيني براي شفاف سازي ديده نشد، در عين حال نمونه عيني براي نقص آن وجود دارد كه نشان مي‌دهد همه آن حرف‌ها در مورد شفافيت فقط حرف بود. مهم‌ترين جلسات شوراي شهر تهران در دوره جديد يكي انتخاب شهردار جديد بود كه تصميم‌ها از قبل گرفته شد و نامزدهاي ديگر انصراف دادند و بحث شفاهي روي نداد و انتخاب تك كانديدايي برگزار شد! و ديگري هفت ماه بعد و جلسه بررسي استعفاي همين شهردار كه چند روز پيش برگزار شد و كاملاً غيرعلني بود و مردم تهران در جريان ماوقع قرار نگرفتند. بسياري ديگر از مباحث مربوط به اداره شهر تهران هم در پشت درهاي بسته انجام مي‌شود. شهرداري تمام شيشه‌اي كه مي‌گفتند، اين بود؟!

روحاني در مقايسه با رؤساي جمهور قبلي كم حوصله است
عبدالله ناصري، فعال سياسي اصلاح‌طلب مصاحبه‌اي با روزنامه آرمان داشته و از بي حوصلگي روحاني گفته است. او مي‌گويد: «اين تفاهم يا سوء تفاهم در جامعه مخصوصاً ميان كنشگران و نخبگان ايجاد شده كه آقاي روحاني حرف‌هاي خوبي مي‌زند، اما پيگيري يا فعل و انفعال خاصي را در ارتباط با اين حرف‌هاي خوب نمي‌بينند... تحليل من اين است كه آقاي روحاني برخلاف رؤساي جمهور قبلي، حتي آقاي احمدي‌نژاد، براي وزراي خود وقت نگذاشته و وارد كارهاي ريزو درشت وزارتخانه‌اي نشده و ارزيابي از توانمندي و كار درون وزارتخانه‌اي ندارد. بالاخره اين گلايه‌اي است كه از آقاي روحاني بوده و در هيچ كدام از رؤساي جمهور پس از انقلاب سابقه نداشته كه رئيس‌جمهور براي وزرا و استانداران خود وقت گفت‌وگوي اختصاصي نمي‌گذارد... در مقايسه با چهار رئيس‌جمهور گذشته آقاي روحاني رئيس‌جمهور كم‌حوصله‌اي است و در سطح بالاي مديريتي كم‌حوصله بودن نمره بالايي ندارد. امروز پس از پنج سال آقاي روحاني بايد ارزيابي روشني از تك تك دولتمردان خود داشته باشد كه من معتقدم ندارد. »
احمد توكلي هم در دولت اول روحاني خبر از گلايه وزرا از رئيس جمهور داده بود، به دليل آنكه روحاني به آنها وقت ملاقات نمي‌دهد. چندي پيش هم فاطمه هاشمي گفته بود: «در دولت آقاي هاشمي تمام افراد در سطوح مختلف نه فقط در سطح وزير بلكه از رئيس‌اداره و مديركل و معاونان هم به آيت‌الله هاشمي زنگ مي‌زدند و ايشان به آنها جواب مي‌داد، نامه‌ها را هم سريعاً دستور پيگيري مي‌دادند، ولي آقاي روحاني هيچ كدام از اين كارها را انجام نمي‌دهد، حتي با وزيران خود هم وقت ملاقات نمي‌گذارد و وزيران ايشان هم در همين دولت از ايشان گله دارند».

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0
0
اقای نجفی " امدن ورفتن کوتاه مدت شما " چه هدفی را دنبال کرد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0
0
این بنده کدخدا به رنگرزی برسه یا به وزرا و مشکلات مملکت ؟!!!
انصافا"رعایت نمیکنید دیگه !!! اصلا"ببینم شما ها - اقای ناصری خانم هاشمی یا اقای توکلی - سواد دارید ؟؟؟؟ یعنی میگید که ایشون هم ریشهاشو رنگرزی کنه وهم به امور مملکت برسه ؟چقدر بی انصافیدشماها ومررررردم ؟؟!!! انتظار بیخودی دارید که میخواهید کار به اون مهمی را رهاکند وبه مملکتداری بپردازد!!!!.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار