کد خبر: 900047
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
سعیدی:
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با مهم‌ترین چالش حوزه فرهنگ را فضای مجازی دانست و گفت: نبود فرهنگ‌ استفاده از فضای مجازی آن را به فضایی مجرمانه تبدیل کرده است.

محمداسماعیل سعیدی یکی از مهم‌‎ترین چالش‌های حوزه فرهنگ در سال پیش‌رو را نحوه مواجهه با فضای مجازی عنوان و اظهار داشت: اخیراً در جلسه‌ای که مقام معظم رهبری با مسوولان امر داشتند و در این زمینه نکات مهمی را در باب کنترل فضای مجازی به مسوولان گوشزد کردند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه زیرساخت‌ها در کشور ما در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به هیچ وجه آماده نیست و به‌گونه‌ای با این پدیده مواجه شدیم که هیچ‌گونه آمادگی برای رویارویی با این پدیده نداشته‌ایم.

وی به نبود فرهنگ‌ استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی اشاره و اضافه کرد: متأسفانه وقتی فرهنگ رویارویی با پدیده‌ای وجود ندارد، استفاده از چنین پدیده‌هایی منجر به بروز ناهنجاری‌های بسیاری در سطح جامعه می‌شود.

سعیدی تصریح کرد: باید در ارتباط با فضای مجازی ضمن قانون‌مند کردن این فضا، در حوزه تولید محتوا نیز بسیار فعالانه عمل کنیم تا مفاهیم مد نظر را به صورت تدریجی فضای مجازی را در بر گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: نبود فرهنگ‌ استفاده از فضای مجازی این فضا را تبدیل به فضایی مجرمانه کرده است که رسیدگی به این مسئله ضرورت دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر