کد خبر: 899982
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
آيت الله نوري همداني هشدار داد
آ‌يت الله نوري همداني با اشاره به تلاش دشمن براي نفوذ در حوزه گفت: يقين بدانيد که دشمن مي‌خواهد در اثر گذارترين نهاد يعني حوزه‌هاي علميه نفوذ کند تا بتواند حوزه را نسبت به انقلاب بي‌تفاوت کند.

به گزارش رسا، حضرت آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد در ديدار جمعي از طلاب حوزه علميه مشهد تحصيل علم، تقوا و زمان شناسي را وظيفه نخست روحانيت دانست و گفت: روحانيت همواره بايد در کنار مردم باشد و خود را از مردم جدا نکند. وي افزود: مثل هميشه بايد زبان گوياي مردم باشيم و از اسلام و انقلاب و مکتب اهل بيت(ع) حراست کنيم و بدانيم مردم بيش از گفتار ما به عمل ما نگاه مي‌کنند؛ حوزه‌هاي علميه بايد با نشاط، مطالبه گر، مجتهد پرور و انقلابي باشند. استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم با اشاره به ويژگي‌هاي طلبه و حوزه انقلابي اظهار داشت: طلبه انقلابي کسي است که تقوا داشته باشد، خوب درس بخواند و آشنا به حوادث جهان اسلام و دنيا باشد. وي با اشاره به توطئه دشمنان براي نفوذ و ضربه زدن به حوزه‌هاي علميه ادامه داد: يقين بدانيد که دشمن مي‌خواهد در اثرگذارترين نهاد يعني حوزه‌هاي علميه نفوذ کند تا بتواند حوزه را نسبت به جريانات انقلاب و اسلام بي‌تفاوت کند، بايد جلوي اين کار گرفته شود، حوزه علميه هميشه مستقل بود و بايد اين استقلال حفظ شود. آيت الله نوري همداني ارتباط حوزه و نظام را پيوندي هميشگي و مستحکم دانست و ابراز داشت: دولت‌ها مي‌آيند و مي‌روند و حوزه هيچ وابستگي به آنها ندارد و هميشه تذکرات لازم را داده است، حوزه نسبت به اصل نظام و حفظ انقلاب وظيفه دارد چون خاستگاه اين نظام حوزه بوده است لذا شناخت آثار و برکات نظام و دستاورد‌هاي آن و همچنين رصد کردن آسيب هايي که نظام را تهديد مي‌کند بر عهده حوزه است. وي با تأکيد بر اين که مسئولان بايد به تذکرات مراجع، بزرگان حوزه‌هاي علميه توجه کنند، عنوان کرد: متأسفانه گاهي به توصيه‌هاي حوزه از سوي مسئولان بي‌توجهي مي‌شود.
اين مرجع تقليد خاطرنشان کرد: بارها مراجع و علماي حوزه درباره ديرکرد بانک‌ها تذکر دادند، مردم بسيار براي ما نامه مي‌نويسند که به واسطه همين سود‌هاي حرام، افرادي خانه و زندگي خود را از دست داده‌اند و کارخانه‌ها تعطيل شده است. وي اضافه کرد: ما هم مي‌گويم دير‌کرد حرام است ولي بعد از اين همه سال و اين همه تذکر بانک‌ها اسلامي نشد و همچنان ربا مي‌گيرند و مردم دچار مشکل هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار