کد خبر: 899953
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
شروع آماده‌سازي تيم ملي فوتبال براي حضوري مقتدرانه در جام جهاني 2018 روسيه، شروعي خوب و جالب توجه نبود.
فريدون حسن

شروع آماده‌سازي تيم ملي فوتبال براي حضوري مقتدرانه در جام جهاني 2018 روسيه، شروعي خوب و جالب توجه نبود. آنچه بعدازظهر شنبه در ورزشگاه خالي از تماشاگر آزادي رخ داد در شأن ايران، تيم اول آسيا و دومين تيم راه يافته به جام جهاني نبود.
اما از همه اينها بدتر توجيهات رئيس فدراسيون فوتبال و سرمربي تيم ملي در خصوص انتخاب تيمي از محلات سيرالئون بود كه با بزرگ‌نمايي آن را تيم ملي اين كشور عنوان كردند.
مهدي تاج مي‌گويد بازي‌هاي تداركاتي با درخواست سرمربي انجام مي‌شود و شرايط و موقعيت حريفان در آن مورد توجه قرار مي‌گيرد. رئيس فدراسيون فوتبال در بين حرف‌هايش به رسانه‌ها و منتقدان هم طعنه مي‌زند كه بله ما با ملاك‌هاي شما حريف براي تيم ملي انتخاب نمي‌كنيم.
سرمربي تيم ملي هم البته دوباره حرف‌هاي تكراري قبل خود را مي‌زند كه پنج سال است، نباخته‌ايم. بهترين تيم آسيا هستيم، كار خودمان را انجام مي‌دهيم و باز هم شما راضي نيستيد.
خدمت اين دو بزرگوار فوتبال بايد بگوييم كه تمام حرف‌هاي شما قبول، نظراتتان محترم و قابل دفاع است. بايد از سرمربي تيم ملي حمايت كرد. ما هم مي‌دانيم كه او به كار تيم ما مي‌آيد، كسي هم نمي‌خواهد عملكرد تيم ملي را طي اين مدت زير سؤال ببرد. كسي به تيم ملي تهمت نمي‌زند، اما...
حرف اين است كه تيم ملي بزرگ ايران بايد بزرگ بينديشد. حرف اصلي بر سر تفكر حاكم بر فوتبال و تيم ملي است. تيم ملي فوتبال ايران بزرگ است، در اين هيچ شكي نيست، ولي آيا اين تيم ملي بزرگ، اين تيم اول آسيا و اين دومين تيم راه يافته به روسيه 2018 بايد با حريفي در حد محلات سيرالئون بازي كند؟ آقاي تاج و جناب كرش آيا اين شأن فوتبال ايران است؟!
تاج و كرش فرافكني مي‌كنند، سروصدا راه مي‌اندازند و همه را محكوم به بيهوده انتقاد كردن مي‌كنند. سروصدا راه مي‌اندازند تا حرف اصلي منتقدان شنيده نشود، حرفي كه مي‌گويد تيم بزرگ حريف بزرگ مي‌خواهد. حرفي كه مي‌گويد تفكر حاكم بر فوتبال با ايراد روبه‌روست و بايد اصلاح شود.
سرمربي تيم ملي با طعنه مي‌گويد ايران با برزيل مسابقه داد و 3 بر صفر باخت چون ضعيف بود، پس چون ضعيف بود، برزيل نبايد با ايران بازي مي‌كرد؟!
جالب اينكه كسي نيست به كرش بگويد همان ايران ضعيف اين جسارت را داشت كه جلوي تيم اصلي برزيل به ميدان برود و 3 بر صفر ببازد، اما تيمي كه شما طي اين چند سال ساخته‌ايد و ما خوب مي‌دانيم كه تيم خوبي است و بهترين آسياست و چه و چه، آيا جسارت آن تيم ضعيف را دارد تا در مقابل تيمي چون برزيل قرار گيرد؟
سؤال و انتقاد اينجاست، چرا تا وقتي تيم‌هاي بزرگ هستند بايد با سيرالئون روبه‌‌رو شويم، چرا شأن فوتبال ايران حفظ نمي‌شود؟
مهدي تاج با افتخار از فوتبالي صحبت مي‌كند كه پنج ستاره است. براي خودش آمار و ارقامي هم دارد. باز هم سؤال اينجاست شأن فوتبال پنج‌ ستاره ايران در نظر جناب رئيس، تيم محلات سيرالئون است؟!
ايران براي حضوري قدرتمند در جام جهاني 2018 روسيه بايد درست، منطقي و اصولي آماده شود. نگاهي به ليست بازي‌هاي تداركاتي پيش‌روي تيم ملي، البته تا حدودي خيالمان را از اين بابت راحت مي‌كند، اما اتفاقي كه روز شنبه رخ داد و طي آن تيم محلات سيرالئون جايگزين تيم ملي ليبي شد، نگران‌كننده است، چرا؟ چون مسبوق به سابقه است و هيچ بعيد نيست كه اعلام شود تونس و الجزاير هم جايشان را به تيم‌هاي محلي ديگر داده‌اند يا با تركيب‌هاي دوم و سوم خود مقابل ايران صف‌آرايي كرده‌اند.
اين حقيقتي است كه منتقدان و رسانه‌ها فرياد مي‌زنند و تاج و كرش با فرافكني آن را مغرضانه مي‌‌نامند. كسي منكر موفقيت‌هاي تيم ملي نيست. كسي توانمندي‌هاي سرمربي تيم ملي و عملكرد او را زير سؤال نمي‌برد، ولي ما نگران شأن و منزلت تيم اول آسيا هستيم. نگران اينكه تيم دوم راه يافته به جام جهاني 2018 خوب آماده نشود و جزو اولين برگشت خورده‌ها از روسيه باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار