کد خبر: 899948
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
فهرست پرحرف و حديث کارلوس کرش براي 2 بازي دوستانه با تونس و الجزاير
نفرات مورد نظر کارلوس کرش به خط شدند تا در اردوي نوروزي تيم ملي حضور داشته باشند و دو بازي تدارکاتي را پيش از جام جهاني روسيه انجام دهند.
شيوا نوروزي

نفرات مورد نظر کارلوس کرش به خط شدند تا در اردوي نوروزي تيم ملي حضور داشته باشند و دو بازي تدارکاتي را پيش از جام جهاني روسيه انجام دهند. پس از بازي پرحرف و حديث تيم ملي فوتبال کشورمان با سيرالئون، سرمربي پرتغالي تصميم نهايي‌اش در خصوص دعوت از بازيکنان به اردوي ايران براي بازي با تونس در اتريش را اعلام کرد. ليست اعلام شده در شرايطي در صفحه شخصي کرش به اطلاع همه رسيد که دعوت از برخي‌ها و خط خوردن چند نفر اظهارنظرهاي متفاوتي را در پي داشت.
عليرضا بيرانوند، امير عابدزاده، رشيد مظاهري، سيدحسين حسيني، ميلاد محمدي، محمد خانزاده، مرتضي پورعلي‌گنجي، پژمان منتظري، رامين رضاييان، روزبه چشمي، سيدجلال حسيني، سعيد آقايي، وريا غفوري، علي قلي‌زاده، علي کريمي، احسان حاج‌صفي، مسعود شجاعي، اميد ابراهيمي، سعيد عزت‌اللهي، سامان قدوس، عليرضا جهانبخش، کريم انصاري‌فرد، کاوه رضايي، مهدي طارمي، مهدي ترابي، رضا قوچان‌نژاد، سردار آزمون و وحيد اميري، 28بازيکني هستند که رضايت کرش را جلب کرده‌اند. در بين اسامي اعلام شده جاي خالي بازيکناني از جمله علي عليپور، گلزن اول ليگ برتر به چشم مي‌خورد!

حريفان آفريقايي

تونس و الجزاير در حالي حريفان تدارکاتي تيم ملي کشورمان در نخستين روزهاي سال نو هستند که يوزپلنگ‌هاي ايراني در جام جهاني با اسپانيا، پرتغال و مراکش همگروه شده‌اند. حضور مراکش در گروه B جام جهاني موجب شده تا کرش تأکيد زيادي براي رويارويي با تيم‌هاي آفريقايي داشته باشد. جالب اينجاست که مصاف با تونس و الجزاير تنها ديدارهاي تدارکاتي کشورمان هستند که در تقويم رسمي فيفا ثبت شده‌اند. تونسي‌ها سوم فروردين مقابل ايران صف‌آرايي مي‌کنند. در ليست اعلام شده از سوي فدراسيون اين کشور نام چند بازيکن که در ليگ فرانسه توپ مي‌زنند، وجود دارد. تونسي‌ها غايب سه دوره اخير جام جهاني بوده‌اند و حال پس از 12 سال به اين رقابت‌ها صعود کرده‌اند. الجزايري‌ها اما برخلاف تونس حسرت حضور در جام جهاني 2018 به دلشان مانده و طبق برنامه هفتم فروردين‌ماه با ايران مصاف مي‌دهند. در ترکيب اين تيم نيز چند بازيکن شاغل در ليگ‌هاي اروپايي حضور دارند كه رياض محرز بازيکن لسترسيتي يکي از آنهاست. الجزايري‌ها يک بازي دوستانه نيز برابر تانزانيا انجام مي‌دهند. تيم ملي ايران قرار است پنج بازي تدارکاتي ديگر نيز در ارديبهشت (سوريه و ازبکستان) و خرداد (ترکيه، يونان و ليتواني) برگزار کند.

جاي خالي آقاي گل

احتمالاً بسياري از فوتبال‌دوستان کشورمان انتظار داشتند تا آقاي گل ليگ برتر فوتبال ايران در ليست کرش جاي داشته باشد. علي عليپور در اين فصل از رقابت‌ها حسابي خوش درخشيده و يار کليدي برانکو ايوانکوويچ بوده است. مهاجم اول پرسپوليس 17 گل براي تيمش به ثمر رسانده و براي کسب عنوان آقاي گلي نيز خيز بلندي برداشته است. به همين خاطر است که حضور او در خط حمله تيم ملي يکي از خواسته‌هاي هواداران پرسپوليس محسوب مي‌شد، اما به نظر مي‌رسد اين بار نيز سرمربي پرتغالي به مهاجمان لژيونرش يعني کريم انصاري‌فرد، سردار آزمون، مهدي طارمي، رضا قوچان‌نژاد و کاوه رضايي بيش از سايرين اعتماد کرده و ترجيح داده از عليپور استفاده نکند. با اين حساب بعيد است که اين بازيکن بتواند حضور در جام جهاني را تجربه کند.

حذف 4 سرخابي

کرش در ليست جديد خود خطر قرمز روي نام چند بازيکن استقلالي و پرسپوليسي کشيد كه اين موضوع خوشحالي برانکو را نيز به همراه داشت. البته آبي‌ها تنها يک حذف شده دارند؛ اميد نورافکن که اتفاقاً در بازي مقابل سيرالئون بازي کرد، اما در حال حاضر از تيم ملي کنار گذاشته شده است. قرمزها البته سه بازيکن خط خورده داشتند؛ محمد انصاري، کمال کاميابي‌نيا و علي عليپور سه سرخپوشي بودند که فرصت حضور در اردوي عيد را از دست دادند. با اينکه هنوز سه پرسپوليسي در بين نفرات دعوت شده حضور دارند، اما شنيده شده که سرمربي پرسپوليس از کاهش تعداد ملي‌پوشانش خوشحال و از دغدغه‌هايش کاسته شده است.

تازه‌واردها و بازگشت شجاعي

علي قلي‌زاده را بايد پديده تازه‌وارد تيم ملي ناميد. بازيکن خلاق سايپا پس از درخشش در ليگ برتر به تيم ملي فراخوانده شد و در اولين ديداري که کرش به او اعتماد کرد، دو گل به سيرالئون زد. گلزني در اولين حضور سبب شد تا سرمربي تيم ملي در اين اردو نيز به او فرصت درخشش دوباره دهد. بازيکن 22 ساله براي راضي نگه داشتن مرد پرتغالي کار دشواري در پيش دارد. امير عابدزاده ديگر يار جديد اين مربي در تيم ملي است. گلر جوان کشورمان در تيم مارتيموي پرتغال بازي مي‌کند و براي حضور در جام جهاني با بيرانوند، مظاهري و حسيني رقابت سختي خواهد داشت. حامد لک نيز از جمع ملي‌پوشان کنار گذاشته شده است. بازگشت مسعود شجاعي به ترکيب از ديگر نکات جالب توجه ليست کرش است. شجاعي که 9 ماه از ترکيب تيم ملي دور بوده و آخرين بار در بازي مقابل ازبکستان به ميدان رفته، سرانجام از سوي سرمربي به اردو فراخوانده شده است. بايد ديد تنها دليل دعوت اين بازيکن حضور او در ليگ يونان است يا علت ديگري هم دارد.

تأکيد روي لژيونرها

از بين 28 بازيکن حاضر در اردوي تيم ملي 14 بازيکن شاغل در ليگ‌هاي خارجي و 14 بازيکن شاغل در ليگ برتر هستند. سه بازيکن از يونان، سه بازيکن از روسيه، دو نفر از هلند، دو نفر از بلژيک، دو بازيکن از قطر و يک نفر از ليگ پرتغال و يک نفر از ليگ سوئد لژيونرهاي ما در دو بازي تدارکاتي پيش‌رو هستند. در حالي که برنامه ليگ ايران بر اساس برنامه کرش تدوين مي‌شود، اما در نهايت نيمي از ملي‌پوشان را بازيکنان خارج‌نشين تشکيل مي‌دهند. جالب اينکه سعيد فتاحي، مسئول کميته مسابقات سازمان ليگ اعلام کرده كه اين سازمان منتظر برنامه کرش براي تدوين تقويم سال آينده است: «برنامه‌هاي ليگ سال آينده بسيار پرفشار است، چون هم جام ملت‌ها و هم بازي‌هاي آسيايي را داريم. بايد برنامه کارلوس کرش را براي جام ملت‌هاي آسيا بگيريم و پس از آن تقويم ليگ را پيش‌بيني کنيم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار