کد خبر: 899928
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
گفت و گوي جوان با همسر شهيد مدافع حرم عبدالرشید رشوند آوه
آذر رشوند آوه همسر شهيد، سخنش را اينگونه آغاز مي كند، لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم، یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

حالا ديگر نوبت اوست برايمان دعا كندهمسرم متولد سال ۱۳۴۶بود و در سال ۱۳۹۴در سوریه در شهر حلب به شهادت رسید.امروز سومین سالي است که شهید رشوند در کنار مان نیست.البته شهدا زنده اند و همیشه درکنار مان ولی حضور فیزیکی ندارند.اما ما بايد از اعماق وجودمان حسشان کنیم. جايشان خیلی خالی است در کنار ما ، بچه ها و خانواده.

تحويل سال و راهيان نور

در مدت همراهي وهمسنگري با ايشان تنها چند سال در لحظات سال تحویل در کنار هم بوديم .ايشان بیشتر سال تحویل هاي شان رادرکنار مزار شهدا در راهیان نور سپري كرد.در زمان تحویل سال در کنار مزار شهدای هویزه و شهدای شلمچه و شهدای گمنام بودو راوي روزهاي جنگ و جبهه  هم بود.دو سال هم لحظه تحويل سال روي دريا در جزیره ی خارک گذراندند.بهترين لحظات عمر رادر كنار شهدا گذراند و هر سال با بهار طبيعت با شهدا ميثاق مي بست و تجديد بيعت مي كرد.

دعاي تحويل سال

الان هم فکر میکنم که ایشان هنوز ماموریت است و سال تحویل را در کنارمزار شهدا است و روایت گر شهدا و جنگ برای دانشجو ها و محصلین مدارس .آقا رشیدنیست اما حضورشان با خاطراتی که به یادگار گذاشته همه جا هست.ايشان همیشه به من میگفت لحظه ی تحویل سال دعا کن تا شهید بشوم.لحظه سال تحویل دلم خیلی پیشش بود، همیشه اين خواسته رااز من داشت . من هم دعا می کردم شهید شود. ولی نه به این زودی ،فکرش را نمی کردم که بخواهد به این زودی ما را تنها بگذارد و برود.اما با خودم گفتم خوش به سعادتت که خیلی زود در محضر خدا عاقبت بخیر و روسفید شدي.برايم سخت است اما همین که شرمنده اهل بیت نشدیم ،آرامم مي كند.اميد وارم از شهادتش سهمي هم به ما برسد كه تا آخرين لحظات در كنارش ايستاديم .در اين ميان از خوان حكمت الهي هر چه به ما برسد بايد بگوئيم اللهم رضا برضائك...هر چی بود مصلحت خودش بود که این مرگ قشنگ را قسمت همسرم کردی‌.

شفاعت شهيد

در لحظات تحويل سال از شهيد خواستم تا دعا گوي ما باشد ،همانطور كه من سال ها سر سفره هفت سين ازخدا برايش شهادت مي خواستم .از شهید خواستم برای جوان هاي مان دعا کند، برای فرزندانم روح الله و مطهره دعا کند.از شهيد خواستم طبق وعده اي كه داده بود ،به قولش عمل کند و دست ما را هم بگیرد و شفاعت ما را هم در محضر اهل بیت(ع)بنمايد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار