کد خبر: 899924
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
مديرعامل شركت كالسيمين گفت: امكان بازيافت پسماند كارخانه‌هاي روي با تكنولوژي جديد و با سرمايه‌گذاري ۳۰۰ ميليارد ريالي فراهم شد.

مديرعامل شركت كالسيمين گفت: امكان بازيافت پسماند كارخانه‌هاي روي با تكنولوژي جديد و با سرمايه‌گذاري ۳۰۰ ميليارد ريالي فراهم شد.
به گزارش فارس، امير رحيمي اظهار داشت: طي يكسال اخير طرح‌هاي بزرگي در راستاي اهداف زيست‌محيطي اجرا شده كه مهم‌ترين آنها پروژه توليد محصول از طريق بازيافت پسماندهاي مجتمع روي دندي با به‌كارگيري تكنولوژي‌هاي جديد است كه در قالب احداث بزرگ‌ترين كارخانه توليد كنسانتره روي از بازيافت پسماندهاي 20ساله به روش BZS راه‌اندازي شده است.
به گفته وي، هزينه طراحي و ساخت اين كارخانه بيش از 300 ميليارد ريال است كه طي ماه‌هاي اخير در مرحله بهره‌برداري قرار گرفته است.
وي با اشاره به طراحي و ساخت دو سيستم غبارگير و نصب آن در خروجي دودكش‌هاي واحد ذوب دو كارخانه روي زنجان و دندي با هزينه 5/5 ميليارد ريالي با هدف كنترل و كاهش آلاينده‌هاي خروجي از واحد ريخته‌گري گفت: با استناد به نتايج پايش‌هاي خوداظهاري انجام شده توسط آزمايشگاه‌هاي معتمد سازمان محيط‌زيست، تمام پارامترهاي كيفي خروجي اين دو سيستم راه‌اندازي شده، كاملاً به مقادير كمتر از حد مجاز مربوطه تنزل يافته است.
رحيمي افزود: در راستاي حفظ و توسعه فضاي سبز طي سال‌هاي اخير حدود 40 هكتار در محدوده كارخانه‌هاي زنجان و دندي، فضاي سبز و درختكاري ايجاد شده و بيش از هزار اصله درخت جهت توسعه فضاي سبز در حال كاشت است. وي همچنين با اشاره به راه‌اندازي شش سيستم ايمهاف تانك و يك سيستم لجن فعال براي جمع‌آوري و تصفيه فاضلاب بهداشتي كارخانه تغليظ مجتمع دندي طي سال‌هاي اخير گفت: آخرين پروژه مهمي كه در اين حوزه عملياتي شده طرح تصفيه فاضلاب انساني متمركز بيولوژيكي كارخانه‌ها است. وي اظهار كرد: در راستاي مديريت آب‌هاي سطحي و كنترل انتشار آلودگي‌ها، پروژه جمع‌‌آوري روانا‌ب‌ها و زهاب‌هاي سطحي محوطه كارخانه‌هاي مجتمع دندي با صرف هزينه‌اي بالاي 3 ميليارد ريال به اتمام رسيده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار