کد خبر: 899878
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی:
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مطابق برنامه ریزی های معاونت تربیت بدنی و سلامت ( اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی) تا پایان سال تحصیلی 97-96 ، 35 درصد دانش آموزان به تعداد 195 هزار نفر و 390 هزار نفر از والدین در سطح استان تحت پوشش طرح تربیت بدنی با خانواده قرار می گیرند.

ولی حسینی اظهار داشت: در شش ماهه اول سال تحصیلی 97-96، 110 هزار دانش آموز با 220 هزار والدین تحت پوشش تربیت بدنی با خانواده قرار گرفته است که انتظار می رود تا پایان سال تحصیلی به تعداد مصوب معاونت تربیت بدنی و سلامت برسد.

وی افزود: تربیت بدنی با خانواده از برنامه های ورزشی هدفمند با حضور دانش آموزان و والدین ( مادر و دختر، پدر و پسر) است که در یک دوره زمانی مشخص از سال تحصیلی و با توجه به علایق خانواده، امکانات مدرسه، ویژگی ها و شرایط اقلیمی منطقه در روزها و مراسم خاص با اهدافی معین با نظر شورای مدرسه اجرا می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به این که طرح تربیت بدنی با خانواده برای نخستین بار در کشور در آذربایجان غربی برگزار می شود، گفت: این طرح برای دانش آموزان تمامی مقاطع در اعیاد، مراسم، مناسبت ها و ساعات پس از مدرسه، پنجشنبه ها و روزهای تعطیل به صورت یک برنامه پیشنهادی و تصویب تقویم زمانی از سوی شورای مدرسه برگزار می شود.

وی افزایش تعامل خانواده و مدرسه با استفاده از ظرفیت تربیت بدنی و ورزش به منظور ارتقاء و حفظ سلامت همه جانبه دانش آموزان اعم از جسمی، روحی و روانی و ترویج سبک زندگی فعال و دستیابی به اهداف تربیتی را از اهداف کلی این برنامه خواند.

حسینی به اهداف خاص برگزاری این برنامه اشاره کرد و افزود: توسعه فرهنگ ورزش و سبک زندگی فعال در جامعه در راستای موازین سبک زندگی اسلامی- ایرانی، غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و تقویت فعالیت های بانشاط و جذاب در مدرسه با محوریت تعامل دانش آموزان و خانواده، ارتقاء مهارت های اجتماعی، شناختی، روانی و حرکتی دانش آموزان، ایجاد فرصت برای تعامل والدین با فرزندان در جهت شناسایی نیاز های عاطفی و جسمانی دانش آموزان، بهره گیری از فرصت های فعالیت بدنی به عنوان ابزاری سودمند جهت مصونیت فرهنگی و اخلاقی دانش آموزان و توسعه ورزش همگانی از اهداف خاص برگزاری طرح تربیت بدنی با خانواده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر