کد خبر: 899869
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵

توانمندي‌هاي دفاعي به‌ويژه برنامه موشكي جمهوري اسلامي ايران كه ماهيت بازدارنده دارد بر اساس الزامات امنيت ملي و با جديت ادامه مي‌يابد.
به گزارش ايرنا، علي شمخاني روز گذشته در ديدار يوسف بن علوي وزير مشاور در امور خارجي عمان بر سياست پايدار جمهوري اسلامي ايران در توسعه مناسبات مبتني بر همكاري، خويشتنداري و مفاهمه با همسايگان تاكيد كرد و گفت: برخي كشورهاي منطقه با فاصله گرفتن از حكمراني معقول، رفتار و گفتارهاي شتاب زده و متكبرانه را در دستور كار خود قرار داده و امكان مديريت بحران‌هاي منطقه‌اي را با چالش‌هاي جدي روبه رو كرده‌اند. شمخاني با ابرازنگراني نسبت به تداوم كشتار زنان و كودكان يمني در بمباران هواپيماهاي متجاوز عربستان سعودي و امارات متحده عربي و وضعيت فاجعه بار مردم ستمديده و مظلوم اين كشور خاطرنشان كرد: مواضع و ديدگاه‌هاي مشترك ايران و عمان در بحران يمن، مبتني بر توقف سريع جنگ و استقرار آتش بس، رفع محاصره و ارسال كمك‌هاي انسان دوستانه و انجام گفت‌وگوهاي يمني- يمني براي شكل‌گيري ساختارهاي سياسي جديد براساس رأي و خواست مردم يمن است. وي افزود: بحران يمن راه حل نظامي نداشته و تنها مسير بازگشت آرامش و امنيت به اين كشور، بهره گيري از ابتكارهاي سياسي براي مشاركت دادن مجموعه گروه‌هاي سياسي و قومي داراي پايگاه مردمي در ساختار سياسي آينده است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با تقبيح تلاش مستمر برخي كشورها براي ايجاد فضاي دو قطبي و افزايش شكاف‌هاي سياسي و امنيتي در منطقه افزود: امنيت خليج فارس و منطقه تنها با چند جانبه گرايي و فاصله گرفتن از هر نوع تنش آفريني با تمركز بر طراحي و اجراي الگوهاي مبتني بر مشاركت منطقه‌اي مسئولانه، محقق مي‌شود. شمخاني بدعهدي و رفتارغير قانوني امريكا در قبال توافق بين المللي برجام و انفعال اروپا در برابر واشنگتن را نماد روشني از ضرورت تمركز كشورهاي منطقه بر اتخاذ راه حل‌هاي بومي براي حل و رفع مشكلات و بحران‌ها عنوان كرد. وي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران به نقض عهدهاي مكرر امريكا در قبال برجام پاسخ شايسته و به موقع مي‌دهد و هيچ‌گونه تغيير، تفسير يا اقدام جديدي را كه محدود‌كننده برجام باشد، نمي‌پذيرد. وي با هشدار نسبت به قرار گرفتن اروپا در زمين بازي امريكا و رژيم صهيونيستي و پاسخ مثبت به باج خواهي آنها به بهانه حفظ برجام افزود: توانمندي‌هاي دفاعي به‌ويژه برنامه موشكي جمهوري اسلامي ايران كه ماهيت بازدارنده دارد بر اساس الزامات امنيت ملي و با جديت ادامه مي‌يابد و فضا سازي‌هاي سياسي و رسانه‌اي تاثيري بر تداوم آن نخواهد داشت.
يوسف بن علوي وزيرمشاور در امور خارجي سلطنت عمان نيز در اين ديدار اظهار داشت: ما همواره جمهوري اسلامي ايران را دوست، شريك و همسايه قابل اعتماد خود دانسته و نقش اين كشور در ايجاد ثبات و امنيت در منطقه را ستايش مي‌كنيم. وي بهره گيري از ابزارهاي نظامي براي اعمال اراده سياسي را رفتاري غيرقابل قبول عنوان كرد و افزود: تجربيات سال‌هاي اخير كه با از دست رفتن سرمايه‌هاي انساني و مالي بسيار سنگين كشورهاي منطقه همراه بوده نشان مي‌دهد كه بايد مسير تفاهم و گفت و گو جايگزين خشونت و نظامي گري شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار