کد خبر: 899868
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
مردم منتظر استماع سخنان جديد رئيس‌‌جمهور در‌باره احوال اين‌ روزهاي برجام
مدتی‌ است ظریف و بالاخص عباس عراقچی، سخنان تازه‌ای از برجام بر زبان می‌رانند، همان سخنان کهنه منتقدان برجام را! اما...
علي علوي

مدتی‌ است ظریف و بالاخص عباس عراقچی، سخنان تازه‌ای از برجام بر زبان می‌رانند، همان سخنان کهنه منتقدان برجام را! اما رئیس‌جمهور بر‌خلاف این دو مذاکره‌کننده و عضو ارشد کابینه، گاهگاهی بر صفحات رسانه‌‌ها طلوع می‌کند و می‌گوید «آثار برجام تا قیامت می‌ماند» ‌و شبیه به این.
حالا عراقچی می‌گوید: «برجام انتظارات مردم را برآورده نکرده است و در حوزه بانکی هم هنوز به حالت عادی قبل از برجام بازنگشته‌ایم.» آقای رئیس‌جمهور این را چه می‌گویی؟!
مدافعان برجام معمولاً می‌گویند اولاً برجام به ذات خود ندارد عیبی و اگر عیبی هست از «مناسبات‌» ما با جهان است! و ثانیاً چه کسی گفته است که برجام فلان؟! برجام فایده‌های زیادی دارد اما قبول می‌کنیم که همه انتظارات را برآورده نکرده است و ثالثاً اگر برجام بی‌فایده است، چرا امریکا و اروپا می‌خواهند از آن خارج شوند و یا آن را تغییر دهند؟!
برای این گروه محترم حامی برجام، یک پاسخ با کلمات ساده اما منطق عمیق کافی است: «اگر برجام آن‌گونه است که می‌گویید، چرا بر سر آن‌نشسته اید و ناله می‌کنید؟!»
چرا اینقدر به وین می‌روید و می‌آیید؟! چرا دوباره محرمانه با جان کری وزیر خارجه «اسبق‌» امریکا – که امضایش تضمین بود – جلسه می‌گذارید؟! چرا روزنامه‌هایتان تیتر می‌زنند: «آینده مبهم برجام»؟! و چرا پرچمدار برجام می‌گوید: «اگر برجام فایده‌‌ای نداشته باشد، از آن خارج می‌شویم؟!»
آقای رئیس‌جمهور روز سه‌‌‌شنبه با مردم به مناسبت سال نو سخن می‌گوید. شاید نخواهد اول سال و در روز عید، اوقات مردم را با حرف زدن از برجام تلخ کند اما به نظر می‌رسد مردم حوصله‌اش را دارند که واقعیت را بشنوند، آن هم این واقعیت تلخ و گزنده را که «ما برای رفع تحریم‌‌ها به برجام تن دادیم، حالا امریکا – طرف اصلی برجام – می‌خواهد از آن خارج شود و اروپا برای حفظ برجام می‌خواهد ما را دوباره تحریم کند!» یاللعجب! کار به اینجا کشید که برجام که ماهیتاً قرار بود تحریم‌زدا باشد، تحریم آفرین شده است!
آقای رئیس‌جمهور حتی اگر فیلم سخنان عید را ضبط کرده‌ايد‌، در آن تجدید کنيد و از برجام سخن تازه بگوييد تا مردم برای شنیدن واقعیت در سال جدید آماده باشند. ما 30 ميليون جوان و ميليارد‌ها تومان نقدينگي در کشور داريم. به اقتصاد مقاومتي بازگرديد و چشم از دروازه‌هاي کشور برداريد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار