کد خبر: 899865
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
محمد نعيمي پور، عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت از احزاب اصلاح‌طلب در مورد استعفاي محمدعلي نجفي گفته است كه...

محمد نعيمي پور، عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت از احزاب اصلاح‌طلب در مورد استعفاي محمدعلي نجفي گفته است كه «اخيراً افراد موثر حزب كارگزاران سازندگي به منزل آقاي نجفي رفته و در آنجا هم بزرگان حزب كارگزاران، معتقد بودند كه آقاي نجفي بايستي كناره‌گيري كند. معتقدم بايد محتواي اين جلسه براي همه ملت روشن شود. »
اين موضع گيري نعيمي‌پور صداي سايت تندروي انتخاب را درآورده و ضمن متهم كردن نعيمي‌پور به تحميل اختلاف و تفرقه به درون شوراي شهر اصلاح طلبان نوشته است كه «نعيمي پور كه سابقه حضور در يك نهاد امنيتي را هم دارد، با چه سندي چنين ادعايي را مطرح كرده است؟ اينكه فردي مدعي شود اعضاي يك حزب به نجفي توصيه كرده‌اند كناره‌گيري كند، آيا نياز به اثبات و ارائه دليل و مدرك ندارد؟ آيا كسي كه چنين ادعايي مطرح كرده، به شنود دسترسي دارد؟ چطور مي‌توان ناگهان چنين ادعايي بدون سند را مطرح كرد و طلبكارانه از طرف مقابل انتظار شفاف سازي داشت؟»
روزنامه شرق هم در اين مورد نوشته است كه «نجفي كماكان شهردار تهران است، اما حاشيه‌هاي استعفاي او گفتماني درون‌اصلاحاتي را شكل داده كه حالا تير و تركش‌هاي آن، به‌ويژه در سخنان صريح محمد نعيمي‌پور، به گوش مي‌رسد و ادبيات ويژه سايت انتخاب در نقد سخنان او. گويا سواي همه سناريوها، استعفاي نجفي بيش از هر زمان ديگري دعواهاي درون‌گروهي اصلاح‌طلبان را برجسته كرده است. كليدواژه آن تنش كارگزاراني‌ها با اتحاد ملت است؛ دعوايي كه حالا نشانه‌هاي مثبتي براي اصلاح‌طلبان به شمار نمي‌آيد. »
اختلافات كنوني اصلاح طلبان بر سر اداره شهر تهران، يادآور اختلافات دروني آنها در دوران شوراي شهر اول است كه موجب رفت و آمد شهرداران متعدد و مديريت چند تكه در پايتخت شد. در نهايت هم شورا منحل شد و مديريت موثري بر پايتخت وجود نداشت. اكنون هم روند كار به همان صورت پيش مي‌رود.
روزنامه روزان هم در گزارشي با عنوان «شبح شوراي اول بر سر اصلاح طلبان» نوشت: «آنچه اين روزها موجب نگراني‌هايي در بدنه اجتماعي و سياسي اصلاح طلبان شده است ، خطر تكرار منازعات شوراي شهر اول است. جايي كه اختلافات ميان گروه‌هاي مختلف اصلاح طلب، شهرداري تهران را به بن بست رساند و در نهايت به انحلال شوراي شهر توسط وزارت كشور اصلاح طلب رسيد و حاصل آن هم شكست سخت اصلاح طلبان در انتخابات شوراي شهر دوم بود. » در واقع نگراني اين روزنامه از اختلافات پيش آمده، نه بي سروساماني اوضاع مديريت شهر تهران، بلكه خطر رأي نياوردن اصلاح طلبان در دور بعدي انتخابات و دوري‌شان از قدرت است!

تنفس مصنوعي به برجام!

علي خرم، فعال سياسي اصلاح طلب در يادداشتي در روزنامه اعتماد با توجه به خروج احتمالي امريكا از برجام نوشته است كه «ماهيت برجام به عنوان يك توافق چندجانبه بين المللي، به شكلي است كه انصراف يك كشور از اجراي آن، به تنهايي نمي‌تواند باعث از بين رفتن توافق و نهادهاي بين المللي محصول آن، مانند كميسيون مشترك برجام شود.»
او در ادامه آورده كه «تصميم رئيس جمهور امريكا براي خروج از برجام به اين معنا خواهد بود كه ايالات متحده امريكا، قطعا ديگر عضوي از كشورهاي عضو كميسيون مشترك نخواهد بود و اعضاي اين كميسيون از هشت عضو، شامل ايران، روسيه، چين، بريتانيا، فرانسه، آلمان، امريكا و اتحاديه اروپا، به هفت عضو كاهش پيدا خواهد كرد... اگر رئيس جمهور امريكا، رسما تصميم گرفته باشد كه امضاي تعليق تحريم‌ها عليه ايران را متوقف كند و عملا از برجام خارج شود، ايران با شش عضو ديگر در جلسات شركت خواهند كرد. »
تا ديروز قرار بود امضاي وزير خارجه امريكا تضمين باشد، اما حالا حاميان دولت خروج امريكا را به كم شدن يك عضو برجام تقليل مي‌دهند و مي‌گويند بدون امريكا هم برجام، برجام است. در حالي كه اولاً اصل ماجرا بر سر تحريم‌هاي امريكا عليه ايران بود و اگر امريكا قرار باشد به روال سابق برگردد، ديگر چه برجامي؟ ثانياً خوش بيني زيادي مي‌خواهد كه تصور كنيم طرف‌هاي اروپايي برجام بدون امريكا در برجام خواهند ماند. همين حالا هم پيشنهاد تحريم‌هاي جديد عليه ايران داده‌اند تا ترامپ راضي شود در برجام بماند!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار