کد خبر: 899843
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
پايتخت اسيدپاشي جهان كجاست؟ شايد برايتان جالب باشد اگر بدانيد قلب اروپا و يكي از كشورهايي كه به عنوان مهد تمدن شناخته مي‌شود، پايتخت اسيد‌پاشي جهان است...
متين زاهدي

پايتخت اسيدپاشي جهان كجاست؟ شايد برايتان جالب باشد اگر بدانيد قلب اروپا و يكي از كشورهايي كه به عنوان مهد تمدن شناخته مي‌شود، پايتخت اسيد‌پاشي جهان است؛ لندن پايتخت كشور انگليس‌! در چنين شرايطي اما يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در پستي توييتري كشورمان را اينگونه توصيف كرده است، اسيد‌پاشي و آدم‌‌ربايي عليه زنان و دختران نقطه سياه و شرم‌آور جهان سوم و اوج هلاكت فرهنگي يك جامعه است كه مجازات‌هاي نيم بند قانوني نيز ترميمي در داغ ماندگار آن ايجاد نمي‌كند.
اين نخستين باري نيست كه يك مسئول و در جايگاه حقوقي‌اش اظهارنظرهايي مي‌كند كه صرفنظر از به تصوير كشيدن قلت علم و دانسته‌هايش مي‌تواند مصرف سياسي داشته باشد و تا مدت‌ها خوراك خبري بنگاه‌هاي شايعه‌پراكني غرب را فراهم آورد. اظهار‌نظرهايي كه بيش از هر چيزي كم‌سوادي گوينده‌اش را آشكار مي‌كند، اما تبعات آنها براي كشور قابل انكار نيست.

رشد سه برابري اسيدپاشي در انگليس

طبق آماري كه پليس اين شهر اعلام كرده، ۴۵۴ مورد اسيدپاشي در سال ۲۰۱۶ ثبت شده است كه در مقايسه با آمار سال ۲۰۱۵ با ۲۶۱ مورد، افزايش ۱۷۳درصدي و در مقايسه با آمار سال ۲۰۱۲ افزايش سه برابري داشته است. فقط در دو ماهه اول سال ۲۰۱۷، شهر لندن ۴۹ فقره اسيدپاشي را به چشم خود ديد. اكنون فعالان حقوق مدني در انگليس، لندن را «پايتخت جديد اسيدپاشي جهان» خوانده‌اند. جالب اينجاست كه تفكرات نژادپرستانه يكي از انگيزه‌هاي اين اسيدپاشي‌هاست.
جالب اينجاست كه آقاي رحيمي، نماينده محترم مجلس تاكنون چيزي درباره اين آمارها نشنيده است. اين در‌ حالي است كه حداقل انتظار از كسي كه بار مسئوليتي را در كشور به دوش مي‌كشد، اين است لااقل درباره موضوعاتي كه مي‌خواهد پيرامونشان اظهارنظر كند، آگاهي كافي داشته باشد. عليرضا رحيمي، نماينده مجلس دهم هم اگر مي‌دانست كه ركورد اسيدپاشي در دنيا نه يك كشور جهان سومي، بلكه در اختيار يكي از پيشرفته‌ترين كشورهاي دنيا يعني انگلستان است در اظهارنظر درباره حق و حقوق زنان به شكلي متفاوت عمل مي‌كرد و دستاويز ديگري براي سياسي‌كاري و خوشايند جريان اپوزيسيون دست و پا مي‌كرد تا كم‌سوادي‌اش در موضوعات اجتماعي و بين‌المللي كمتر نمايان شود. هر چند جرياني كه مي‌خواهد به هر قيمت و دستاويزي اوضاع زنان و دختران را در كشور نابسامان نشان دهد و براي تنگ‌تر كردن حلقه تحريم‌ها عليه كشورمان بهانه به دست كشورهاي غربي و امريكا بدهد مدت‌هاست در كشور فعال شده و در تلاش است تا از ميان افراد و چهره‌ها عضو‌گيري كند. بگذريم از اينكه چنين اظهارنظرهايي براي كمك به چهره شدن برخي از افراد و نمايندگاني كه جز در حوزه انتخابيه خودشان شناخته شده نيستند هم بد نيست!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار