کد خبر: 899839
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴

با حضور دكتر ابراهيمي مديرعامل، معاونين و مديران كل بانك انصار و مديران شركت سامانه الكترونيك انصار، سامانه‌هاي هوشمند بازپرداخت هزينه‌هاي مصرف آب و برق برمبناي اينترنت اشيا رونمايي شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تبليغات بانك‌انصار، موضوع هزينه توليد انرژي و سازوكارهاي مديريت مصرف آن، يكي از تهديدهاي اقتصادي مطرح در سطح ملي است. از اين رو، بانك ‌انصار براساس مسئوليت‌هاي اجتماعي، تمام تلاش‌هاي خود را مصروف ايجاد بستر مناسب مديريت هزينه‌هاي انرژي ساخته تا هزينه‌هاي مرتبط بر انرژي‌ها (مانند آب، برق، سوخت و ساير موارد مشابه) كه از يك سو شامل عمليات توليد اين حامل‌ها و از سوي ديگر مشكلات كليدي درخصوص بازپرداخت هزينه‌هاي مصرف آنهاست، كاهش يابد.
بانك انصار در راستاي انجام حمايت‌هاي اجتماعي خود، تمركز را برساماندهي اين بخش از مشكلات حوزه انرژي قرار داده است. در اين گزارش آمده است كه توسعه و بهبود نظام‌هاي پرداخت الكترونيكي هزينه‌هاي مصرف انرژي هدف اصلي سامانه‌هاي هوشمند بانك انصار بوده و بر مبناي آن محصولات نويني براي بازپرداخت هزينه‌هاي مصرف طراحي و توليد شده است كه شامل سامانه هوشمند الكترونيكي پيش‌فروش هزينه برق متصل به كنتورهاي مشتركان، سامانه هوشمند الكترونيكي پيش‌فروش آب‌بها متصل به كنتورهاي خانگي يا براي فروش آب تصفيه‌شده در مكان‌هاي عمومي، سامانه‌هاي پرداخت هزينه گاز و سامانه پرداخت هزينه سوخت وسايل نقليه مي‌باشد.
طراحي و ساخت دو سامانه هوشمند محاسبه و بازپرداخت برخط (On Line) هزينه برق و آب، در زمره آخرين محصولات شركت سامانه الكترونيك انصار است كه مديريت طراحي، توليد، نصب و راه‌اندازي تجهيزات و راهكارهاي پرداخت الكترونيكي اين بانك را بر عهده دارد. اين شركت سامانه‌هاي هوشمند بازپرداخت مصرف برق و آب را بر مبناي اينترنت اشيا(‌IOT ) طراحي و پياده‌سازي شده است.
امكانات تعبيه‌شده در اين سامانه‌ها اجازه مديريت خودكار كنتورهاي مشتركان را بدون حضور نيروي انساني در محل نصب كنتور فراهم مي‌كند. از سوي ديگر ادارات مربوطه كه وظيفه مديريت مصرف مشتركان را برعهده دارند نيز مي‌توانند در هر لحظه از آخرين وضعيت مصرف، شارژ موجود در سامانه يا محل استقرار كنتور اطلاع حاصل كنند. با وجود امكانات اين سامانه هوشمند، مشتركان مي‌توانند ميزان انرژي مصرفي خود را در دوره آتي پيش‌بيني و با شارژ سامانه نسبت به مكانيسم مصرف انرژي خود در دوره پيش‌رو اقدام كنند.
اين سامانه‌ها با اتمام شارژ ريالي خود، به‌طور خودكار مي‌توانند كنتور مشتركان را قطع و اطلاع‌رساني لازم را به مشترك و اداره مربوطه انجام دهند. به اين ترتيب ادارات ذي‌نفع، قابليت مديريت از راه دور مشتركان پرمصرف خود را به آساني در اختيار داشته و دغدغه‌اي درخصوص عدم پرداخت به موقع هزينه انرژي واگذار شده به مشتركان را ندارند. مزيت ديگري كه اين سامانه‌ها براي شهروندان ايجاد مي‌كنند، استفاده از كارت‌هاي غيرتماسي (مانند كارت شهروندي و موارد مشابه) براي شارژ سامانه مي‌باشد. به اين ترتيب شهروندان و مشتركان ترغيب مي‌شوند به جاي استفاده از پول نقد يا كارت‌هاي بانكي، از كارت شهروندي خود براي بازپرداخت هزينه‌هاي عمومي استفاده كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار