کد خبر: 899802
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

اعتراف کلید ساز سارق، به 10 فقره سرقت منزل

رئیس کلانتری 140 باغ فیض، از دستگیری کلید سازي كه سارق منزل نيز بود، خبر داد و گفت: متهم تا كنون به 10 فقره سرقت از منازل مسکونی در اين محدوده اعتراف كرده است.

سرهنگ "پرویز حسینی فر" گفت: با وقوع چند فقره سرقت از منازل مسکونی در محدوده هاي باغ فيض و اطراف آن و به منظور جلوگیری از وقوع سرقت های احتمالی ديگر،‌ جلسه اي در كلانتري 140 تشكيل و مقرر شد تيم هاي انتظامي گشت هاي خود را افزايش داده و در صورت مشاهده رفتار مشكوك به موضوع رسيدگي كنند.

اين مقام انتظامي عنوان داشت: اين اقدام آغاز شد و گشت هاي انتظامي مناطق و محله هايي را كه احتمال وقوع سرقت مي رفت تحت كنترل و نظارت قرار دادند تا اين كه شب گذشته ماموران يكي از گشت هاي انتظامي حين گشتزني در يكي از خيابان هاي اين محله،‌ متوجه رفتار مشکوک فردی شدند که در حال زدن زنگ یکی از واحد های مسکونی بود و سعی می کرد هر بار پس از زنگ زدن، در ورودي ساختمان را با کلید باز کند.

وی گفت: اين اقدام كه توجه ماموران را جلب كرده بود، باعث شد ماموران برای بررسی بیشتر به وي نزديك شوند،‌‌ ولی فرد مذكور به محض مشاهده ماموران به سمت يك دستگاه خودروي سواري كه درست روبروي خانه مذكور به صورت روشن پارك شده بود، دويد و سعی کرد از محل بگريزد.

این مقام انتظامی عنوان داشت:‌ اين اقدام به سرعت عمل ماموران ناكام ماند و مظنون به همراه خودرو به كلانتري منتقل و تحت بازجويي قرار گرفت كه طي آن مشخص شد وي كليدساز است و با استفاده از دسته كليد و شاه كليدي كه همراه دارد نيمه شب هاي به سراغ منازل خالي از سكنه مي رود و پس از اطمينان از عدم حضور مالك، اقدام به سرقت مي كند.

رئيس كلانتري 140 باغ فيض بيان داشت: در تحقيقات صورت گرفته از اهالي محل و مجتمع مذكور مشخص شد كه اين سارق تا كنون چند بار سعي داشته به اين خانه دستبرد بزند اما موفق نشده است.

سرهنگ حسینی فر، با اشاره به اعتراف سارق در کلانتری، تصريح كرد: متهم در بازجويي هاي انجام شده شغل خود كليدسازي بيان داشته و اقرار كرده با استفاده از دسته كليد هاي خود از منازل شهروندان در اين محدوده سرقت مي كند.

وي در پايان با اشاره به اين مطلب كه در بازرسي هاي بدني 51 دسته كليد منازل مختلف از وسايل وي كشف شده است،‌ افزود: تهم به 10 فقره سرقت از منازل مسکونی اعتراف کرد و با تكميل پرونده به دادسرا معرفي شد.

***

سارق طلایی کمتر از یک روز شناسایی شد

رئیس کلانتری 171 شهید مصطفی خمینی امروز صبح با اشاره به دستگیری یک سارق منزل در مخفیگاهش، گفت: سارق از مالباخته اموالی از قبیل طلا به ارزش 100 میلیون تومان و 35 فقره چک و 400 میلیون ریال وجه نقد ربوده بود.

سرگرد "محمد رضا ملکوتی" گفت: روز گذشته طی تماس تلفنی یکی از شهروندان و اعلام وقوع سرقت، بلافاصله ضمن تشکیل پرونده ای در این خصوص، تیم تجسس کلانتری ، برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان وارد عمل شدند.

وی بیان داشت: با توجه به ایام پایانی سال و حساسیت موضوع، ماموران به سرعت تحقیقات خود را آغاز و در تحقیقات میدانی، سرنخ هایی را به دست آورند.

این مقام انتظامی، با اشاره به اینکه در پایش های اطلاعاتی مشخص شد که سارق یک نفر بوده وچهره وی شناسایی شد، گفت: مالباخته که سارق را می شناخت، مخفیگاه وی را که در همان حوالی بود، به پلیس معرفی و در نهایت نتیجه تحقیقات صورت گرفته در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

سرگرد ملکوتی در ادامه سخنان خود بیان داشت: تیمی از ماموران عملیات این کلانتری برای دستگیری متهم اعزام و موفق شدند وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

وی با تاکید بر اینکه دستگیری سارق کمتر از یک ساعت بطول انجامید، در پایان خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از سرقت بهتر است شهروندان از صندوق امانت بانک ها برای نگهداری اموال با ارزش خود استفاده کنند و از نگهداری وجوه نقد به مقدار فراوان در منزل مسکونی اجتناب ورزند.

***

دستگیری دو سارق مواد مخدر فروش

رئیس کلانتری 112 ابوسعید از دستگیری دو سارق لوازم داخلی خودرو خبر داد و گفت: در بازرسی از خودروی سارقان مقدار 21 گرم هروئین و 4.5 گرم شیشه کشف شد.

سرهنگ "صادق ضرونی"   گفت: در گشت های انتظامی که شب گذشته ماموران انتظامی انجام دادند در محدوده خیابان کمالی متوجه رفتار مشکوک یک نفر شدند که با چراغ قوه در حال نگاه کردن به داخل خودروهای پارک شده در کنار خیابان بود.

وی گفت: ماموران انتظامی برای بررسی بیشتر تغییر مسیر داده و به متهم نزدیک ولی متهم بلافاصله سوار یک دستگاه خودروی سواری که در همان نزدیکی نیمه روشن بود، شده و از محل فرار کرد.

رئیس کلانتری با اعلام اینکه خودروی موصوف تحت تعقیب قرار گرفت، بیان داشت: سرنشینان خودور که توجهی به فرمان پلیس نمی کردند، سعی داشتند با حرکت کردن در خلاف جهت حرکت خودرو ها از محل متواری گردند که در یک عملیات ضربتی خودرو متوقف و هر دو سرنشین آن دستگیر شدند.

سرهنگ ضرونی با اشاره به انجام بازرسی از خودرو سواری، ادامه داد: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی صورت گرفته مقدار 21 گرم هروئین و 4.5 گرم شیشه از خودروی متهمان کشف کنند.

رئیس کلانتری 112 تصریح کرد: هر دو متهم برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل و ضمن تشکیل پرونده ای در این خصوص، تحت بازجویی تکمیلی قرار گرفتند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با پذیرش بزه انتسابی سارقان خرده فروش مواد مخدر برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

***

دستگیری دو سارق زورگیر با 16 کلاه مختلف

رئیس کلانتری 128 تهران نو، با اشاره به دستگیری دو سارق زورگیر در محدوده محله تهران نو، گفت: این متهمان از کلاه های مختلفی برای سرقت استفاده می کردند.

سرهنگ " ارسلان قاسم زاده گفت: چندی پیش تعدادی از شهروندان، ضمن مراجعه به دایره قضایی این کلانتری، اظهار داشتند که دو نفر موتورسوار با تهدید و زور گوشی های همراه آنان را ربوده است.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، پرونده ای در این زمینه تشکیل و تیم های تجسس ضمن انجام گشت های تعقیب و مراقبت و تجسس در محله مذکور، در نهایت سرنخ هایی از سارقان زورگیر به دست آوردند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: این سارقان که از کلاه ها و همچنین موتورسیکلت های مختلفی برای سرقت استفاده می کردند تا مورد شناسایی قرار بگیرند، در نهایت در تحقیقات میدانی وضعیت ظاهری این سارقان شناسایی و تحقیقات وارد مرحله تازه ای شد تا این که ماموران هنگام گشت زنی سارقان را در محدوده خیابان مسیل، هنگام زورگیری مشاهده کردند.

رئیس کلانتری 128 با بیان اینکه سارقان به محض مشاهده ماموران سعی کردند با حرکت در خلاف جهت خودروهای در حال حرکت از محل متواری شوند؛ اظهار داشت: هر دو سارق پس از دقایقی تعقیب و گریز در دو عملیات جداگانه دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی بدنی از سارقان تعداد 5 دستگاه گوشی مسروقه و یک قبضه سلاح سرد کشف شد.

وی با بیان اینکه مخفیگاه سارقان با هماهنگی مقام قضایی مورد بازرسی قرار گفت، ادامه داد: در بازرسی صورت گرفته تعداد 16 کلاه مختلف که سارقان برای زورگیری استفاده می کردند کشف شد.

وی گفت: با تکمیل پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

***

دستگیری 12 سارق در جنوب پایتخت

سر کلانتر دهم تهران بزرگ از کشف 10 موبایل و 2 تبلت سرقتی و همچنین کشف تعدادی گلدان مسروقه خبر داد و گفت: در این رابطه تعداد 9 موبایل قاپ و 3 سارق گلدان در حوزه این سر کلانتری دستگیر شدند.

دوستعلی جلیلیان" در توضیح این خبر گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت گوشی همراه و گلدان از مزار شهدا و قبور متوفیان موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با گشت زنی هدفمند در مکان هایی که احتمال حضور سارقان بود، موفق شدند تعداد 9 موبایل قاپ را هنگام پرسه زنی و یا فروش گوشی های مسروقه شناسایی و در عملیات های جداگانه ای، آنان را دستگیر کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی بدنی از متهمان 13 گوشی همراه و 2 تبلت مسروقه کشف شد ادامه داد: همچنین از سارقان 2 قبضه سلاح سرد نیز کشف گردید.

این مقام انتظامی همچنین در خبر دیگری بیان داشت: در گشت زنی های صورت گرفته توسط ماموران کلانتری 205 صحن مطهر دو دستگاه خودرو سواری که به طرز مشکوکی در محدوده بهشت زهرا پارک شده بود، نظر ماموران را به خود جلب و پس از حضور در محل، ماموران مشاهده کردند که تعداد زیادی گلدان در خودروها جمع آوری شده است.

وی گفت: در همین اثنا، رانندگان خودروها و سرنشین آن تعدادی گل مسروقه را با خود حمل می کردند به خودروها نزدیک که تحت بازجویی قرار گرفتند که با مشحص شدن مسروقه بودن گلدان ها به کلانتری 205 صحن مطهر انتقال داده شدند.

وی ادامه داد: تحقیق از این متهمان برای کشف سایر سرقت های احتمالی ادامه دارد.

***

دستگیری 7 موبایل قاپ و کشف 12 گوشی مسروقه

رئیس کلانتری 116 مولوی از کشف 12 گوشی مسروقه و دستگیری 7 موبایل قاپ در حوزه این کلانتری خبر داد.

سرهنگ "حسین اسماعیل زاده" در توضیح این خبر گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت گوشی همراه، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با گشت زنی محسوس و نا محسوس در محدوده حوزه استحفاظی 7 سارق را هنگام سرقت و یا فروش گوشی های مسروقه شناسایی و در عملیات های جداگانه ای، آنان را دستگیر کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی بدنی از متهمان 12 گوشی مسروقه و 2 قبضه سلاح سرد کشف شد؛ بیان داشت: در تحقیقات اولیه تعدادی ازمالباختگان شناسایی و ضمن دعوت از آنان به کلانتری، گوشی هایشان به مالباختگان تحویل داده شد.

وی ادامه داد: تحقیق از این متهمان برای کشف سایر سرقت های احتمالی ادامه دارد.

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست ضمن رعایت نکات ایمنی و پیگشیرانه، در صورت مشاهده هر نوع رفتار مشکوک به کلانتری تماس و موضوع را اطلاع دهند.

***

دستگیری سارق خودرو در لحظه آخر

رئیس کلانتری 108 نواب، با اشاره به دستگیری یک سارق خودرو در خیابان کارون، گفت: این سارق که موفق شده بود در خودرو را باز كند، با حضور به موقع ماموران انتظامي از محل فرار كرد، اما تلاشش براي فرار بي فايده بود.

سرهنگ "مسلم قاسم آبادی"، گفت: صبح امروز ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده خیابان کارون مشاهده كردند كه فردي در حال كلنجار رفتن با در يك خودرو و تلاش براي باز كردن آن است، كه همين مساله توجه آنها را جلب كرده و برای بررسی موضوع به سمت وي تغییر مسیر دادند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: به محض این که ماموران به سمت اين فرد تغيير مسير دادند، وي از خودرو فاصله گرفت و به سرعت با پاي پياده در مسير مخالف حركت ماموارن، فرار كرد.

وي افزود: با اين اقدام، يكي از ماموران انتظامي از خودروي گشت پياده شد و به سرعت اين مظنون فراري را تعقيب كرد و در نهايت طي چند دقيقه تعقيب و گريز با پاي پياده، مظنون دستگير و به محل بازگردانده شد.

رئیس کلانتری 108 نواب، بيان داشت: متهم به همراه خودرويي كه سعي در باز كردن در آن را داشت، به كلانتري منتقل شد و تحت بازجويي هاي انجام شده به تلاش براي سرقت خودروي مذكور اعتراف كرد و اين در حالي بود كه پنج قطعه سوئيچ خودرو و موتورسيكلت از جيب هاي وي كشف شده بود.

سرهنگ قاسم آبادي،‌ تصريح كرد: به اين ترتيب پرونده متهم تحت عنوان سرقت تكميل شده و براي تحقیقات بیشتر در خصوص سرقت های احتمالی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

***

كشف 270 كيلوگرم تریاک از تریلر کشنده

رئیس پليس مبارزه با مواد مخدر پايتخت از کشف 269 کيلو گرم ترياک از داخل تریلر کشنده و دستگيري يک قاچاقچي خبر داد .

 سرهنگ "محمد بخشنده" گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر در تحقيقاتي از توزیع و فعالیت گسترده یکی از قاچاقچیان مواد مخدر مطلع و اطلاع به دست آوردند که وی به تازگی مقدار قابل توجهی مواد مخدر از قاچاقچیان جنوب کشور خریداری و قصد انتقال آن به شهر تهران را دارد.

وي افزود: در برنامه ريزي عملياتي پليس، فرد قاچاقچي كه با یک دستگاه تریلر کشنده قصد انتقال مواد مخدر از محورهاي مواصلاتي استان را داشت، شناسايي و در عملياتي دستگير شد.

سرهنگ بخشنده اضافه كرد: در بازرسي انجام شده از خودرو اين فرد، 269 کیلوگرم تریاک كه به شكل ماهرانه اي در قسمت کفي و تخت کاميون جاسازی شده بود، كشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خاطر نشان كرد :‌ متهم به مراجع قضائي معرفي شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
اصلا مهم نیست دزدا بفهمن خونه نیستیم اگر قفل ضد دیلم روی درب واحدمون نصب کرده باشیم چون دزدا خودشونو بکشن هم دیگه نمیتونن از در بیان داخل. بعد میمونه بالکن، که حتما باید نرده ای بکشیم که با جک پرایدی نتونن از هم بازش کنند ولی اگر نرده قشنگ نیست، مقاوم ساز شیشه نصب کنیم که اصلا معلوم هم نمیشه. حالا برای اینکه دزد نتونه با پیچگوشتی در و پنجره های بالکن رو باز کنه، کافیه دو تا سوراخ بالا و پایین پنجره از داخل بکنیم و دوتا پیچ بهشون ببندیم. و اما در مرحله آخر و برای احتیاط، تو هر کانال کولر دو تا لوله پی وی سی بذاریم که دزد نتونه ازش بیاد داخل. بعد دیگه دزدا باید برن دنبال یه کار دیگه
روشهای واقعی پیشگیری از سرقت منزل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
کسی خونه باشه یا نباشه، اگر دزدان تصمیم به ورود بگیرند چیزی جلوی آنها را نخواهد گرفت مگر اینکه موارد زیر دقیقا در منزل رعایت شده باشه:

1- با فرض اینکه درب ورودی واحد، حتی یک درب چوبی معمولی ولی با کیفیت مناسب باشه که با فشار از وسط نشکنه، قفل ضد دیلم روی درب واحد نصب باشه که ورود دزدان از طریق روشهای زیر غیر ممکن شود، دزدان به هیچ یک از روشهای زیر امکان ورود از درب واحد را نخواهند داشت:
1-1) باز کردن قفل با شاه کلید
1-2) باز کردن قفل های الکترونیکی از طریق هک
1-3) باز کردن قفل از طریق توپی زنی مغزی با انبر قفلی
1-4) باز کردن قفل از طریق توپی زنی مغزی با پیچگوشتی
1-5) باز کردن قفل از طریق دیلم زنی

2- لولاهای ضد دیلم را جایگزین لولاهای رایج کنید که امکان باز کردن خم لولاهای رایج با دیلم وجود نداشته باشد.

3- حفاظ فلزی جلوی بالکن یا شیشه پنجره ها نصب کنید به صورتی که با قرار دادن جک وسط دو میله حفاظ، امکان فاصله انداختن بین میله ها وجود نداشته باشد تا دزدان ریز جثه امکان ورود از بین آن را نداشته باشند.

4- سه سوراخ 5 میلیمتری روی خود پنجره و فریم از داخل ایجاد کنید و سه تا میخ یا پیچ فولای داخلشون قرار بدید که پنجره در مقابل باز شدن با فشار از بیرون ثابت شود.

5- داخل هر کانال کولر، سه عدد لوله پی وی سی به طول نیم مترکنار هم بچسبونید که دزدان ریز جثه نتونن ازش وارد شون.

اطمینان داشته باشید که اگر این شش روش را به درستی به کار ببندید، دیگه هیچ دزدی، تحت هیچ شرایطی نمیتونه وارد منزل شما بشه، فقط در مورد قفل ضد دیلم و لولای ضد دیلم، به یاد داشته باشید که هیچکدام از دربهای فلزی، از هر مدل یا ساخت هر کجا که باشند و هر قفلی که روی آنها نصب شده باشه که با عنواینی متقلبانه مثل ضد سرقت فروخته میشوند، جلوی ورود سارقین را نخواهند گرفت و باز کردنشون همون قدر زمان میبره که باز کردن یک در چوبی معمولی زمان میبره. پس فقط دقت کنید قفل و لولای ضد دیلم که مهمترین قسمت این روشهای غیر ممکن کردن سرقت از اماکن است، ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت داشته باشند، چون شما نمیتونید به حرف فروشندگان که رو هوا اسم ضد سرقت و ضد دیلم روی دربها و قفلهاشون میذارن اعتماد کنید و باید فقط به ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت که از طرف فروشندگان معتبری که سالهاست کارشون اینه و اطمینان دارید فردا شرکت یا مغازه خودشونو نمیبندن و دیگه قابل دسترسی نباشند اطمینان کنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار