کد خبر: 899791
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان از افتتاح نخستین اتوبوس سلامت در استان اصفهان خبر داد و گفت: طرح تحول نظام سلامت 12 گام دارد که نخستین گام آن تشکیل پرونده‌های الکترونیک سلامت افراد است.

کمال حیدری با بیان این‌که فراهم بودن زیرساخت‌های مناسب برای تشکیل پرونده‌های الکترونیک جامع سلامت یک اصل اجتناب ناپذیر برای ماست، خاطرنشان کرد: افراد زمانی که برای تشکیل پرونده به مراکز بهداشت مراجعه می‌کنند بعضاً با قطع بودن سامانه‌هایی که باید آنلاین اطلاعات افراد را ثبت کنند مواجه می‌شوند که همین موضوع بر ضرورت ثبت‌نام آفلاین در هنگام مراجعه مردم می‌افزاید که البته تا حد قابل‌توجهی شرایط آن ایجادشده است.

وی با انتقاد از بی‌توجهی افراد جامعه به سلامت فردی و اجتماعی در جامعه متذکر شد: چندی پیش با بررسی آماری از یک جامعه هدف بیش از 15 هزار دیابتی شناسایی شده‌اند و جالب است بدانیم که در طول سال نزدیک به 92 هزار از افراد به خاطر ابتلا به این بیماری مجبور شده‌اند پای خود را قطع کنند.

رئیس شبکه بهداشت استان اصفهان از افزایش میزان امید به زندگی در کشور خبر داد و یادآور شد: پیش از انقلاب میزان امید به زندگی در افراد نزدیک به 55 سال بود در حالی‌ که امروز بر اساس آمارهای موجود و اعلام سازمان جهانی بهداشت این مقدار به 76 سال در کشورمان رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار