کد خبر: 899787
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
عشایر استان اردبیل 1.5 میلیون واحد دامی دارند که ۴۰ درصد پروتئین و لبنیات استان را تامين مي کنند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل  با اعلام اين خبرگفت: عشایر استان اردبیل 1.5 میلیون واحد دامی دارد که لبنیات پروتئین و صنایع دستی تولید می‌کند و در این حوزه حدود 40 درصد پروتیئن و لبنیات استان را عشایر تولید و نزدیک به 15 هزار متر مربع سالانه تولید صنایع دستی دارد که ارزش آن بیش از 350 میلیارد تومان است.

قادر هنرمند افزود: عشایر استان در فصل قشلاق دو بار کوچ می‌کنند که دارای 572 قشلاق و یک هزار و 527 ییلاق است که در دامنه‌های سبلان در مواقع کوچ بهاره و پاییزه در این ییلاق‌ها قشلاق‌ها ساکن می‌شوند که 60 درصد مراتع استان در اختیار جامع عشایر است.

هنرمند تصریح کرد: عشایر استان اردبیل در حوزه فرآورده‌های لبنی جایگاه سوم کشور، از لحاظ بعد خانوار جایگاه سوم، استفاده از مراتع رتبه چهارم و میزان استفاده از دام رتبه پنجم عشایر را در کشور به خود اختصاص داده‌ است.

وی در ارتباط با وظایف اداره کل عشایر گفت: اداره کل امور عشایری در راستای ساماندهی زندگی عشایر از جمله اسکان، ارائه خدمات به کوچ کنندگان، مطالعات طرح جامع عشایری، جایگزینی سوخت فسیلی و پیگیری ساماندهی آئین‌نامه عشایر فعالیت می‌کند که در تمامی این حوزه‌ها اقدامات قابل توجهی در سطح استان و برای جامعه عشایر انجام می‌شود.

هنرمند اظهار کرد: سالانه حدود سه هزار و 852 کیلومتر راه ارتباطی در مناطق عشایری استان مرمت و احداث می‌شود و از زمان شروع کار دولت تدبیر و امید نیز 271 پروژه در راستای ارائه خدمات به کوچ کنندگان عشایر اجرایی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار