کد خبر: 899752
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
معاون راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح :
دشمنان تاکنون مرحله‌به‌مرحله در نبرد با انقلاب اسلامی شکست‌خورده‌اندودر حرکت نرم خود با استفاده از فضای مجازی تلاش می‌کند در داخل شرایط نامناسبی را به وجود آورد.

    به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، معاون راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح در همایش سالیانه مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان با گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم اظهار داشت: جوانان ما امیدان آینده اسلام و جمهوری اسلامی ایران هستند.

سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی شکل‌گیری و تحقق انسان، اسلام و جامعه اسلامی را محور در انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: اگر یک فرد مسلمان فارغ از زن یا مردم بودنش برای نیل به این هدف به‌صورت تکی، دوتایی یا جمعی در راه خدا قیام کند، چنین مسیری مسیر پیامبر اعظم (ص) و امام حسین (ع) و مسیری است که امام (ره) در این عصر پرچم‌دار آن بودند و مقام معظم رهبری تداوم‌بخش آن هستند.

وی عنوان نمود: یک انسان مسلمان مسیر جهاد یعنی جهاد اکبر، جهاد با نفس، جهاد با دشمنان و جهاد کبیر را همیشه در زندگی خود دارد، این همان مسیری است که راه سعادت و سربلندی در آن قرار دارد.

سرلشکر ایزدی با بیان اینکه کسانی که اهل فکر هستند از بصیرت بالا برخوردارند و کسانی که اهل تفکرند اهل ذکر هستند، اظهار داشت: کسی که در مسیر قیام لله و در مسیر تفکر قرار دارد در واقع پس از آن در مسیر حکمت قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: رأس حکمت معرفت به امام است، مسیر نهایی راهی که همه انبیا و معصومین طی کردند حکمت است و کسی که در مسیر حکمت قرار می‌گیرد به امام خود معرفت پیدا می‌کند و این چارچوبی است که انقلاب اسلامی برای انسان‌ها تصویر کرده است، در چنین مسیری انسان به معراج می‌رود و بزرگان ما همچون امام حسین (ع) در این مسیر قدم برداشته و مجاهدت کردند، امام حسین (ع) چراغ و پرچم‌دار این حرکت است.

رئیس هیئت‌امنای مجمع رهروان امربه‌معروف کشور گفت: مسیری که یک انسان مسلمان طی می‌کند مسیر نور هست که با ظلمت مقابله می‌کند؛ خداوند در آیه 257 سوره مبارکه بقره می‌فرماید «اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآۆُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ»، مسیر نور و ظلمت دو راه جدا هستند؛ انسان خودش همیشه در طول تاریخ باید به جهاد اکبر بپردازد یعنی یک امربه‌معروف و نهی از منکر با خود داشته باشد تا بتواند راه تعالی را بپیماید، چنین انسانی باید برای جامعه خود نیز تلاش کند، بنابراین لازم است در این مسیر نخست خود را تغییر بدهد؛ امربه‌معروف و نهی از منکر ابعاد مختلف دارد که سازنده و راه تعالی انسان است.

وی گفت: اگر انسان‌ها خود را تغییر بدهند برای خدا قیام و تفکر کنند، به حکمت برسند و معرفت به ولایت پیدا کند چنین انسان‌هایی توانسته‌اند راه درست را پیدا کنند و به‌پیش بروند، این مسیر را امام بزرگوار ما رقم زدند.

سرلشکر ایزدی با اشاره به برخی از تعابیری که امام (ره) در رابطه با انقلاب به‌کار برده‌اند، یادآور شد: امام فرمودند انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها است؛ به خواست خدا انقلاب ما متصل به انقلاب حضرت حجت (عج) خواهد شد، این یعنی مسیر ولایت که باهمت ملت به حول و قوه الهی ادامه پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: از لحاظ تفکری، تفکر مادی و لیبرالی در مقابل انقلاب اسلامی قرار دارد؛ دشمن در راهبرد قرن بیست و یکم خود می‌خواهد با استفاده از ابزار فضای مجازی ملت‌ها را در مسیر تفکرات خودش قرار دهد و به آن نزدیک کند تا آن‌ها مصرف‌کننده کالای یکسان بوده و از اطلاعات یکسان برخوردار باشند که از آن با عنوان استعمار فرا نو یاد می‌رود.

معاون راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح با گرامیداشت یاد شهدای گران‌قدر دوران دفاع مقدس همچون خرازی‌ها و اکبر آقابابایی‌ها که در جنگ سخت مقابل رژیم بعثی که 35 کشور خارجی از آن حمایت می‌کردند ایستادند، اظهار داشت: فرزندان غیور این ملت مرحله‌به‌مرحله در این 4 دهه عمر شریف انقلاب اسلامی با جریان استکباری مبارزه کردند و این حرکت عظیم امربه‌معروف و نهی از منکر را در ابعاد وسیع خود انجام دادند؛ در جنگ 8‌ساله وضعیت به‌گونه‌ای رقم خورد که در آخر آمریکایی‌ها رسماً وارد جنگ شدند ولی رزمندگان ما برای اعتلای شعار لااله‌الاالله، محمد رسول‌الله چون کوه استوار ایستادند و این انقلاب را به‌پیش بردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تاکنون با 5 موج حمله دشمن مواجه شده است، گفت: شرایط ابتدای انقلاب و مصائبی که ایجاد کردند نخستین موج حمله‌های آنان بود، قضیه دی‌ماه 96 نیز از همان جریانات موردحمایت استکبار جهانی بود؛‌ موج دوم کودتا، عملیات طبس و دامن زدن به اختلافات درون کشور بود، جنگ سخت موج سوم بود که استکبار جهانی در منطقه شعله‌ور کرد، موج چهارم کارهای حقوقی و دیپلماتیکی همچون برجام است که انجام می‌دهند تا انقلاب را تحت محاصره قرار دهند و حرکت نرم دشمن پنجمین موج آن‌ها علیه انقلاب اسلامی است.

سرلشکر ایزدی با بیان اینکه آن‌ها تاکنون مرحله‌به‌مرحله در نبرد با انقلاب اسلامی شکست‌خورده‌اند، اظهار داشت: دشمن در حرکت نرم خود با استفاده از فضای مجازی تلاش می‌کند تا با همراهی و همکاری نفوذی‌های خود در داخل شرایط نامناسبی را به وجود آورد.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی در این 40 سالی که پیش رفته است توانسته همه این 5 موج دشمنان را با حضور مردم با بصیرت درصحنه، نقش بر آب کند و آن‌ها را عقب براند.

معاون راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح گفت: انقلاب ما تا سواحل مدیترانه پیش رفته است، امروز پشت دشمن به‌واسطه حزب‌الله به لرزه افتاده است، حزب‌الله کسانی هستند که تبعیت از فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای را برای خود افتخار می‌دانند.

وی عنوان کرد: کارهایی که در دوران و مراحل مختلف انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم یعنی هرکسی که احساس تکلیف کرده و در صحنه حاضر شده به معنای آن است که لباس امربه‌معروف و نهی از منکر را پوشیده است؛ شهید حججی به تأسی از سرور شهیدان تاریخ سرخود را تقدیم می‌کند و البته دیدید که دشمنان پلید چگونه بی‌رحمانه او را به شهادت رساندند.

سرلشکر ایزدی با بیان اینکه در عصری قرار گرفته‌ایم که کلمه لااله‌الاالله، محمد رسول‌الله در این کشور، منطقه و در جهان طنین‌انداز شده است، اظهار داشت: اینکه دیدیم رزمندگان ما براساس رسالت خودشان به‌صورت مجاهدانه با دشمنان مقابله می‌کردند این یعنی به امربه‌معروف و نهی از منکر عمل کرده‌اند و مصداق این آیه شریفه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ» هستند که استوار ایستادند و راه را پیش بردند، در مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر باید این راه خون‌بار را تداوم ببخشیم.

وی خاطرنشان کرد: یک روحانی به نام حجت‌الاسلام زکزاکی در نیجریه قیام لله کرد و 13 میلیون نفر را به مذهب حقه تشیع مفتخر کرد، این حرکت او تداوم خواهد داشت، این نشان می‌دهد که یک نفر چقدر تأثیرگذار بوده است.

رئیس هیئت‌امنای مجمع رهروان امربه‌معروف کشور گفت: حرکتی که توسط مجمع رهروان امربه‌معروف استان اصفهان انجام‌گرفته دارای برکات و اثرات خوبی بوده است؛ در فضای امربه‌معروف و نهی از منکر که یک واجب فراموش‌شده است باید با حساسیت به آن بپردازیم و سازمان‌دهی انجام دهیم و در فضای مجازی نیز مردم را با لسان خوش به معروف دعوت کنیم؛ مشکلات اجتماعی که دشمن آن را دنبال می‌کند به خاطر خیلی از بی‌تفاوتی‌ها است.

وی ادامه داد:‌ در حوزه امربه‌معروف مردم به دولت نیز باید جلوی فساد را بگیریم، باید تذکر دهیم، مثلاً در قضایای شرق اصفهان اگر قرار بوده پولی بدهند و اگر می‌شده باید زودتر پرداخت صورت می‌گرفته تا مشکلاتی بعدی به وجود نیاید.

سرلشکر ایزدی با اشاره به حضور مؤثر مردم اصفهان در دوران‌های مختلف، اظهار داشت: حضور مردم در صحنه‌های مختلف فتنه‌های دشمنان را رفع می‌کند.

وی گفت: با شرایطی مواجه هستیم که دشمن ازیک‌طرف در بیرون از کشور در حال توطئه کردن بوده و جنگ نیابتی را ایجاد کرده است، جنگ مذهب علیه مذهب را به راه انداخته که برای مقابله با آن‌ها شهدای زیادی را تقدیم کرده‌ایم، در فضای داخلی هم دشمن دنبال می‌کند تا با استفاده از نفوذی‌های خود نارضایتی را ایجاد کند.

رئیس هیئت‌امنای مجمع رهروان امربه‌معروف کشور تأکید کرد: همیشه باید هوشیار باشیم،‌ انقلاب اسلامی اقدامات و پیشرفت‌های زیادی داشته است؛ در عدالت مشکل‌داریم ولی با همین امربه‌معروف و نهی از منکر می‌توان بر آن تأثیر گذاشت و بی‌عدالتی را جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان نمونه است و باید تلاش کند تا روزبه‌روز قوی‌تر شود، گفت: امیدواریم سال 97 یک جهشی در مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان رخ دهد و این استان تبدیل به الگویی برای سایر استان‌های کشور شود.

سرلشکر ایزدی اظهار داشت: مولای متقیان فرمودند چون خداوند سبحان صدق ما را دید بر دشمنان ما خواری وارد کرد، ما در این 40 ‌ساله این را دیدیم و ان‌شاءالله در آینده در همین مسیر قیام لله در مسیر تفکر و پیشرفت به‌پیش ببریم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار