کد خبر: 899751
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
عضو هیات مدیره انجمن ناشنوایان:
زبان اشاره یک سیستم ارتباطی می باشد که توسط فرد ناشنوا در قرن گذشته ابداع گردیده است و در سازمان ملل نیز به تصویب رسیده و آن را به رسمیت می شناسند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، برای نخستین بار در کشور باهمکاری باشگاه معلولین ، همراه اول و انجمن خانواده ناشنوایان استان اصفهان آموزش اشاره به کارکنان دفاتر خدماتی، ارتباطی  پیشخوان دولت در جهت کمک به ناشنوایان در محل سالن جلسات معاونت تجاری مخابرات منطقه اصفهان برگزارشد .

در این دوره آموزشی که توسط آقای خلیل رحیمی عضو هیات مدیره  انجمن ناشنوایان بهمراه خانم آیگین عباسی مدیرعامل و مترجم ناشنوایان برگزارشد اعلام گردید : زبان اشاره یک سیستم ارتباطی می باشد که توسط فرد ناشنوا در قرن گذشته ابداع گردیده است .

رحیمی افزود : زبان اشاه یک زبان ساده است و در سازمان ملل نیز به تصویب رسیده و آن را به رسمیت می شناسند .

وی گفت : یاد گیری زبان اشاره عملکردمغز را بهبود می بخشد و برای یادگیری آن نیاز به سر وصدا نیست و با یاد گیری آن به فرهنگ ناشنوایان آشنا می شوید .

وی اظهار داشت : بوسیله زبان اشاره تمام بدن قادر خواهد بود برای برقراری ارتباط فعال شود و وقتی با زبان اشاره صحبت می کنید دنیا را برای ناشنوایان قشنگ می کنید .

دراین دوره آموزشی که 20 نفر حضوردارند آموزش های لازم بصورت علمی وعملی تدریس می گردد .

در ادامه توکلی فرد از اعضای  باشگاه خبری معلولان نیز با اشاره به اینکه طبق آمار جهانی از جمعیت هرکشور حدودا ده درصد دچار معلولیت هستند افزود : افراد معلول و بویژه ناشنوا به لحاظ ذهنی و فکری تفاوتی با دیگر افراد ندارند و امیدواریم سازمان ها و ادارات علاوه بر همکاری لازم  با قشر معلول  در خصوص آموزش اشاره نیز پیشقدم شوند .

شایان ذکراست علاقمندان جهت آشنایی با فعالیت های انجمن خانواده ناشنوایان می توانند به سایت این انجمن به نشانی :

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار