کد خبر: 899682
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
مديرعامل شركت پشتيباني امور دام استان تهران گفت: براي تنظيم قيمت‌هاي تخم‌مرغ، مرغ و گوشت قرمز، روزانه 100 تن گوشت گوساله منجمد، 100 تن گوشت گوسفندي تازه، 400 تن تخم‌مرغ و 200 تن مرغ منجمد به قيمت مصوب تنظيم بازار از طريق سازمان ميادين و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در پايتخت توزيع مي‌شود.

رضا سالمي در گفت‌وگو با «فارس»، در مورد آخرين وضعيت توزيع گوشت قرمز براي تنظيم قيمت در بازار شب عيد ‌خاطرنشان كرد: از ابتداي سال 96 تا به امروز گوشت قرمز كمترين نوسان قيمت را داشته است، ولي براي ثبات قيمت در بازار روزانه چيزي حدود 80 تا 100 تن گوشت گوسفندي تازه كه از كشورهاي گرجستان و استراليا وارد مي‌شود، به قيمت كيلويي 31 هزار‌و‌500 تا 33 هزار تومان از طريق فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و سازمان ميادين وتره‌بار توزيع مي‌شود.
وي همچنين در مورد توزيع گوشت منجمد گوساله نيز گفت: در اين حوزه نيز با توجه به افزايش قيمت‌هاي جهاني افزايشي نداريم و روزانه 50 تا 100 تن گوشت منجمد گوساله به قيمت هر كيلو 22‌هزار تومان گوشت سردست گوساله و 23‌هزار تومان گردن گوساله توزيع مي‌شود.
مديرعامل شركت پشتيباني امور دام استان تهران همچنين از توزيع روزانه 150 تا200 تن مرغ منجمد به قيمت كيلويي 6هزار و 200 تومان در پايتخت خبر داد و افزود: طي هفته گذشته به دليل افزايش نياز براي شب عيد برخي سعي داشتند تا قيمت مرغ تازه در بازار را افزايش دهند كه با توزيع مرغ منجمد اين موضوع كنترل شد و امروز هر كيلو مرغ تازه 7 هزار و 800 تا 7هزار‌و‌700 تومان در مغازه‌هاي سطح شهر به فروش مي‌رسد و در ميدان بهمن 7هزار تومان قيمت خورده است. سالمي همچنين در مورد وضعيت توزيع تخم‌مرغ كه طي دو ماه اخير تحت تأثير كاهش توليد در داخل كشور پس از موج آنفلوآنزاي پرندگان و از بين رفتن گله‌هاي مرغ تخم‌گذار قرار داشته است، گفت: 10 هزار تن تخم‌مرغ تاكنون از تركيه و آذربايجان وارد كشور شده و بالغ بر 7هزار و 500 تن آن توزيع شده است.
وي افزود: به طور ميانگين روزانه 300 تا 400 تن تخم‌مرغ از طريق سازمان ميادين، ميوه و تره‌بار، فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي رفاه، شهروند، جامبو، سپه، افق و تعاوني‌هاي مصرف به قيمت شانه‌اي 12 هزار و 600 تومان در حال توزيع است.
مديرعامل شركت پشتيباني امور دام استان تهران از كاهش ميانگين 2هزار توماني قيمت هر كيلو تخم‌مرغ خبر داد و افزود: با نظارت تعزيرات حكومتي توليدكنندگان داخلي موظفند، بخشي از توليدات‌شان را به قيمت مصوب يعني هر شانه 12هزار و 600 تومان به دست مصرف‌كننده برسانند. سالمي همچنين ابراز اميدواري كرد، با توجه به اينكه بيش از 24ميليون قطعه مرغ تخم‌گذار به دليل آنفلوآنزاي پرندگان حذف و مرغداري‌ها توسط سازمان دامپزشكي پاكسازي شده است، پس از طي دوره جوجه‌ريزي‌ انجام‌شده يا حتي براي سرعت بخشي به كار، پولت وارداتي جايگزين شود تا بتوانيم ظرف دو ماه آينده به توليد تخم‌مرغ به ميزان قبل برسيم.
وي در پايان تأكيد كرد: به ميزان كافي ذخاير مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز در سردخانه‌هاي شركت پشتيباني امور دام استان تهران وجود دارد و مردم پايتخت دغدغه‌اي بابت كمبود در تعطيلات نوروز نداشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار