کد خبر: 899661
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
چالش ‌برگزاری ديدارهاي تدارکاتي تيم ملي
بازی تیم ملی ایران مقابل سیرالئون سرانجام پس از کش و قوس‌‌های فراوان و با هماهنگی فیفا امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.
شمیم رضوان

‌ديداري که قرار بود رايگان باشد تا سکوهاي ورزشگاه را براي حمايت از تيم ملي پر کند، اما به‌طور ناگهاني به دليل درخواست فيفا از فدراسيون ايران و محروميت سيرالئون از برگزاري ديدارهاي بين‌المللي لغو شد‌ تا برگزاری مجدد آن تبدیل به موضوع سرگیجه‌‌آور دیروز فوتبال شود.
فدراسيون فوتبال ايران هفته گذشته تفاهمنامه‌اي براي برگزاري ديداري دوستانه بين تيم ملي ايران و تيم ملي سيرالئون امضا مي‌کند، ديداري که به دليل اختلافات داخلي در فدراسيون فوتبال اين کشور آفريقايي، پاي فيفا را به ماجرا باز مي‌کند. جوهانسون، رئيس پيشين فدراسيون فوتبال سيرالئون که با دخالت دولت در فوتبال برکنار شده، در نامه‌اي به فيفا خواستار رسيدگي اين نهاد بين‌المللي به دخالت دولت شده و فيفا هم با استناد به اساسنامه خود و محکوم کردن هرگونه دخالت نهادهاي خارج از فوتبال، گروه مديريتي جديد در فدراسيون فوتبال سيرالئون را به رسميت نمی‌شناسد. در همين راستا، خانم هانسون با ارسال نامه‌اي به فيفا اعلام مي‌کند كه برگزاري اين بازي بدون اجازه او است و دبيرکل فدراسيون فوتبال اين کشور (سرپرست موقت) که توسط دولت انتخاب شده، اين بازي را هماهنگ کرده و خواستار لغو آن مي‌شود. فيفا نيز طي مکاتبه‌اي با فدراسيون فوتبال ايران، خواهان لغو اين بازي مي‌شود و برگزاري آن را منوط به رضايت هانسون رئيس سابق اين فدراسيون که فيفا به رسميت مي‌شناسد، کرده است، آن هم در حالي که سيرالئون از روز پنج‌شنبه در ايران حضور دارد و تمام هزينه‌هاي اقامت و رفت و آمد اين تيم به ايران توسط فدراسيون فوتبال پرداخت شده و برگزار نشدن بازي ضرري حدود ۲۰۰ ميليون تومان‌ روي دست فدراسيون فوتبال ايران مي‌گذارد. البته فدراسيون فوتبال در تلاش است که موافقت نهايي را براي برگزاري اين ديدار از خانم يوهانسن بگيرد. مارکار آقاجانيان، مربي تيم ملي هم مي‌گويد که اين بازي حتماً برگزار مي‌شود. با اين حال بسياري از داخل ايران مانند ذوالفقار‌نسب مخالف برگزاري اين ديدار دوستانه هستند «بازي کردن با تيمي که ليگ ندارد و بازيکنانش هم حرفه‌اي نيستند، اصلاً براي تيم ما خوب نيست. اينکه بگوييم با برد سيرالئون در شرايط روحي مناسبي قرار مي‌گيريم، سياست خوبي نيست. فدراسيون بايد رويکردي منطقي در اين خصوص داشته باشد. با اين شرايط اگر با يک تيم ليگ يکي خودمان بازي مي‌کرديم، ارزشمندتر بود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار