کد خبر: 899595
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
رئیس پلیس راه استان البرز:
رئیس پلیس راه استان البرز در رزمایش بزرگ طرح نوروزی پلیس راه استان البرز گفت که البرز دومین استان از نظر کاهش تلفات جاده‌ای و شهری در کشور است.

سرهنگ رضا گودرزی در رزمایش بزرگ طرح نوروزی پلیس راه استان البرز که در ستاد فرماندهی انتظامی استان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه استان البرز دارای 1306 کیلومتر جاده آسفالت شامل 75 کیلومتر آزادراه، 238 کیلومتر بزرگراه و 439 کیلومتر راه فرعی است، اظهار داشت: روزانه در راه‌های استان البرز 770 هزار خودرو تردد می‌کند.

رئیس پلیس راه استان البرز با بیان اینکه نیم درصد از کل راه‌های کشور در استان البرز وجود دارد اما در زمان پیک ترافیکی 18 درصد از ترافیک کل کشور در البرز است، ادامه داد: در 11 ماهه سال جاری تردد در راه‌های استان البرز از میزان تردد 465 میلیون دستگاه به 475 میلیون دستگاه افزایش یافته که 2.9 درصد افزایش است.

وی با اشاره به اینکه پلیس راه استان البرز با 7 پلیس راه، یک گروه عملیات ویژه و 90 دستگاه خودرو سازمانی کنترل عبور و مرور جاده‌ای را دارد، بیان کرد: در طرح نوروز سال 97 همه سازمانهای امدادی همیار پلیس هستند.

گودرزی با بیان اینکه اداره کل راهداری با 22 اکیپ، 85 دستگاه ماشین و 250 نفر، اورژانس با 15 اکیپ، 400 نفر و 54 دستگاه کمک پلیس هستند، اضافه کرد: هلال احمر با 12 پایگاه، 16 اکیپ با 50 نفر و امداد خودرو با 160 دستگاه خودرو در این طرح حضور دارند.

در ادامه سردار عباسعلی محمدیان با اشاره به اینکه استان البرز محل عبور 14 استان است، اظهار داشت: با توجه به حجم مسافران عبوری از راههای مواصلاتی استان البرز، باید تمام دستگاه‌ها به صورت شبانه‌روزی آمادگی لازم را داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه در سال جاری با بارش برف در مدت 30 دقیقه برخی راهها و جاده‌ها بسته شد، ادامه داد: مردمی که از این مسیرها عبور می‌کنند انتظار تامین امنیت، ترافیک روان و عبور ایمن را دارند.

وی با اشاره به اینکه استان البرز دومین استان از نظر کاهش تلفات جاده‌ای و شهری در کشور است، گفت: به واسطه ترافیک در جاده چالوس و اتوبان گشتهای موتورسوار پلیس راه‌اندازی شده است تا بتوانند سریع بر سر حادثه حضور داشته باشند.

محمدیان اضافه کرد: باید در آینده یک مسیر رفت و برگشت ایمن برای موتورسواران پلیس وجود داشته باشد تا به موقع حضور یابند.

وی با اشاره به حضور دستفروشان و متکدیان در مسیرهای مسافران عبوری، بیان کرد: حضور این افراد هم سبب زشت شدن چهره شهر و هم ایجاد ترافیک می‌شود که در صورت پذیرفتن آنها در بهزیستی، پلیس آمادگی جمع‌آوری آنها را دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار