کد خبر: 899570
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
هشدارپلیس فتای اصفهان:
تمامي اين نرم افزارها شيوه اي جديد براي كلاهبرداري و سوءاستفاده از كاربران در فضاي مجازي مي باشد و به هيچ عنوان نبايد آنها را بر روي گوشي تلفن همراه خود نصب كنيد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان رئيس پليس فتا و فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان اظهار داشت : اين روزها برنامه هايي در فضاي مجازي در حال انتشار است كه با اغفال و تحريك كاربران به نصب آنها باعث هك شدن تلفن ها و يا سرقت اطلاعات بانكي آنها خواهد شد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوي گفت : اين تبليغات كذب كه كاربر را تحريك به نصب اين برنامه ها بر روي گوشي خود مي کند،موجب می شود تلفن همراه كاربر هك شده و تمام اطلاعات موجود بر روي گوشي تلفن همراه براي فرد هكر ارسال شود كه اين خود خطرات و آسيب هاي بسياري را براي صاحب تلفن همراه به دنبال دارد.

اين مقام انتظامي اضافه كرد: از ديگر آسيب هاي اين نرم افزارها به سرقت رفتن اطلاعات بانكي فرد قرباني مي باشد و اين امر باعث وقوع سرقت هاي زيادي شده است.

سرهنگ مرتضوي بیان داشت : نكته مهم در رابطه با اين قبيل پرونده ها اين است كه با توجه به اينكه تمامي اين نرم افزارها از مصاديق مجرمانه مي باشند و نصب و استفاده از آن نيز جرم مي باشد لذا كاربري كه دست به چنين جرمي زده و خود قرباني فرد ديگري شده امكان شكايت براي وي وجود ندارد.

سرهنگ مرتضوي در پايان هشدار داد: تمامي اين نرم افزارها شيوه اي جديد براي كلاهبرداري و سوءاستفاده از كاربران در فضاي مجازي مي باشد و به هيچ عنوان نبايد آنها را بر روي گوشي تلفن همراه خود نصب كنيد و همچنين در صورت مشاهده چنين نرم افزارهايي در فضاي مجازي به جهت شناسايي و دستگيري سازندگان آن ، موضوع را از طريق شماره تماس 2184355 و يا ايميل  Esfahan_fata@police.ir  به پليس فتا اطلاع دهيد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار