کد خبر: 899569
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
جانشین رئیس ستاد سفر شهر اصفهان :
جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: آمارهای موجود دقیق نیست اما سال گذشته بین 2 تا 2.5 میلیون نفر به اصفهان سفر کردند و امسال هم حداقل همین تعداد میهمان را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، معاون خدمات شهری شهردار اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان در قالب کمیته‌های مختلف از 2 ماه قبل برنامه‌ریزی‌های لازم را برای استقبال از نوروز انجام داده‌اند.

حیدر قاسمی: شرایط برای میزبانی از مهمانان نوروز ضروری است، بخش بزرگی از سفر مسافران در شهر اصفهان صورت می‌گیرد، حدود 20 درصد به شهرستان‌ها هم می‌روند که ساماندهی آن‌ها آسان‌تر است.

وی ادامه داد: عمده اقداماتی که برای این میزبانی لازم است از سوی شهرداری و در ستاد هماهنگی خدمات سفر اتفاق می‌افتد.

قاسمی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، اسکان و اصناف، بازرسی و ارزیابی، حمل و نقل و ترافیک، فرهنگی و تفریحی، ایمنی و حوادث، امنیت و حراست، پشتیبانی، قضایی و انتظامی 10 کمیته‌ای است که ستاد را شکل می‌دهند.

وی عنوان کرد: طبق نظرسنجی‌ها 60 درصد مسافران وارد شده پیش‌بینی لازم برای سفر و اقامت ندارند به همین دلیل 5 ستاد هدایت در ورودی‌های شهر اصفهان برنامه‌ریزی شده که وظیفه هدایت و راهنمایی مسافران را بر عهده دارند، مسافرانی که در ساعات شب وارد شهر می‌شوند، دچار مشکلاتی می‌شوند.

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان تاکید کرد: آمارهای موجود دقیق نیست اما سال گذشته بین 2 تا 2.5 میلیون نفر به اصفهان سفر کردند و امسال هم حداقل همین تعداد را خواهیم داشت، البته ‌این عدد شامل کسانی می‌شود که وارد شده‌اند و امکان دارد اسکان پیدا نکرده باشند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران پیرامون افراد کلید به دست در ایام نوروز عنوان کرد: از فعالیت کلید به دست‌ها جلوگیری به عمل خواهد آمد و اسکان را به صورت منظم برای هر شب 160 هزار نفر برنامه‌ریزی کرده‌ایم، همچنین سالن‌های ورزشی در نظر گرفته شده تا در صورت بارندگی برای اسکان از این محل‌ها استفاده شود.

قاسمی با اشاره به زیباسازی شهر اصفهان در نوروز گفت: پاکی شهر در طول شهر وجود دارد،‌ در ایام نوروز انتظار بالاتری وجود دارد و ما با درک این انتظار بر اساس همان سنت دیرینه خانه‌تکانی در 2 هفته پایانی سال بیشتر مدنظر بوده است.

وی با بیان این که 30 کیوسک اطلاع‌رسانی در سطح شهر ایجاد شده، ادامه داد: زیباسازی صرفاً ایجاد عناصر جدید در شهر نیست و امسال حذف نازیبایی‌ها اولویت دارد.

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس گفت: از بدو حضور در معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان، 2 ماه حقوق کارکنان عقب افتاده بوده و اولویت ما پرداخت این بدهی بوده است و این موضوع برای ما مهم‌تر از ایجاد المان‌های شهری بوده است.

قاسمی در خصوص ترافیک در ایام نوروز بیان داشت: معاونت حمل و نقل شهرداری 25 اسفند قول تکمیل خط یک مترو اصفهان را داده‌اند همچنین اتوبوس‌هایی در باغ فدک برنامه‌ریزی شده تا مسافران را به اماکن تاریخی ببرند.

وی در رابطه با حضور آموزش و پرورش در ستاد هماهنگی سفر تصریح کرد: آموزش و پرورش محوطه‌های آموزشی را در اختیار مسافران نوروزی قرار دهد تا به عنوان پارکینگ از آن‌ها استفاده شود و به بهبود وضعیت ترافیک نیز کمک کند.

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان در پاسخ به خبرنگاران اظهار داشت: باغ فدک به عنوان تنها مرکز کمپینگ شهر اصفهان که امکان برپایی چادر در آن وجود دارد، مجموعه گردشگری با ظرفیت ورودی شبانه روزی 2 هزار و 500 خودروست.

وی ابراز داشت: فعالیت‌های فرهنگی ورزشی،‌ 15 غرفه برای فروش اقلام مورد نیاز مسافران، تقویت مخابراتی، مکان‌هایی برای شارژ تلفن همراه، استقرار اورژانس و آتش‌نشانی،‌امداد خودرو و خودپرداز از دیگر برنامه‌ریزی‌های انجام شده است.

قاسمی با بیان این‌که یکی از نارضایتی‌های مسافران کمبود مسجد و سرویس بهداشتی است، عنوان کرد: هماهنگی انجام شده تا مساجد تا ساعت 23 باز باشد که هم محلی برای اقامه نماز خواهد بود و از سرویس بهداشتی مساجد استفاده می‌شود.

وی میزان رضایت مسافران را 74 درصد بسیار خوب و عالی اعلام کرد و افزود: 207 سرویس بهداشتی بوده که به 224 عدد رسیده 18 دستگاه سیار هم مستقر می‌شوند، همچنین در محدوده میدان امام یک مجموعه جدید سرویس بهداشتی ایجاد شده است.

معاون شهردار اصفهان بیان کرد: بسته‌های فرهنگی در مبادی ورودی به مسافران اهدا می‌شود و تلاش داریم با راهنمایی مسافران به نقاط مختلف شهر از ترافیک در جاده‌های شهر کم کنیم.

وی با بیان این‌که راهنمایان مسافر با دوچرخه در محل تجمع مسافران حاضر می‌شوند،‌ تصریح کرد: جلسات ستاد در ایام نوروز برگزار می‌شود تا تمهیدات لازم در حین کار نیز صورت بگیرد.

قاسمی با بیان این‌که باغ پرندگان باغ گل‌ها و دیگر مکان‌های پربازدید به اینترنت پرسرعت رایگان مجهز می‌شوند، اضافه کرد: سامانه تلفنی 137 به سه زبان برای توریست‌ها پاسخگو خواهد بود، همچنین سعی شده کمبودهایی که از جمع‌بندی نظرسنجی‌ها در سال گذشته انجام شده مانند کمبود تابلوهای ترافیکی را بر طرف کنیم.

وی عنوان کرد: 100 واحد صنفی هماهنگ شده تا شهروندانی که درخواست اجاره منازل خود را دارند با این واحدها و تحت نظارت اتحادیه املاک این کار را انجام دهند.

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار داشت: سفر مسافران نوروزی برای شهر و شهروندان اصفهان فرصت فرهنگی اجتماعی و اقتصادی است، اگر بتوانیم بستر مناسبی برای میزبانی داشته باشیم قطعاً در صنعت گردشگری اصفهان تأثیرگذار است.

; ;

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار