کد خبر: 899568
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان :
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان از افتتاح نخستین اتوبوس سلامت در استان اصفهان خبر داد و گفت: طرح تحول نظام سلامت 12 گام دارد که نخستین گام آن تشکیل پرونده‌های الکترونیک سلامت افراد است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در حاشیه آیین افتتاحیه اتوبوس سلامت در فولادشهر از افتتاح نخستین اتوبوس سلامت در استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت 12 گام دارد که نخستین گام آن تشکیل پرونده‌های الکترونیک سلامت افراد است.

کمال حیدری با بیان این‌که فراهم بودن زیرساخت‌های مناسب برای تشکیل پرونده‌های الکترونیک جامع سلامت یک اصل اجتناب ناپذیر برای ماست، خاطرنشان کرد: افراد زمانی که برای تشکیل پرونده به مراکز بهداشت مراجعه می‌کنند بعضاً با قطع بودن سامانه‌هایی که باید آنلاین اطلاعات افراد را ثبت کنند مواجه می‌شوند که همین موضوع بر ضرورت ثبت‌نام آفلاین در هنگام مراجعه مردم می‌افزاید که البته تا حد قابل‌توجهی شرایط آن ایجادشده است.

وی با انتقاد از بی‌توجهی افراد جامعه به سلامت فردی و اجتماعی در جامعه متذکر شد: چندی پیش با بررسی آماری از یک جامعه هدف بیش از 15 هزار دیابتی شناسایی شده‌اند و جالب است بدانیم که در طول سال نزدیک به 92 هزار از افراد به خاطر ابتلا به این بیماری مجبور شده‌اند پای خود را قطع کنند.

حیدری با توجه به افرادی زیادی که در بلندمرتبه‌های فولادشهر سکونت دارند، تصریح کرد: این افراد با پیگیرهای رابط‌های خود می‌توانند به‌ راحتی از وضعیت سلامتی خود مطلع شوند و در صورت وجود هرگونه خطری برای سلامتی‌شان می‌توانند با مشاوره و روش‌های علمی به مقابله با آن بپردازند.

رئیس شبکه بهداشت استان اصفهان از افزایش میزان امید به زندگی در کشور خبر داد و یادآور شد: پیش از انقلاب میزان امید به زندگی در افراد نزدیک به 55 سال بود در حالی‌ که امروز بر اساس آمارهای موجود و اعلام سازمان جهانی بهداشت این مقدار به 76 سال در کشورمان رسیده است.

در ادامه علی وحدتی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان در حاشیه این مراسم با بیان این‌‌که 50 درصد از افرادی که مبتلا به دیابت هستند از بیماری خود خبر ندارند، اظهار کرد: بسیاری از بیماری افراد مربوط به سبک زندگی آنان در دوران کودکی است که بخش عمده‌ای از این مشکلات با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و مشاوره‌های علمی در مراکز بهداشت قابل برطرف شدن است.

وی با تأکید بر ایجاد تحول در شیوه زندگی افراد تصریح کرد: مردمی که ساعت‌های حاضرند برای خرید مایحتاج خود زمان سپری کنند حاضر نیستند برای بررسی وضعیت جسمانی و اطمینان از سلامتی خود ساعاتی را اختصاص بدهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان با تأکید بر افزایش سطح سواد سلامت در جامعه خاطرنشان کرد: نیازهای مردم را باید به یک مطالبه عمومی تبدیل کنیم و امروز از آن مطالبه‌گری تحت عنوان خود مراقبتی یاد می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که در طرح تحول نظام سلامت برای تمامی سنین جامعه، بسته‌های خدمتی وجود دارد، یادآور شد: اتصال بین ارائه‌دهندگان خدمت و گیرندگان خدمت یکی از مشکلات اساسی امروز ماست که امیدواریم با راه‌اندازی اتوبوس سلامت گام مؤثری در حل این مشکل برداریم.

وحدتی با انتقاد از این‌که مردم نظام متحدی را برای کنترل بیماری خود ندارند، متذکر شد: افرادی که بیمار هستند با یک برنامه هدفمند علمی مورد درمان قرار می‌گیرند که تمامی این موارد در طرح تحول نظام سلامت پیش‌بینی‌شده است.

شایان ذکر است با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان استان نخستین اتوبوس سلامت استان اصفهان به بهره‌برداری رسید.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر