کد خبر: 899550
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
درخواست پليس از مسافران نوروزي
فرمانده ناجا از به‌كار‌گيري 500‌هزار مأمور پليس در جريان طرح نوروز خبر داد و از مسافران نوروزي درخواست كرد سفرهاي خود را به گونه‌اي مديريت كنند كه زمان كمتري را در ترافيك و جاده‌ها معطل بمانند.

به گزارش خبرنگار ما، سردار اشتري صبح ديروز در رزمايش ترافيكي و خدمات سفر نوروز‌97 با اشاره به اينكه قرارگاه ترافيكي نوروز از 24‌اسفند فعاليت خود را آغاز كردند و تا 15‌فروردين‌ماه‌97 ادامه مي‌يابد، گفت: امسال بيش از نيم ميليون نفر از همكارانمان را در طرح ترافيكي نوروز‌97 به كار گرفته‌ايم و به جاي اينكه نوروز را كنار خانواده خود باشند در راه‌ها و مسيرها مشغول خدمت‌رساني به شهروندان هستند.
سردار اشتري، فرمانده ناجا با بيان اينكه پليس در تمام ايام سال از جمله تعطيلات نوروز در كنار مردم است، گفت: ‌‌اميدواريم با اقدامات انجام شده بتوانيم تصادفات و جانباختگان حوادث رانندگي را كاهش دهيم و در ايام نوروز شهروندان سفر ايمني در كنار خانواده‌هايشان داشته باشند.
سردار اشتري به ارائه هشدارها و توصيه‌هايي به مسافران نوروزي پرداخت و گفت: توصيه مي‌كنيم كه مسافران نوروزي تمام طول سفر يعني از مبداء تا مقصد را به عنوان بخشي از سفر خود دانسته و با پرهيز از عجله و تخلف اقدام به رانندگي در مسيرها كنند. به گفته وي: در جاده‌ها مسيرهايي براي استراحت در نظر گرفته شده كه لازم است شهروندان و به ويژه رانندگان پس از مدتي رانندگي حتماً در استراحتگاهي كه در نظر گرفته شده، استراحت كنند. فرمانده ناجا افزود: همچنين در صورت بروز هرنوع حادثه‌اي لازم است شهروندان ضمن حفظ خونسردي با دستگاه‌هاي امدادي تماس بگيرند.
وي با بيان اينكه يكي از دغدغه‌هاي جدي مقام معظم رهبري كاهش جانباختگان سفرها است، خاطر نشان كرد: ‌ايشان بارها تأكيد كرده‌اند كه بايد همه دستگاه‌هايي كه طبق قانون سهم‌شان در حوادث مشخص شده در ايمن‌سازي سفرها مشاركت داشته باشند.
سردار اشتري بر نقش اطلاع‌رساني در كاهش تصادفات نيز اشاره كرد و گفت: اميدواريم با اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي رسانه ملي و ديگر اصحاب رسانه كه نقش پررنگي در كاهش حوادث دارند، بتوانيم امسال تعداد خسارت‌هاي سفرهاي نوروزي را كاهش دهيم.
فرمانده ناجا در حاشيه اين رزمايش در جمع خبرنگاران درباره انتشار فيلمي در مورد ريختن گازوئيل بر سطح جاده چالوس و پيگيري اين تخلف گفت: راهداري بايد اين موضوع را پيگيري كند، البته ما هم در حال بررسي هستيم.
جريمه‌هاي بيش از يك‌ميليون تومان پيامك مي‌شود
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور نيز در حاشيه رزمايش ترافيكي و خدمات سفر نوروز‌97 در پاسخ به سؤال خبرنگار ما كه چرا جريمه‌هاي پليس به صورت پيامكي به رانندگان متخلف پيامك نمي‌شود، گفت: طبق قانون آيين‌نامه رسيدگي به تخلفات راهنمايي و رانندگي كساني كه تخلف جريمه بيش از يك‌ميليون‌تومان داشته باشند همكاران ما در مجموعه پليس از طريق پيامك به آنها اعلام خواهند كرد و همچنين در رابطه با ساير تخلفات مانند سرعت غير‌مجاز در داخل شهر تهران و بعضي از محورهاي جاده‌اي با هماهنگي و همكاري شهرداري و وزارت راه مبالغ جريمه اين نوع تخلف به رانندگان پيامك مي‌شود. سردار مهري با بيان اينكه شيوه ارسال پيامكي تخلفات در ايام تعطيلات نوروز نيز استفاده مي‌شود، افزود: رانندگان مي‌توانند با ورود به سايت راهور‌120 يا از سامانه پيامكي‌1101202020 از ميزان مبالغ جريمه خود با‌خبر شوند.
سردار سرتيپ تقي مهري همچنين به آمار حوادث و سوانح رانندگي در طرح نوروزي‌96 اشاره كرد و گفت: در اين طرح‌40 درصد تصادفات به علت عدم توجه به جلو، خستگي و خواب آلودگي بود. همچنين‌23‌درصد تصادفات به خاطر سرعت غير‌مجاز و 20‌درصد تصادفات به دليل سبقت غير‌مجاز بوده است. رئيس پليس راهور ناجا گفت: در نوروز 96 نسبت به نوروز‌95 مردم بيشتر قوانين را رعايت كردند، به طوري كه شمار جانباختگان 10درصد كاهش داشت.
وي درباره تخلفات رانندگان حمل و نقل عمومي گفت: درخواست ما از مسافران اتوبوس‌ها اين است كه تخلفات اين رانندگان را به شماره‌اي كه روي شيشه اتوبوس‌ها نصب شده پيامك كنند تا در اولين ايستگاه پليس‌راه با راننده برخورد شود. علاوه بر آن سامانه سپهتن نيز بر رفتار رانندگان حمل و نقل عمومي نظارت دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار