کد خبر: 899489
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
مدیر کل اداره اتباع ومهاجرین خارجی سيستان و بلوچستان  از صدورکارت آمایش برای هفت هزار نفر ازاتباع خارجی ساکن استان خبر داد.

علیرضا شهرکی افزود: کارت های آمایش اتباع خارجی به معنای مجوز یک ساله اقامت و تردد یک ساله این اتباع در ایران است و مشمول اتباعی می شود که همسر آنها ایرانی است و به فرزندان حاصل از این ازدواج نیز کارت آمایش داده می شود.

وي ادامه داد: حضور اتباع بیگانه اگر غیرقانونی باشد، اثرات منفی آن صد چندان خواهد شد.شهرکی افزود: علاوه بر این افراد، تجار و سرمایه‌گذاران خارجی، متخصصینی که نیاز به تخصص آنان است ، گردشگران و دانشجویان غیرایرانی نیز مشکلی برای تردد و اقامت در استان ندارند. مدیر کل اداره اتباع ومهاجرین خارجی سيستان و بلوچستان  با اشاره به مشکلات متعدد ناشی از اقامت اتباع خارجی غیرمجاز در سطح استان افزود: بر اساس قانون افغانستان هر زن ایرانی که با تبعه افغانستان ازدواج کند، فرزندانش تبعه افغانستان می شوند و بعد از 18 سالگی می توانند تبعه ایران شوند و اگر این ازدواج بدون کسب مجوز از اداره اتباع خارجی صورت بگیرد فرزندان حاصل از این ازدواج از بسیاری از خدمات اجتماعی مانند بیمه بی بهره می شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار