کد خبر: 899487
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
‌شهردار کرج از آغاز عملیات طراحی و ساخت قطارهای مورد نیاز متروی کرج خبر داد.

‌اصغر نصیری با اشاره به تصویب فاینانس ساخت واگن‌های مورد نیاز متروی کلانشهرهای کشور از جمله کرج در شورای اقتصاد گفت:  بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط وزارت کشور، پیش‌بینی شد که برای تامین نیازهای حمل‌ونقل درون شهری در ۹ کلانشهر (تهران- مشهد- شیراز- اصفهان- تبریز- قم- کرمانشاه- اهواز- کرج) نیاز به فعالیت حدود سه هزار و ۵۰۰ واگن به صورت روزانه است.

وی افزود: از این میزان تقاضا، تنها حدود هزار و ۵۰۰ واگن در حمل‌ونقل درون شهری (مترو) در حال فعالیت است و نیاز به تامین ۲ هزار واگن در افق چهار سال آینده است‌.

نصیری همچنین به مصوبه شورای اقتصاد در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه و با هدف تامین نیاز کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از سوی وزارت کشور به عنوان کارفرمای پروژه تامین ۲ هزار واگن مترو ‌و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)‌، به عنوان مجری و مدیریت پیمان تامین و ساخت این پروژه تعیین شدند.

شهردار کرج افزود: هدف طرح مطابق مصوبه شورای اقتصاد عبارتست از تجمیع طرف عرضه و شکل‌گیری زنجیره‌های تولیدی در صنایع داخلی به منظور تأمین واگن قطار شهری و حومه‌ای (مترو) برای بهره‌برداران کلان شهرهای یاد شده‌ که موجب رونق اقتصادی بسیار زیادی در کشور خواهد شد.

وی افزود: ‌توسعه حمل و نقل ایدرو ‌در این طرح به سرمایه گذاری و فاینانس شرکت‌های خارجی‌،‌ رعایت قانون حداکثر استفاده از ساخت داخل و استفاده از ظرفیت‌های موجود داخلی و انتقال دانش فنی به کشور تاکید شده است.

بنا به گفته شهردار کرج، بر اساس‌این قرارداد، ضمانت محصول پس از تحویل واگن‌ها، خدمات پس از فروش و آموزش کادر فنی بهره برداری به صورت ادواری و به مدت 20 سال، بخشی از تعهدات سازمان گسترش خواهد بود.

شهردار کرج برنامه زمان بندی این پروژه را ۵ سال اعلام کرد و افزود: به علت یکسان بودن طراحی ناوگان متروی کرج و تهران‌، واگن‌های این دو شهر مشابه بوده، لذا اولویت صورت گرفته با توجه به حجم مسافر و اهمیت طرح به این دو شهر داده شده است و با پیگیری‌های صورت گرفته در وزارت کشور و سازمان همیاری‌، سهم شهر کرج قطعی و مطابق با برنامه زمان‌بندی خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به شروع مجدد عملیات اجرایی احداث خط ۲ متروی داخلی شهر کرج پس از وقفه سه ساله‌، ظرف مدت حداکثر ۳ سال شاهد بهره برداری کامل از فاز اول این طرح با بهره گیری از مدرن ترین ناوگان حمل و نقل زیرزمینی باشیم‌.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار