کد خبر: 899455
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت ۵هزار و 125 مسجد در سطح استان گفت: امیدواریم به تعداد مساجد، کانون فرهنگی هنری در کنار آن داشته باشیم که در حال حاضر یک هزار و 309 کانون در حال فعالیت هستند.

محمد محمدپور  با بیان اینکه ۲۵ سال پیش و در ۱۸ اسفند با تصویب شورای عالی فرهنگی، هیات نظارت بر مساجد کشور تاسیس شد، گفت: طی این سال‌ها شاهد پرورش شخصیت‌های فرهنگی، دینی و هنری برای ارتقای فرهنگ جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی با بیان اینکه مصوبه شورای عالی فرهنگی منجر به تشکیل کانون‌های فرهنگی مساجد و حضور جوانان در مساجد شد، تصریح کرد: بعد از ۲۵ سال از مصوبه شورای عالی فرهنگی، استان آذربایجان‌شرقی با  ۵ هزار ۱۲۵ مسجد توانست یک‌هزار و 309 کانون فرهنگی و هنری تشکیل دهد که هر کدام  بیش از ۱۰۰ نفر عضو اعم از نوجوان، جوان،دانشمندو نخبه دارند که با امکانات مردمی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کنند.

محمدپور ادامه داد: کانون‌های مساجد در ابعاد مختلف آسیب‌های اجتماعی، بحران‌ها وارد عمل شده و گاهاً به صورت تخصصی مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۷۵۰ کانون فرهنگی در مساجد روستاهای استان قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه یک وجه مهم توسعه فرهنگی جامعه دسترسی آحاد مردم از دوردست‌ترین نقطه به کالاها و فعالیت‌های فرهنگی است، از این رو کانون‌های فرهنگی روستایی این هدف را دنبال کرده و حتی برخی از آنها به شکل تخصصی وارد موضوعات شده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: در یک‌هزار و 571 مسجد طرح تلاوت نور اجرا شده که یک برنامه دورهمی و محفل قرآنی است که در این محفل تدبر، تفسیر و قرائت قرآن انجام می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اذعان کرد: ۳۳۵ کانون فرهنگی مختص به بانوان متعهد و شایسته استان هستند و امیدواریم همراه با مطالبه و تاکیدات رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و وظیفه خود نسبت به مساجد و کانون‌های فرهنگی مساجد عمل کنیم. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار