کد خبر: 899450
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
1300 واحد مسکن مهر و چندین طرح دیگر با هزینه ای بالغ بر هزار و 80 میلیارد ریال با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان رضوی در شهرجدید گلبهار به بهره ‌برداری رسید.

حدود نیمی از واحدهای مسکن مهر خراسان رضوی در شهرجدید گلبهار ساخته شده اند؛ این شهر که برای جمعیت 200 هزار نفر و قابل توسعه تا 400 هزار نفر در نظر گرفته شده با وسعت چهار هزار هکتار در 35 کیلومتری شمال غربی مشهد در امتداد جاده مشهد - قوچان واقع است.

بر اساس اين گزارش ایجاد این شهر در چارچوب سیاست ایجاد مراکز اقماری اسکان جمعیت برای شهرهای بزرگ به منظور کنترل توسعه پیوسته این شهرها، هدایت اسکان جمعیت در محدوده اطراف آن ها و جلوگیری از نابودی زمین های کشاورزی اطراف شهرها و اسکان بی رویه جمعیت سال 1372 به عنوان نخستین مصوبه \'طرح جامع شهرهای جدید به تصویب شورای عالی شهرسازی ایران رسید.

بنابر آخرین آمارهاي اعلام شده اجرای 90 درصد از مجموع 120 هزار واحد مسکن مهر تعهد این استان مراحل پایانی خود را طی می کند که 6 هزار و 500 واحد فاقد متقاضی بوده و یا متقاضیان از تقاضای خود اعلام انصراف کرده اند.

گفتنی است طرح مسکن مهر خراسان رضوی شامل 120 هزار واحد است که تاکنون 94 هزار و 500 واحد آن افتتاح شده است؛  از این تعداد 33 هزار واحد در دولت های نهم و دهم و 61 هزار و 500 واحد در دوره فعالیت دولت های یازدهم و دوازدهم اجرا، تکمیل و بهره برداری شده اند.

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار