کد خبر: 899340
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
آيت‌الله جنتي رئيس مجلس خبرگان رهبري در سخنان خود در اجلاسيه مجلس خبرگان، بعد از ارائه گزارشي از عملكرد 40‌ساله انقلاب اسلامي، توصيه‌هايي به رئيس‌جمهور داشت. او همچنين در مورد غائله دراويش گنابادي و نيز مباحث پيرامون قانون حجاب در ايران سخناني بيان كرد.

به گزارش فارس، آيت‌الله احمد جنتي رئيس مجلس خبرگان رهبري در چهارمين اجلاسيه رسمي دوره پنجم مجلس خبرگان رهبري كه صبح ديروز در محل ساختمان قديم مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، با ابراز تأسف از درگذشت آيت‌الله شاه‌آبادي عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: برادر بزرگوار آقاي شاه‌آبادي هم‌سنگر امام بودند و در دوران عمر خود بسيار خوب عمل كردند و مورد احترام بودند و در حوزه‌هاي علمي و صحنه سياسي با عزت زندگي كردند و اميدواريم مشمول عنايات خداوند باشند.
آيت‌الله جنتي با اشاره به مسئله حجاب ضمن تأكيد بر اينكه حجاب، عفت و شرافت زن است و بايد حفظ شود، تصريح كرد: عده‌اي به هر دليلي اين مايه عفت را خدشه‌دار مي‌كنند و امروز برخي حجاب اجباري را مطرح مي‌كنند كه مباحث مربوط به بي‌حجابي به‌نوعي ترويج فسق و فجور است.
رئيس مجلس خبرگان رهبري در ادامه افزود: قانون اساسي بر پايه دين اسلام تشكيل‌ شده و موضوع حجاب اجباري كه مطرح مي‌كنيم، دين اسلام و شرع است. اسلام با تظاهر به فساد و فسق به‌عنوان منكر و گناه برخورد مي‌كند و بايد با اين حركات برخورد شود.
جوانان نمي‌دانند در بحث فرهنگي در قبل انقلاب از كجا به كجا رسيديم.
آيت‌الله جنتي در ادامه با اشاره به دوران 40 ساله انقلاب اسلامي تصريح كرد: با همه دشمني‌هايي كه شد خوشبختانه ما در اين مدت 40 سال موفق بوديم و در هشت سال جنگ تحميلي به ‌رغم فشارهايي كه به ما آوردند، مقاومت كرديم و نشان داديم اسلام توان مقابله و جنگ در جبهه حق را دارد و در عرصه سياسي نيز مي‌تواند موفق باشد.
وي اولين دستاورد را دستاورد فرهنگي دانسته و خاطرنشان كرد: نبايد بگذاريم ساير دستاوردهاي انقلاب لطمه بخورد.
رئيس مجلس خبرگان رهبري در همين راستا افزود: موضوع ايثار و جهاد في‌سبيل‌الله بعد از انقلاب مطرح شد و جوانان ما با لبيك به امام راحل به ميدان جنگ رفتند و براي شهادت ورود كردند و حتي بسياري از آنها از شهيد نشدن غصه مي‌خوردند.
آيت‌الله جنتي با اشاره به برخي مشكلات فرهنگي در رژيم سابق تصريح كرد: قبل از انقلاب دختران حجاب مناسبي نداشتند و معلوم نبود جوانان به كجا مي‌روند، همچنين شاهد رسانه‌اي فاسد بوديم، ولي هم‌اكنون دستاورد ما چه بوده و چه مي‌بينيم؟
وي با تأكيد بر اينكه مظاهر فساد بعد از انقلاب از بين رفت اما برخي جوانان نمي‌دانند از كجا به كجا رسيده‌ايم، اظهار داشت: در همين تهران مشروب‌فروشي بيشتر از كتاب‌فروشي بود و ما بايد دستاوردها را بشناسيم و حفظ كنيم. اين حفظ دستاوردها وظيفه كساني است كه در صف مقدم هستند كه سپاه، بسيج و خبرگان از آن جمله‌اند.

شيعه انگليسي براي ايجاد اختلاف است

آيت‌الله جنتي در ادامه بابيان اينكه نبايد وحدت خود را از دست بدهيم، تصريح كرد: امروز دشمن سعي دارد بين شيعه و سني اختلاف بيندازد و با طرح شيعه انگليسي سعي در ايجاد اختلاف دارند. وي با اشاره به تلاش دشمن براي ايجاد تفرقه بين شيعه و سني خاطرنشان كرد: بين شيعه و سني فرقي وجود ندارد و هركسي اين موضوع را مطرح مي‌كرد، امام با او برخورد مي‌كرد.

وقتي در مدرسه دانش‌آموز تربيت نشود در دانشگاه نبايد از آن توقع داشت

رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به پيشرفت‌هاي انقلاب اسلامي، اضافه كرد: درگذشته خيلي از روستاهاي ما برق نداشتند و مسيرهاي بين‌شهري ما جاده نبود، ولي امروز وضع ما در بخش‌هاي مختلف با پيشرفت زيادي روبه‌رو بوده و نبايد از اينكه وضعيت معيشت مردم عوض‌شده راحت بگذريم، براي مثال امروز خيابان‌هاي ما پر از ماشين است كه درگذشته همه مردم توان خريد آن را نداشتند.
آيت‌الله جنتي با اشاره به عملكرد دولت در حوزه‌ آموزش‌ و پرورش خاطرنشان كرد: امروز در بسياري از مدارس ما دانش‌آموزان نماز نمي‌خوانند و ما وظيفه‌ داريم از مسئولان بخواهيم اين موضوعات را حل كنند چون وظيفه خبرگان همين است كه به اين اتفاقات ايراد گرفته و جواب بخواهند، چون وقتي در مدرسه دانش‌آموز تربيت نشود در دانشگاه نبايد از آن توقع تربيت داشت.

همه بايد مرهم درد معيشتي مردم باشيم

وي در ادامه با اشاره به وضعيت معيشت مردم در شرايط كنوني افزود: دشمن تابه امروز خيلي تلاش كرده با تحريم ما را به‌زانو درآورد، اما خدا ما را حفظ كرده است. همه ما بايد بسيج شويم تا مرهمي بر درد مردم باشيم و نبايد موضوعاتي چون حقوق‌هاي نجومي رخ دهد. آيت‌الله جنتي با تأكيد بر عدم استفاده بي‌جهت از منابع كشور تأكيد كرد: امروز خيلي جشن‌ها برگزار مي‌شود كه دائماً با هزينه‌هاي سنگيني روبه‌رو است و در بودجه بايد به موضوع مبالغ اضافي دقت كرد. وي در همين راستا ادامه داد: متأسفانه در برخي موارد بودجه اضافي را الزام به هزينه مي‌دانند كه اين خلاف شرع است و من بارها تأكيد كرده‌ام كه اين نظام امانتي در دست ماست كه تا ظهور بايد به آن خدمت كنيم و بودجه اضافي را مي‌توان در راه درست خرج كرد.

در دولت خيلي از افراد انقلابي نيستند

رئيس مجلس خبرگان رهبري خطاب به رئيس‌جمهور كه يكي از حضار اجلاسيه خبرگان بود، تصريح كرد: استخدام افراد نادرست در پست‌ها خوب نيست و در دستگاه‌هاي شما خيلي از افراد هستند كه حداقل انقلابي نيستند و حداكثر مقداري با انقلاب فاصله ‌دارند. در انتخاب افراد بايد دقت شود چون برخي از اين افراد به دنبال ثروت‌اندوزي هستند.
وي در ادامه با اشاره به فرمايش حضرت امام با اين مضمون كه نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد، خطاب به رئيس‌جمهور گفت: آقاي رئيس‌جمهور! نگذاريد انقلاب به دست نااهلان بيفتد و اگر نا‌اهلاني هستند عزلشان كنيد. يكي از اين وزارتخانه‌هاي پر رفت و آمد مرتب به من نامه مي‌زند كه افرادي در اين مجموعه حضور دارند كه اعتقادي به انقلاب ندارند و اين سؤال را مطرح مي‌كنند که چه كسي بايد به اين موضوع رسيدگي كند.
اينكه با قمه و چاقو امنيت مردم را زير سؤال برند، قابل قبول نيست
رئيس مجلس خبرگان رهبري پيرامون وقايع اخير در خيابان پاسداران تهران خاطرنشان كرد: نبايد بگذاريم عده‌اي امنيت مردم را زير سؤال ببرند و از نيروي انتظامي و عزيزان خود در قوه قضائيه تشكر مي‌كنيم، چون اگر اين افراد نبودند معلوم نبود چه اتفاقي در كشور بيفتد. اينكه عده‌اي با چاقو و قمه امنيت مردم را خدشه‌دار كرده و آدم بكشند، به‌هيچ‌وجه قابل‌قبول نيست.

آيت‌الله جنتي رئيس خبرگان باقي ماند

در جريان چهارمين اجلاسيه مجلس خبرگان رهبري انتخابات هيئت‌رئيسه و اعضاي كميسيون‌هاي مجلس خبرگان رهبري براي دو سال آينده برگزار و آيت‌الله جنتي از مجموع 78 رأي با 66 رأي مجدداً به‌عنوان رئيس مجلس خبرگان رهبري انتخاب شد و آيت‌الله بطحايي نیز پنج رأي آورد.
همچنين آيت‌الله هاشمي شاهرودي با 72 رأي و آيت‌الله موحدي كرماني با 70 رأي به ترتيب به‌عنوان نواب اول و دوم رئیس انتخاب شدند. نمايندگان مجلس خبرگان، آيت‌الله خاتمي را با 50 رأي و آيت‌الله كعبي را با 42 رأي به‌عنوان منشي‌هاي هيئت‌رئيسه برگزيدند. در رأي‌گيري براي انتخاب منشي‌ها، آيت‌الله كعبي جايگزين آيت‌الله دري نجف‌آبادي شد.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد راسخ نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
0
جناب ایت الله جنتی , با سلام و عرض ادب و ارادت , شما باید بپذیرید که دیگران هم اگر نگوییم بیش از شما حداقل به اندازه ی شما برای اسلام و مملکت و نظام و خون شهدا احترام قائلند . قبول کنید .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار