کد خبر: 899254
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان:
بیش از 4 هزار نفر از والدین شهدا و جانبازان ما صعب‌العلاج هستند، امروز جمع کثیری از جامعه ایثارگری فاقد مسکن هستند که قدم‌های مؤثری در این راستا برای ایثارگران برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، ، داریوش وکیلی به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در نشست خبری در مجتمع مطبوعات اصفهان اظهار کرد: 22 اسفند روزی است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام شهدا نام‌گذاری شده است، باید این روز را برجسته کرده و فرهنگ شهادت را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

وی افزود: اگر شهدا نبودند بشریت می‌مرد، شهدا برترین‌ها هستند و این شهدا هستند که به مراتب کمال و عالی‌ترین مرتبه بندگی خدا رسیدند؛ زندگیشان جاودانه است چراکه در کنار انبیا و صدیقین هستند و خدا از آن‌ها حساب و کتاب نمی‌خواهد؛ اولین قطره خون هر شهید گناهانش را می‌بخشد و همین شهید دستور پیدا می‌کند تا 72 نفر را شفاعت کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با بیان اینکه هر چه انقلاب دارد از برکت خون شهدا است، گفت: بنیاد شهید دو رسالت اصلی بر دوش دارد و آن دو یکی خدمت رسانی به جامعه ایثارگری به نمایندگی از سایر دستگاه‌ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی خاطرنشان کرد: رضایتمندی جامعه ایثارگری اولین استراتژی ما است و از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم کمک کنند تا بتوانیم متولی خوبی برای خدمت دهی به خانواده ایثارگری باشیم؛ 6 هزار و 292 نفر از فرزندان ایثارگر فاقد شغل هستند و انتظار داریم همه دستگاه‌ها تلاش کنند تا شغل فرزندان این ایثارگران را به سرانجام برسانیم.

وکیلی عنوان کرد: اولویت دوم درمان جامعه ایثارگری است، امروز جامعه ایثارگری هرگونه درمانی را با توجه به بیمه تکمیلی انجام می‌دهیم؛ امروز بیش از 4 هزار نفر از والدین شهدا و جانبازان ما صعب‌العلاج هستند، امروز جمع کثیری از جامعه ایثارگری فاقد مسکن هستند که قدم‌های مؤثری در این راستا برای ایثارگران برداشته شده است.

وی بیان داشت: نزدیک به 14 هزار دانشجو در مقاطع مختلف دانشگاهی استان داریم، نزدیک به 700 نفر از ایثارگران و فرزندانشان نخبه هستند، فرهنگ اعلام شهدای ما چاپ شده است که متشکل از 23 هزار و 500 شهید ما است، کتاب فرهنگ نامه 400 سردار شهید ما در شرف چاپ است که دو جلد آن آماده چاپ است؛ 800 هزار برگ دیجیتال از آثار شهدا جمع آوری شده که آماده عرضه به جامعه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان تصریح کرد: بولتن‌های خاصی در مناسبت‌های خاص از وصیت‌نامه شهدا به مردم ارائه می‌شود؛ رونمایی از 420 فیلم مستند خاطره نگاری از والدین شهدا را داشتیم؛ 16 هزار نفر از والدین شهدا در قید حیات هستند که 5هزار و 500 پدر شهید و بقیه مادر شهدا هستند؛ امروز هزار و 200 جانباز 70 درصد قطع نخاع داریم.

وی تأکید کرد: نباید فراموش کنیم که نزدیک به 17 هزار نفر از مردان مرد ما را ترور کردند، نزدیک به 5 هزار و 600 دانش‌آموز ما را به درجه رفیع شهادت نائل کردند.

وکیلی با بیان این که در اصفهان فقط پُز 23 هزار و 600 شهیدمان را دادیم، ابراز کرد: مرکز جامع توان‌بخشی از دولت‌های قبل مصوب شده اما هنوز کلنگ آن هم به زمین نخورده است؛ در مورد سالن گلستان شهدا نیز شاهد بودیم که بیش از 3 بار کلنگ خورد تا نهایتاً امروز در حال ساخت است.

وی اذعان داشت: در سال 91 سینما ایران و چند سینمای دیگر در اختیار بنیاد شهید بوده است که در سال 91 به بانک دی واگذار شد و بعد از سال 92 که رهبر انقلاب دستور دادند که سینماها در اختیار حوزه هنری قرار بگیرد، همه سینماها با توجه به دستور مقام معظم رهبری به حوزه هنری واگذار شد و این توافقات در اصفهان نبوده و در استان انجام نشده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در مورد ساخت فیلم شهید خرازی خاطرنشان کرد: در سنوات قبل فیلمی برای شهید خرازی ساختیم اما توجه ویژه‌ای که باید به رشادت‌های شهید خرازی می‌شد، نشده است، خیلی از فرمانده لشکرهای دفاع مقدس از اصفهان بودند، اما با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای که وجود دارد، نتوانستیم هنوز آن را به نتیجه برسانیم.

وی تشریح کرد: بنیاد شهید امسال 48 هزار دیدار از جامعه ایثارگری داشته است، دیدارهایی هم سپاه، بسیج، ارتش و... دارند، خانواده شهدا نیاز به هیچ چیزی ندارند و فقط کفایت می‌کند دیدارهایی از خانواده شهدا داشته باشیم و به آن‌ها ابراز کنیم که به یاد فرزندانشان و کاری که کردند هستیم.

 

وکیلی اظهار داشت: سالیانه بیش از 700 مراسم در گلستان شهدا برگزار می‌شود و می‌طلبد به خاطر این‌که اینجا یک مکانی برای مراجعه مردم است در راستای زیباسازی گلزار شهدا در حد این‌که جای زیبایی باشد تا نسل جوان به سمت آن بیاید انجام دهیم که اعتبار ناچیزی هم دارد.

وی ادامه داد: هیچ جای ایران کیسه کلستومی کیسه‌هایی جهت تخلیه غیرارادی مدفوع گیر نمی‌آید، از وزارت بهداشت هم پیگیر شدیم، قول می‌دهیم جانبازانی که مشکلی در تأمین آن دارند مشکلشان را حل کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در مورد شهدای مدافع حرم گفت: قطعاً باید بپذیریم مدافعان حرم ما واقعا شجاعت و شهامت خود را نشان دادند، نزدیک به 185 شهید مدافع حرم در اصفهان داریم که حدود دو سوم آن‌ها از شهدای افغانی هستند، مسائل حقوقی اهانت به شهدا نیز پیگیری می‌شود و باید ما هم پیگیری کنیم که خدشه‌ای به مقام شهدای مدافع حرم وارد نشود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار