کد خبر: 899250
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

محمدعلی نصرتی  در سومین کمپین نه به اعتیاد ( سیگار، قلیان، موادمخدر و مشروبات الکلی ) و نقش ورزش در سلامت مردان در هشترود اظهار داشت: مصرف موادمخدر در بین دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی کمتراز ۵. ( نیم ) درصد است.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها در  سالن‌های ورزشی و آرایشگاه‌ها از داروهای لاغری و چاقی و داروهای مکمل به عنوان نیرو زا در اماکن ورزشی استفاده می‌کنند گفت: متأسفانه به غلط این داروهای مکمل به عنوان نیروزا استفاده می‌شود که اعتیاد آور است.

نصرتی گفت: امروز دشمنان با ترفندهای مختلف قصد سست کردن و بی بند بار کردن جوانان را دارند و می‌خواهند اخلاق، ایمان و روحیه جهادی را مورد تهاجم قرار دهند که دستگاه‌های متولی فرهنگی و اجتماعی و خانواده‌ها باید مواظب جوانان باشند.

 مشاور عالی امنیتی و انتظامی استاندار گفت: متاسفانه خانه‌های مجردی و دانشجویی بیشترین آسیب‌های مصرف مواد مخدر را دارند.

وی کفت: هم اکنون 330 نفر در 11 کارگاه در مرکز نگهداری ماده 16 نگهداری می‌شوند که دانشگاه علوم پزشکی استان هر ماه برای تامین دارو و درمان این معتادان 500 میلیون ریال کمک می‌کند.

نصرتی افزود: شهرداری تبریز هم برای آماده‌سازی و اداره این مرکز 50 میلیارد ریال هزینه کرده است.

امین امینیان فرماندار شهرستان هشترود نیز گفت: به هیچ وجه پروانه کسب قلیانسراها مجددا تمدید نخواهد شد.

وی گفت: خوشبختانه در شهرستان هشترود معتاد متجاهر وجود ندارد و این شهرستان رتبه اول در شورای مبارزه با مواد مخدر استان را کسب کرده است.

امینیان افزود: با هماهنگی اداره بهزیستی برای ترک کنندگان مواد مخدر وام‌های اشتغالزای کم بهره در نظر گرفته شده است.

وی  گفت: صدمات ناشی از مواد مخدر غیرقابل جبران بوده و خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته و مهم‌ترین گام برای مبارزه با مواد مخدر احساس وظیفه همگانی است.

فرماندار هشترود افزود: متاسفانه مواد مخدر خانمان سوز بوده و مانع رشد وتوسعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه است.

امینیان خاطرنشان کرد: دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با مواد مخدر  نقشه راه و امیدواری بیشتر برای مبارزه جدی در این راستاست.

فرماندارهشترود در ادامه بابیان اینکه در راه مبارزه با مواد مخدر شهدای زیادی دادیم، یادآورشد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش تقاضای موادمخدر برگزاری کارگاه‌های آموزشی همگانی می‌تواند موثر باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر