کد خبر: 899248
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان:
نیروی انتظامی به منظور پیشگیری از بروز حوادث ناگوار در چهارشنبه آخر سال کوشیده اقدامات خود را در سه محور «آگاهی»، «آموزش» و «الزام» پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به مناسبت چهارشنبه آخر سال ؛‌ اظهار نمود :جهان پیوسته در هر لحظه در حال تغییر است؛ اما این تغییر در فصل بهار، رنگ و بویی خاص دارد. چرا که بهار، پیام‌آور نو شدن طبیعت و از بین رفتن تمام کهنگی‌هاست. نو شدنی که در ذره ذره جهان پیدا بوده و از همین روست که در ایران اسلامی، هر ساله لحظه تحویل سال و فرا رسیدن بهار را جشن می‌گیریم.

سرهنگ جهانگیر کریمی گفت : گرامیداشت نوروز، سنت دیرینه ما ایرانیان است و ما بر این باور زاده می‌شویم که همیشه بهار را با زیبایی‌های آن و سنت‌های نیک مرتبط با آن گرامی داشته و همه باورها و رفتارهای غلط سال‌های گذشته را کنار بگذاریم.

وی ابراز داشت :در این بین و خصوصاً در فرهنگ نوروز، در طی زمان شاهد ورود برخی رفتارها و باورهای غلط و در پوشش سنت‌های قدیمی بوده‌ایم. تحریفاتی که سنت‌های زیبای نوروز را به زشتی تبدیل کرده است. یکی از این تحریفات، آتش افروزی در چهارشنبه آخر سال و ایجاد اخلال در نظم، امنیت و آسایش جامعه است.

کریمی با بیان اینکه متأسفانه هر ساله در روز چهار شنبه آخر سال شاهد بروز اتفاقات ناگواری هستیم اذعان کرد: نتیجه آن، آسیب دیدن جان و مال مردم و بر هم خوردن نظم جامعه است. روی بد ماجرا آنجاست که این آسیب‌ها مستقیماً قشر جوان و نوجوان جامعه را هدف گرفته که آینده‌سازان این مرز و بوم هستند.

وی گفت :قشری که سرشار از انرژی و شور و هیجان است ،اگر به خوبی آگاه نشود، در پی تخلیه این هیجان، دست به کارهای خطرناکی میزند و آینده خود را تباه می‌کند.

از این رو، نیروی انتظامی برای کاهش این معضلات و به منظور پیشگیری از بروز حوادث ناگوار در چهارشنبه آخر سال کوشیده اقدامات خود را در سه محور «آگاهی»، «آموزش» و «الزام» پیگیری کند.

سرهنگ کریمی با اشاره تصریح کرد : بر این باور هستیم که بسیاری از والدین، بدون آگاه‌سازی و آموزش مناسب فرزندانشان به سراغ سومین اصل (الزام) می‌روند و تلاش می‌کنند با توسل به زور و اجبار، آن‌ها را از کاری منع یا به کاری ترغیب کنند که این شیوه عمدتاً با شکست مواجه می‌شود.

وی خاطر نشان نمود :بررسی‌ها نشان می‌دهد آگاه‌سازی و آموزش نوجوانان و جوانان ضرورتی غیرقابل انکار است و در روند این آگاه‌سازی باید به شخصیت آن احترام گذاشت و از جریحه‌دار کردن غرورشان پرهیز کرد.

وی گفت :راه برقرار کردن امنیت و آسایش از شیوه‌های صحیح آموزشی می‌گذرد و آگاهی اولین قدم در این راه است.

بر همین اساس نیروی انتظامی تلاش کرده تا آگاه‌سازی اقشار مختلف و رده‌های متنوع سنی را در قالب برنامه‌ریزی مدون و از طریق تعامل مثبت با نهادهای مسؤول در این حوزه، والدین و رسانه‌ها را دستور کار قرار دهد و در بحث چهارشنبه آخر سال نیز اعتقاد دارد که فرزند ما باید به خوبی و با آرامش کامل از خطرات فراوان رفتارهای غلط در چهارشنبه آخر سال و حضور در مناطق پرخطر آگاه باشد و اگر این آگاه‌سازی در طول زمان از سوی والدین، معلمان و رسانه‌ها صورت پذیرد، بدون شک حوادث تلخ گذشته تکرار نخواهد شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت : در حوزه آموزش نیز اساس سیاست‌های نیروی انتظامی بر متنوع سازی ابزارهای آموزشی و استفاده از روش‌های نوین آموزش مستقیم و غیرمستقیم بوده است. در همین راستا، پیام‌های مهم و تأثیرگذار آموزشی برای رده‌های مختلف سنی از طریق بروشورها، کتاب‌ها، مقالات، بنرهای شهری، برنامه‌های تلویزیونی، کلیپ‌ها و مستندها در دید عموم قرار گرفته و از طریق تعامل با آموزش و پرورش نیز این آموزش‌ها به دانش آموزان و مربیان ارائه شده است.

وی ابراز نمود :در حوزه الزام نیز تلاش بر این بوده که نیروی انتظامی با اقتدار کامل، نظارت خود بر امنیت جامعه را در این ایام ارتقا دهد و در اولین مرحله، با هر گونه خرید و فروش مواد محترقه و خطرساز برخورد کند. در همین راستا جلساتی نیز با صنوف فروشنده محصولات جشن تولد و آتش‌بازی برگزار شده تا از فروش این مواد ممنوعه جلوگیری به عمل آورده شود و در مرحله دوم نیز تأکید می‌شود که پلیس در روزهای منتهی به چهارشنبه آخر سال، وظیفه تأمین امنیت مردم و برخورد با اعمال خطرساز را با جدیت دنبال خواهد کرد و برای مقابله با ماجراجویی و بی نظمی‌های احتمالی حضوری مستمر و پر اثر خواهد داشت.

در پایان به مردم عزیز اصفهان و والدین محترم توصیه می‌شود؛ هرگز سلامتی خود و خانواده خود را به آتش نسپاریم

1-فرزندان خود را تشویق کنیم تا از حوادث درک مناسبی داشته باشند و به آن‌ها آموزش دهیم که مقابل مواد محترقه، منفجره و آتش‌بازی آسیب‌پذیر هستند.

2-آگاه باشیم که در صورت بی توجهی به فرزندان و بروز حوادث احتمالی حسرت خوردن سودی ندارد.

3-در شادی فرزندان خود مشارکت کنیم تا برای کسب شادی به تنهایی به سراغ تفریحات خطر آفرین نروند.

4-رفتارهای پرخطر را تفریح نشماریم.

5-از همراهی فرزندان با افرادی که احتمالاً دست به کارهای پرخطر می‌زنند جلوگیری کنیم.

6-وحشت دیگران را دست‌مایه شادی خود قرار ندهیم.

7- مراقب باشیم افراد خانواده خصوصاً کودکان و افراد مسن در این شب از خانه خارج نشوند.

8-به صورت محسوس و نامحسوس از وجود یا عدم وجود مواد منفجره و آتش‌زا فرزندان خویش مطلع شویم و از هرگونه اقدامی که پنهان کاری نوجوان و به تبع آن انباشت و نگهداری مواد خطرزا در خانه یا خودرو می‌شود مطلع باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار