کد خبر: 899238
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج):
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، گفت: همان طوری که استان اصفهان در دوران دفاع مقدس نقش برجسته ای داشت، در تاسیس رسته های تخصصی هم پیش قدم بود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان؛ سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی، در یادواره سرداران و ۵۰۰ شهید زرهی استان اصفهان، اظهار کرد: این جلسه باشکوه با همت پیشکسوتان زرهی سپاه استان اصفهان و آزادگان و رزمندگان برگزار شده است.

فرمانده سپاه استان اصفهان ادامه داد: همان طوری که استان اصفهان در دوران دفاع مقدس نقش برجسته ای داشت، در تاسیس رسته های تخصصی هم پیش قدم بود.

وی عنوان کرد: وقتی در علمیات بیت المقدس یگان های پیاده به مرز بین المللی رسیدند، اولین یگان هایی که به این گردان های پیاده رسیدند، لشکر ۳۰ زرهی بود.

در ادامه سردار فتح الله جعفری، فرمانده اسبق لشکر ۳۰ زرهی سپاه نیز در ادامه، با بیان اینکه تجیزات زرهی سپاه، در ابتدای جنگ از غنائم به دست آمده از دشمن بعثی تشکیل شده بود، اظهار کرد: این تجهیزات بدون کمک از هیچ ارگانی در سپاه بازسازی شد.

این مسئول نظامی، ادامه داد: حدود یک هزار و ۲۰۰ تانک در طول جنگ از عراق غنیمت گرفته شده بود، که در گردان های سپاه مورد استفاده قرار گرفته شد.

وی با بیان اینکه تک تک نفرات زرهی به صورت انفرادی در جنگ نقش موثر داشتند، عنوان کرد: تک تک افراد نقش موثر در زرهی داشتند و توانستند به عنوان یک نیرو نقش خود را در مقابل نیروهای متجاوز عراق ایفا کنند.

سردارجعفری با بیان اینکه رزمندگانی که امروز در زرهی سپاه مانده اند، همه دارای درصدی از جانبازی هستند، عنوان کرد: بخش عمده ای از نیروهای ما را در حال حاضر جانبازان تشکیل می دهند.

پیشکسوت دوران دفاع تصریح کرد: امیدواریم این یادواره ها زمینه جمع آوری آثار و خاطرات شهدا و جانبازان زرهی سپاه را فراهم کند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر