کد خبر: 899221
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
پيروزي بزرگ تماشاگران و فوتبال توسعه‌يافته ايران، نتيجه مساوي استقلال-العين را در خود هضم کرد

بازي ديروز استقلال و العين امارات يک بازي ارتقا يافته و در کلاس بالا بود اما ارتقا‌يافته‌تر و توسعه‌يافته‌تر از آن تصويري بود که در روي سکوها ديده‌ مي‌شد. تماشاگران به همين خاطر در بازي ديروز ديدني‌تر از صحنه‌هاي بازي در فوتبال بودند. يکصد هزار تماشاگر منضبط بدون ترقه و پرتاب شيء و 30 هزار نفر هم بيرون از ورزشگاه. اين يک پيشرفت براي جامعه ايراني و يک پيروزي براي فوتبال ما بود که نتيجه مساوي بازي استقلال و العين را در خود هضم کرد. حالا بيش از هر زمان ديگري معلوم شد که در ايران چه خبر است و در کشورهايي که مدعي امنيت هستند چه خبر.
در آغاز دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، استقلال در مقابل العین به تساوی رسید و ذوب آهن مغلوب الوحده شد.
استقلال در حالی دیشب در آغاز دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا به مصاف العین امارات رفت که ورزشگاه آزادی ساعت‌‌ها قبل از سوت آغاز داور هنگ هنگی مسابقه جای سوزن انداختن هم نداشت. همان طور که پیش‌بینی‌‌ می‌شد بازی با حملات و میدان داری آبی پوشان آغاز شد. سرانجام در دقیقه 38 بود که فرار فرشید اسماعیلی از خط دفاعی العین سبب شد تا مدافع اماراتی چاره‌ای جز متوقف کردن مهاجم استقلال در محوطه جریمه نداشته باشد و داور مسابقه هم به نشانه خطا نقطه پنالتی را نشان داد تا مامه تیام سنگالی که این هفته‌ها خوب برای آبی‌‌ها گل می‌زند، پشت توپ قرار بگیرد و استقلال را یک بر صفر پیش بیندازد و شاگردان شفر برنده به رختکن بروند.
نیمه دوم را این العین بود که هجومی آغاز کرد، شاگردان مامیچ که با 3 امتیاز از دور رفت، در صورت باخت مقابل استقلال، شانس صعودشان به مرحله حذفی کمرنگ‌‌ می‌شد با آغاز چهل و پنج دقیقه دوم با فشار روی دروازه استقلال به دنبال جبران گل خورده بودند تا امیدشان برای صعود زنده بماند. با این حال حسینی مانند بازی رفت درون دروازه استقلال سرحال و آماده نشان می‌داد و در دو صحنه با شیرجه‌های دیدنی مانع به گل رسیدن العین شد. استقلال هم با توجه به بازی رو به جلوی العین در نیمه دوم بیشتر روی ضد حمله‌‌ها برای افزایش گل‌های زده برنامه ریزی کرده بود. با این حال مصدومیت وریا غفوی در نیمه اول و مامه تیام در نیمه دوم سبب شد تا شفر مجبور به تعویض دو بازیکن تأثیرگذار تیمش شود و استقلال بدون آنها بازی را ادامه دهد، مصدومیت‌‌هایی که تأثیر آن در روند بازی آبی پوشان در نیمه دوم کاملاً محسوس بود. سرانجام در دقیقه 77 العین روی شوت از پشت محوطه جریمه تسوکا شیوتانی به گل تساوی رسید تا مانند بازی رفت باز هم استقلال والعین امتیازات را تقسیم کنند. در دیگر بازی گروه D الریان قطر 2 بر یک الهلال را شکست داد. در پایان بازی‌های دیشب در جدول گروه، استقلال و الریان 6 امتیازی شدند و العین با 4امتیاز و الهلال با 2 امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
در دیگر بازی دیشب هم ذوب آهن در امارات به مصاف الوحده رفت، ذوبی‌‌ها که در بازی رفت در اصفهان توانسته بودند حریف اماراتی شان را شکست دهند، دیشب در عین ناباوری با 3 گل مغلوب الوحده شدند تا کار صعود این تیم به مرحله بعد گره بخورد. در این گروه الدحیل قطر با پیروزی مقابل لوکوموتیو ازبکستان با 4 برد از 4 مسابقه 12 امتیازی شد و صعودش را به مرحله بعد قطعی کرد. ذوب آهن هم با این شکست 6 امتیازی باقی ماند تا کارش برای صعود به بازی‌های آینده کشیده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار