کد خبر: 899220
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵

مقام‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا می‌گویند قرار نیست پیش از دیدار تاریخی رهبران امریکا و کره‌شمالی، شروط بیشتری بر کره‌شمالی تحمیل شود.
هرچند برخی مقامات در كاخ سفید بر این باورند كه باید شروط بیشتری را به كره شمالی تحمیل كنند تا بتوانند امتیازهای زیادی از این كشور بگیرند اما روز دو‌‌‌‌شنبه مقامات دولت دونالد ترامپ گفتند كه فعلاً قصد ندارند شروط اضافی را به پیونگ‌یانگ تحمیل كنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اظهارات مقام‌های امریکایی در حالی صورت می‌گیرد که چند روز پیش در اتفاقی بی‌سابقه اعلام شد که دونالد ترامپ قبول کرده تا ماه مه با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی دیدار کند.
استیون منوچین، وزیر دارایی امریکایی گفت: این نشست قرار است این فرصت را به دونالد ترامپ بدهد تا ‌ببیند آیا می‌تواند با کیم جونگ اون بر سر برنامه هسته‌ای کره‌شمالی به توافق برسد یا خیر. ‌این درحالی است که پیش از این کره‌شمالی قول عدم از سر‌گیری آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی و عدم انتقاد علنی از رزمایش نظامی امریکا‌-کره‌جنوبی را در طول این مدت داده است.
از سوی دیگر، مایکل مورل، معاون پیشین رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) در مصاحبه با سی‌بی‌اس گفت:«مردمان کره‌شمالی برای نشست با امریکا ارزش قائلند و به عنوان بخشی از توافق ممکن بود سازش‌های بیشتری کنند.» ‌او تأکید کرد:«گمان می‌کنم کره‌شمالی به صورت کلی و کیم جونگ اون به صورت خاص، ارزش زیادی برای این مسئله قائل هستند که در نشستی با رئیس‌جمهور ایالات متحده دیده شوند. این برای رهبر کره‌شمالی در داخل و خارج مشروعیت می‌آورد. این مسئله برای او اهمیت بسیاری دارد. او چنین مشروعیتی به دست آورده یا اگر چنین اتفاقی رخ دهد به چنین خواسته‌ای می‌رسد. او تنها با توقف کوتاه مدت آزمایشات هسته‌ای و موشکی موافقت کرد، درست است؟ گمان می‌کنم ما می‌توانستیم برای چیزی که او می‌خواست، چیزهای بیشتری بگیریم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار