کد خبر: 899209
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
پرواز شارجه به استانبول نرسيد
سفر تفريحي دختران ترك به امارات در حالي كه مي‌رفت به خاطره‌اي فراموش نشدني تبديل شود به كابوسي مرگبار تبديل شد

سفر تفريحي دختران ترك به امارات در حالي كه مي‌رفت به خاطره‌اي فراموش نشدني تبديل شود به كابوسي مرگبار تبديل شد. مينا باشاران، دختر يكي از ميلياردرهاي تركيه روز گذشته به معروف‌ترين شخصيت مرده در شبكه‌هاي اجتماعي تبديل شد. او كه به خاطر ثروت افسانه‌اي پدرش شهرت داشت به همراه هفت دوست خود، دو خلبان و يك خدمه كه همگي دختر بودند با جت شخصي به دبي و شارجه رفته بود كه هواپيماي حامل آنها در مسير بازگشت به سمت استانبول تركيه حوالي شهر كرد سقوط كرد و همگي را به كام مرگ كشاند.
خلاصه آنچه درباره مينا باشاران 28‌ساله، در شبكه‌هاي خبري منتشر شده اين است كه وي تنها دختر حسين باشاران سرمايه‌دار و كارآفرين تركيه بود كه در حوزه‌هاي مختلفي از جمله حمل و نقل، گردشگري، ساخت و ساز، هوانوردي و بانكداري به فعاليت و سرمايه‌گذاري به شهرت رسيده بود. از شركت‌هاي حسين باشاران، سهامدار اصلي بانك BSC بحرين است. «برج‌هاي مينا» - مجتمع‌هاي مسكوني لوكسي كه در بخش آسيايي استانبول ساخته شده‌اند - نيز متعلق به اين سرمايه‌دار است كه آنها را به نام دختر خود نامگذاري كرده بود. ساعتي بعد از وقوع حادثه نام ميناباشاران و هفت سرنشين ديگر به نام‌هاي زينب جُشكون، عايشه‌اند، بورجو گون دُآار اورفالي، آصلي ايزميرلي، ليانا هانانل، جاسمين باروح و سينِم آكاي به عنوان قربانيان حادثه منتشر شد. روز گذشته اين سرمايه‌دار ترك به همراه عده‌اي از خانواده قربانيان حادثه براي تحويل گرفتن اجساد وارد ايران شد. ايرنا هم به نقل از شبكه خبري خبر7 تركيه اعلام كرد كه ملكه قوّت، خلبان زن هواپيما در آخرين تماس با برج مراقبت، مدتي پس از پرواز درخواست فرود داده بود و درخواست وي در دستگاه‌هاي برج مراقبت ثبت شده است. پس از اين ارتباط خلبان، با برج مراقبت قطع شده است و احتمال مي‌رود كه پس از درخواست فرود و كاهش ارتفاع توسط خلبان، مشكل فني يا برخورد با پرنده اتفاق افتاده باشد. خلبان هواپيما از اولين خلبانان زن خطوط هوايي تركيه بود كه پس از اتمام خدمت رسمي، به استخدام هولدينگ باشاران در آمده بود و خلباني هواپيماي شخصي شركت را بر عهده داشت. بريل گبش، كمك خلبان هواپيما هم دانش آموخته مركز آموزش خلباني بود و مدتي به استخدام سازمان هواپيمايي تركيه در آمده بود، از شغل خود استعفا و به عنوان كمك خلبان در هولدينگ باشاران مشغول به كار شده بود. وجاهت گبش، پدر اين كمك خلبان اكنون به عنوان خلبان ارشد در خطوط هوايي تركيه مشغول به كار است.

ايسنا به نقل از سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرده است كه: «خلبان ساعت 18:50 به علت بروز مشكل فني درخواست كاهش ارتفاع كرده كه در حين كاهش ارتفاع در حدود ۳۲ هزار پايي ضمن افت شديد سرعت از صفحه رادار محو شد.» بعد از آن بود كه خبر سقوط هواپيما در كوه‌ هلن در منطقه مشايخ كيارشهر در حدود ۱۰۰‌كيلومتري جنوب شهركرد منتشر شد. به سياق حوادث مشابه كه مدام در حال افزايش است كميته ويژه بحران سقوط در دهياري دورك اناري بخش ناغان شهرستان كيار تشكيل شد. بعد از آن خبر رسيد وقتي امدادگران بعد از پنج‌ساعت پياده‌روي در محل حاضر شدند آتش هواپيما خاموش شده و نيروهاي محلي قبل از امدادگران خود را به آن‌جا رسانده بودند. مجتبي خالدي، سخنگوي اورژانس اعلام كرد كه اجساد كشف شده اما به علت شدت سوختگي هويت آنها قابل شناسايي نيست. وي ادامه داد: «هواپيما به دليل احتراق موتور سقوط كرده است و اهالي روستا هواپيما را هنگام سقوط ديده‌اند.» رضا ظاهري، معاون امداد و نجات هلال‌احمر چهارمحال و بختياري اما گفت:«‌جسد سه‌نفر از 11 جانباخته حادثه قابل شناسايي نيست و بقيه اجساد با وجود جراحت و سوختگي قابل شناسايي است.» وي ادامه داد: «11 قرباني حادثه پس از 15‌ساعت عمليات امداد و نجات كشف شدند.» عبدالرضا عليمحمدي، دادستان چهارمحال وبختياري هم گفت:«دو جعبه سياه هواپيما كشف و تحويل مقام انتظامي مستقر در محل و سپس تحويل مقام قضايي بخش ناغان شد تا به سازمان هواپيمايي كشور تحويل داده شود تا علت اصلي سقوط بررسي شود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار