کد خبر: 899202
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
یک مهاجم مسلح به چاقو جلوی خانه سفیر ایران در وین کشته شد.

یک مهاجم مسلح به چاقو جلوی خانه سفیر ایران در وین کشته شد. دو روز بعد از تعرض چهار افراط‌گرای فرقه برادران شیرازی‌‌‌‌‌‌ها در لندن،‌ یک مهاجم دیگر این بار در اتریش قصد تعرض به محل اقامت سفیر ایران را داشت که با واکنش به موقع سرباز اتریشی به هلاکت رسید. هرچند خود سرباز هم زخمی و در بیمارستان بستری شد. واکنش به‌موقع گارد حفاظتی اتریش البته نشان دیگری از تعلل سازمان‌یافته انگلیسی در برخورد با مهاجمان لندن بود.
به گزارش پلیس وین، شامگاه یک‌‌‌‌‌شنبه فردی مسلح به چاقو به نگهبان محل سکونت سفیر ایران در پایتخت اتریش حمله برد. نگهبان که یک سرباز جوان اتریشی بود، کوشید که برای مقابله با فرد مهاجم از افشانه فلفل استفاده کند اما با وجود این، درگیری میان دو طرف صورت گرفت و نگهبان نیز در نهایت ناگزیر به استفاده از سلاح و شلیک چهار گلوله شد. به گفته مقامات پلیس وین، فرد مهاجم در همان محل وقوع حادثه جان سپرد. طبق اعلام پلیس وین، مهاجم فردی ۲۶ ساله با شهروندی اتریش بوده است. مقامات پلیس از ذکر جزئیات بیشتر در مورد این حمله و انگیزه‌های احتمالی وی خودداری کرده‌اند. پلیس وین در این بین محافظت از سفارتخانه‌‌‌‌‌‌ها در پایتخت اتریش را تقویت کرده است.
ویلای بلمشاین که سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش در آن سکونت دارد، در محله هیتسینگ در وین واقع است. وزارت دفاع اتریش با انتشار بیانیه‌ای از عملکرد این سرباز نگهبان دفاع کرد و نوشت: طبق اطلاعات کنونی او درست به وظیفه خود عمل کرده است. این سرباز جوان از ناحیه بازو با چاقو مجروح و همچنین به علت شوکی که به او وارد شده، به بیمارستان منتقل شده است. چهار‌‌‌‌‌شنبه گذشته نیز در خیابانی در وین یک خانواده سه نفره با چاقو مورد حمله قرار گرفته و به شدت زخمی شدند. عامل ۲۳ ساله این حمله «‌جو بد و خصمانه‌‌» حاکم در اتریش را دلیل حمله‌ خود ذکر کرده بود. او در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد.

واکنش ایران و اتریش

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین پیگیر‌ی‌‌‌‌‌‌ها در خصوص حادثه شب گذشته مقابل اقامتگاه سفیر ایران در اتریش با اشاره به بیانیه رسمی پلیس وین در خصوص این موضوع، عنوان کرد: این اقدامی مشکوک است و هنوز ماهیت این اتفاق و انگیزه فرد مهاجم مشخص نیست. قاسمی با ذکر این نکته که با سفارت ایران در وین و شخص سفیر و سفارت اتریش در تهران در تماس هستیم، تصریح کرد: با دقت تمام موضوع را پیگیری می‌کنیم و منتظریم پلیس و نهادهای ذی‌ربط اتریش جزئیات بیشتری را در این زمینه به ما ارائه کنند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: براساس اطلاع پلیس اتریش، موضوع در دست بررسی جدی است و برای آنها از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد.
وی با اشاره به استقرار نیروی امنیتی در مقابل اقامتگاه سفیر ایران خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از این ماجرا نیز نیروهای پلیس در محل حضور یافتند. قاسمی با ابراز تأسف از مجروحیت سرباز اتریشی در این حادثه، یادآور شد: به هر حال حفاظت و تأمین امنیت اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌‌‌‌‌‌ها به عهده دولت متوقف فیه است و اتریش در این زمینه تلاش‌‌‌‌‌‌هایی کرده و امیدواریم در آینده تلاش‌های بیشتری در این زمینه انجام داده و دقت نظر بیشتری داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش دریافتی لینهارت، قائم‌مقام وزارت خارجه اتریش صبح روز گذشته با عباداله مولایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین تلفنی صحبت کرد و ضمن احوالپرسی، شدیداً از آنچه که در مقابل اقامتگاه سفیر ایران در وین رخ داد، ابراز تأسف کرده و نگرانی دولت اتریش را از این قضیه اعلام کرده است. قاسمی افزود: قائم‌مقام وزیر خارجه اتریش همچنین به سفیر ایران گفته است که نهادهای ذی‌ربط اتریشی در حال بررسی موضوع هستند و با جدیت آن را پیگیری و رسیدگی می‌کنند و اطمینان داده است که هر چه لازم باشد انجام خواهند داد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هادی
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
وزارت خارجه ایران میبایستی از این سرباز شجاع اتریشی قدردانی کند.

شاید با دعوت به ایران و اعطای مدال شجاعت برای انحام وظیفه یا هر وسیله دیگر پیش بینی شده در قانون یا عرف بتوان قدردانی نمود.

این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم تا با نمک شناسی ایرانی از تلاشهای مدافعان ایران در خارج از کشور ، آبروی تخریب شده ایرانی بر اثر تبلیغات منفی را ترمیم و ارتقاء دهیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار