کد خبر: 899192
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مديرعامل انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس خبر داد
انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس در 40 سالگي انقلاب اسلامي مردم ايران، مسابقه بزرگ فيلمنامه‌نويسي را با عنوان «چهل سال، چهل فيلم» برگزار مي‌كند.
ايزد مهرآفرين

بنياد فرهنگي روايت فتح به مناسبت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، با هدف شناسايي فيلمسازان نسل سوم انقلاب و فراهم نمودن زمينه‌اي براي رشد و تعالي ايشان، در كنار بهره مندي از تجارب پيشكسوتان اين عرصه و همگرايي بيشتر اين دو، شرايط حمايت و ساخت 40 فيلم در سه بخش سينمايي، كوتاه داستاني و پويانمايي مسابقه برگزار مي‌كند.
به گزارش «جوان» حسين صابري مديرعامل انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس با اعلام انتشار فراخوان جشنواره «چهل سال، چهل فيلم» گفت: اين مسابقه در محورهاي انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و مقاومت برگزار خواهد شد.
صابري افزود: از جمله اهداف كلان اين مسابقه بزرگ، توجه داشتن به رويكرد سينماي ارزان با ساختار حرفه‌اي است كه منجر به استعداديابي در عرصه فيلمسازي خواهد شد، همچنين رويكرد به اين عرصه از منظر نسلي كه در روزگاران پيروزي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي نبوده‌اند و آن دوران را ملموس درك نكرده‌اند. مديرعامل انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به توجه به نيروهاي جوان و فعالان حوزه فيلم كوتاه و داستاني در عرصه فيلمسازي حوزه انقلاب و دفاع مقدس گفت: نيروهاي جوان و تحصيلكرده‌اي هستند كه از هيچ جايي مورد حمايت قرار نمي‌گيرند. تلاش ما اين است اين مسابقه، محلي براي توجه و رجوع به اين نسل باشد. صابري در ادامه خاطرنشان كرد: اين فراخوان با توجه به جامعيت و فراگيري عمومي، علاوه بر نيروهاي جوان و مستعد، پيشكسوتان اين عرصه را نيز در بر مي‌گيرد. وي تعداد فيلم‌هاي مورد حمايت از سوي انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس در اين مسابقه را 40 فيلم سينمايي بلند، كوتاه و پويانمايي عنوان كرد و افزود: در بخش سينمايي از ميان فيلمنامه‌هاي ارسالي 10 فيلمنامه، در بخش كوتاه داستاني 20فيلمنامه و در بخش پويانمايي10 فيلمنامه برتر جهت توليد انتخاب خواهند شد. مديرعامل انجمن سينماي انقلاب ودفاع مقدس با اشاره به جزئيات توليد فيلم‌هاي سينمايي پس از فراخوان اوليه براي مسابقه چهل سال، چهل فيلم افزود: اشراف داريم كه به طور قطع در يك سال نمي‌توان 10فيلم بلند سينمايي يا پويانمايي توليد كرد، به همين دليل اين مسابقه فرآيندي چند ساله خواهد داشت كه به جهت محتوا و شرايط ساخت، وضعيت توليد پروژه‌هاي سينمايي متفاوت خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار