کد خبر: 899191
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹

مجموعه شعر «از آخر مجلس» سروده ميلاد عرفان‌پور از سوي نشر شهرستان ادب با طرح جلد متفاوت به چاپ هفتم رسيد.
«از آخر مجلس» نام خود را از شعري به همين نام وام گرفته است، در واقع يكي از چند رباعي‎ عرفان‌پور براي شهداي ماجراي هيئت رهپويان وصال شيراز و بمب‎گذاري در آن است كه در سال 88 سروده شده‎ است.
اين شعر كه پيش از انتشار اين كتاب تنها در شبكه‌هاي اجتماعي و برخي سايت‌ها منتشر شده بود، در ماجراي ديدار مقام معظم رهبري از خانواده يكي از شهداي دفاع مقدس نظر رهبر انقلاب را جلب مي‌كند. رهبري در اين ديدار از حاضران عكس شهيد را طلب مي‎كنند. با آوردن عكس نزد ايشان، چشمانشان به رباعي «از آخر مجلس» ميلاد عرفان‌پور كه در زير عكس بوده مي‎افتد و در همان خوانش نخست شعر را براي جمع قرائت مي‎كنند. رهبر معظم انقلاب با خواندن سطر آخر رباعي ناگهان منقلب مي‎شوند و از ته دل به گريه مي‎افتند. پس از اين واقعه، آيت‎الله العظمي خامنه‎اي نام شاعر را از حاضران مي‎پرسند اما كسي از اين نام اطلاعي نداشته است. سرانجام رهبري از خانواده شهيد مي‎خواهند تا اين قاب به‎يادگار نزدشان بماند.
پخش اين خاطره و كليپ تصويري آن در فضاي مجازي و مشخص شدن شاعر آن باعث شد كه عرفان‌پور تصميم به انتشار كتابي به همين نام بگيرد كه البته با استقبال گرم مخاطبان همراه شد. اين مجموعه شعر شامل چهار دفتر است كه در آن به موضوعاتي همچون نيايش، عشق، دادخواهي و حماسه پرداخته شده است و انتشار آن برعهده انتشارات شهرستان ادب بوده است.
تاكنون 7 هزار نسخه از مجموعه «از آخر مجلس» سروده ميلاد عرفان‌پور منتشر شده است. حميد اقدسي طراحي جلد اين كتاب را انجام داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار