کد خبر: 899189
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
فرزين ماندگار

مجموعه 14 جلدي «سيره عملي اهل‌بيت(ع)» منتشر شد

مجموعه ۱۴جلدي «سيره عملي اهل بيت(ع)» اثر اسدالله محمدي‌نيا از سوي نشر سبط اكبر قم منتشر شد.
مجموعه سيره عملي اهل بيت(ع) در سيره عملي 14 معصوم(ع) مسائلي چون جايگاه خانواده، مشورت در ازدواج، مساول فرهنگي، مظهر محبت، صله رحم، همنشيني با فقرا و... مطرح شده و نويسنده كوشيده آنها را با زباني ساده براي خوانندگان مطرح كند. همچنين در اين مجموعه مختصري از زندگاني معصومين(ع) را آورده و به مسائلي چون حضور قلب در نماز، حق پدر و مادر، كسب روزي حلال، رعايت حقوق همسايگان، توجه به تربیت فرزند و... پرداخته است. در جلد چهاردهم اين كتاب با عنوان سيره عملي امام زمان(عج) علاوه بر اشاره به خصوصيات سيره مهدوي به معناي انتظار و فرج به پيشرفت‌هاي علمي در عصر ظهور و... اشاره شده است. هر كتاب از مجموعه سيره عملي اهل بيت(ع) به قلم اسدالله محمدي‌نيا در 100 صفحه و شمارگان3هزار نسخه، تدوين شده تا مخاطب عام بتواند با آن ارتباط برقرار كند، همچنین فرازهايي از زندگاني معصومين(ع) نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

آغاز اكران از ۲۳ اسفند / ليست اكران نوروزي سينماها با «به وقت شام» قطعي شد
طبق گفته‌هاي غلامرضا فرجي سخنگوي شوراي صنفي نمايش در آخرين مصوبات جلسه شورا كه روز گذشته برگزار شد، فيلم‌هاي به وقت شام، لاتاري و فيلشاه در ليست نهايي اكران نوروزي به چشم مي‌خورند.
در اين جلسه ليست نهايي فيلم‌هاي نوروز ۹۷ مشخص و همچنين اعلام شد كه اكران نوروزي از چهارشنبه ۲۳ اسفندماه در سراسر كشور آغاز مي‌شود. فيلم انيميشن «فيلشاه» به كارگرداني هادي محمديان در گروه سينمايي آزادي، فيلم «لاتاري» ساخته محمدحسين مهدويان در گروه سينمايي استقلال، فيلم «فراري» ساخته عليرضا داوودنژاد در گروه سينمايي ماندانا، «خرگيوش» ساخته ماني باغباني در گروه سينمايي زندگي، «به وقت شام» ساخته ابراهيم حاتمي‌كيا در سرگروه كوروش، «لونه زنبور» ساخته برزو نيك نژاد در سرگروه ايران و «مصادره» ساخته مهران احمدي در سرگروه جوان به نمايش درمي‌آيند.

كارگردان «قائم مقام» مستند «تهران- دمشق» را مي‌سازد
علي صدري‌نيا كارگردان مستندهاي «قائم مقام» و «زخم تازه» در جديد‌ترين اثرش سراغ بحران در منطقه رفته است.
«تهران- دمشق» نام جديدترين فيلم مستند صدري‌نيا است که با محوريت موضوعات اجتماعي بحران و جنگ در منطقه توليد شده است. تاكنون مستندهاي بسياري درباره حضور داعش و جنگ افروزي آن ساخته شده است اما اين بار دوربين مستندساز به پشت جبهه‌هاي مقاومت رفته و وضعيت مردم در شهرهاي مختلف سوريه را از زبان خودشان روايت كرده است. اين مستند ريشه‌هاي اجتماعي اعتراضات گروهي از مردم تا شكل‌گيري بحران در سوريه را جست‌وجو مي‌كند و تلاش دارد تصويري از وضعيت مردم شهرهاي مختلف سوريه را پس از گذشت هفت سال از جنگ ارائه كند. روايت اين مستند در فضاي اجتماعي ايران و سوريه در رفت و آمد است و به برخي اتفاقات داخلي كشورمان نيز مي‌پردازد. تصويربرداري «تهران- دمشق» در شهرهاي مختلف سوريه تمام شده اما همچنان بخشي از تصويربرداري‌هاي ايران و تهران باقي مانده است.

به راحتي نمي‌توان از كنار رمان «شاه‌كشي» گذشت
يك نويسنده در نشست نقد و بررسي رمان «شاه‌كشي» گفت: اين رمان اثري است خواندني كه نمي‌توان به راحتي از كنار آن گذشت.
نشست نقد و بررسي رمان «شاه‌كشي» اثر ابراهيم اكبري‌ديزگاه در انجمن داستان طلاب قم برگزار شد و در جريان آن حميد بابايي، نويسنده اين اثر گفت: رمان «شاه‌كشي» سعي كرده به دو بازه زماني مهم در تاريخ معاصر بپردازد. از طرفي به كشتار فيضيه در سال 1342 و از طرف ديگر به جشن‌هاي 2هزارو500 ساله در سال 1350. از اين منظر مي‌توان اين اثر را كتابي در خور دانست كه به اين بازه زماني مي‌پردازد. به گفته وي از طرف ديگر برخلاف بسياري از رمان‌هاي ديگر كه با موضوعيت انقلاب نوشته مي‌شوند، نيت اصلي شخصيت اصلي رمان نه صرفاً ايجاد يك تحول عظيم اجتماعي- سياسي است بلكه بيشتر مسئله‌اي شخصي است. در واقع شخصيت اصلي رمان براي انتقام خون پدر خود و بيشتر نشان دادن جربزه قصد ترور شاه دارد. در اين ميان تناقض‌هاي شديدي كه شخصيت اصلي دچار آن است باعث شده بتوان با ترديدهاي او همگام شد و قدم به قدم با او حركت كرد. در اين ميان ساير شخصيت‌هاي داستان نيز براي ايجاد اين ترديد يا تصميم مهمي كه او قصد دارد آن را عملي كند، حركت مي‌كند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار