کد خبر: 899183
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
رئيس سازمان بسيج سازندگي در نشست خبري با اصحاب رسانه به تشريح برنامه‌هاي اردوهاي جهادي در نوروز 97 پرداخت و از اعزام هزار و 347 گروه جهادي در نوروز 97 براي خدمت‌رساني‌ به مستضعفان خبر داد.
گندم زماني

سردار نعمان غلامي با تأكيد بر اينكه سازمان بسيج سازندگي در سال جاري 8 هزار و 912 گروه جهادي ايجاد و اعزام كرد، به حضور گروه‌هاي جهادي در مناطق محروم اشاره كرد و اظهار داشت: براي نوروز امسال هزار و 347 گروه جهادي كه هر گروه حداقل 20 نفر را شامل مي‌شوند براي فعاليت‌هاي جهادي با هدف خدمت‌رساني به مناطق محروم كشور از جمله كرمانشاه، كرمان و خوزستان اعزام مي‌شوند و علاوه بر اين 500 خانوار نيز ثبت‌نام كرده‌اند تا در ايام تعطيلات نوروز در كنار مردم زلزله‌زده سرپل ذهاب باشند. سردار غلامي با بيان اينكه هم‌اكنون ساخت ٦٠٠ واحد مسكوني در منطقه زلزله‌زده سر پل ذهاب كرمانشاه آغاز شده است، عنوان كرد: امسال 8 هزار واحد مختلف از جمله درمانگاه، مدرسه و خانه با كمك خيران براي رفع محروميت ساخته شده است. همچنين تاكنون هزار و 470 كانكس از طريق بسيج در اختيار مردم در مناطق زلزله‌زده قرار گرفته است.
غلامي با تأكيد بر اينكه مجموعه بسيج سازندگي ظرفيتي براي خدمت‌رساني در همه عرصه‌ها است، ادامه داد: سازمان بسيج با 8 هزار و 912 گروه جهادي در خدمت مردم است. در‌حال‌حاضر نيز گروه‌هاي جهادي ساخت 600 منزل مسكوني در مناطق زلزله‌زده را برعهده دارند و ما براي اين امر از ظرفيت‌هاي مردمي و خيران نيز استفاده كرده‌ايم. همچنين 600 واحد مسكوني نيز در حوزه كرمانشاه ساخته خواهد شد. رئيس بسيج سازندگي كشور با بيان اينكه ظرفيت‌هاي مردمي براي كمك به همنوعان منحصر‌به‌فرد است و بايد زمينه جذب اين ظرفيت‌ها را فراهم كنيم، خاطر نشان كرد: با توجه به اين ظرفيت‌هاي عظيم مردمي امسال 500 خانوار تعطيلات خود را در كنار مردم مناطق زلزله‌زده سپري مي‌كنند.
وي افزود: بسيج اصناف نيز از ديگر ظرفيت‌هاي بسيج مستضعفين است كه با جذب خيران توانسته است اين ظرفيت‌ها را به مناطق سرپل ذهاب و مناطق زلزله‌زده هدايت كند.
وی با تاکید بر اینکه در سال 96 خدمات محله‌محور در دستور کار گروه‌های جهادی قرار گرفته است، اظهار کرد: 345 محله در حاشیه‌ شهر تهران برای بهسازی و کمک به اشتغال این محلات در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد.
وي با اشاره به ظرفيت بسيج سازندگي براي مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي گفت: در سال 96، 4 هزار و 300 نفر آموزش بهبوديافتگان اعتياد انجام شد كه از اين آمار هزار و 200 اشتغال با استفاده از منابع بسيج و ستاد مبارزه با مواد‌مخدر ايجاد شده است. سردار غلامي تصريح كرد: در سال 96‌، 14 هزار واحد اقتصاد مقاومتي كوچك با 10‌درصد از منابع بسيج ايجاد شد و توانستيم با رايزني با نهادهاي مسئول در خصوص رفع موانع و اشتغال برخي از مشاغل مؤثر باشيم.
رئيس سازمان بسيج سازندگي با اشاره به طرح‌هاي مورد نظر در بحث اشتغال روستايي، از آمادگي گروه‌هاي جهادي براي كمك به جذب و منجر شدن منابع ارزانقيمت به اشتغال خبر داد.
وي گفت: سال آينده با تدبير سپاه، تمركز فعاليت‌هاي جهادي را بر موضوع آب قرار خواهيم داد و مواردي همچون ايجاد مخازن كنار چشمه، سيماني كردن انهار، احيا و مرمت چاه و قنات‌ها كه نشاط را به روستاها مي‌برد، دنبال مي‌شود.
سردار غلامي خاطر نشان كرد: بانك‌ها در حالي هر ساله مبالغي را به‌عنوان مسئوليت اجتماعي صرف مي‌كنند كه مي‌توانند با تخصيص اين منابع در گروه‌هاي جهادي بسيج سازندگي از امكانات خود براي انجام و تكميل پروژه‌هاي محروميت‌زدايي استفاده كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار